Olet täällä

Lääkärin sanat pysäytti. Nyt on suunnitelma

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Lääkärin sanat pysäytti. Nyt on suunnitelma

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 27.1.2022 15:25:22

3-4 kk on monelle sellainen aika, että jostain syystä on pakko luopua raittiudesta. Itsellekin käynyt näin lukemattomia kertoja. Pysy lujana houkutusten edessä.
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja sphere76 » 28.1.2022 11:51:20

Kiitos kommenteista ja tsempistä Lempeä Kettu ja Yhdet vielä Ninni!

Huomaan kyllä että nyt 100pv kohdalla on meneillään jotain erikoista. Yritän mennä järki edellä vieläkin. Yks kiinnostava vertaisryhmäkin olisi juuri alkamassa...ja mulla taitaa olla tuo sama kuin monilla ettei tee mieli sitä yhtä vaan viittätoista.

Noista nollakaljoista vielä. Sillon ensimmäisen kk aikoihin niihin ei tehnyt mieli kajota jo senkään takia että se alkoholin maku oli vielä niin selvässä muistissa ja ne maistuu kaikki hirveältä. Muutaman kuukauden jälkeen huomannut selvän eron parempaan suuntaan eli kyllä mullakin ne menee hyvin töllöä katsoessa. Leffojen katseluun mulla oli vuosia sellainen perinne että kerran viikossa pistin myöhään illalla isolta valkokankaalta pyörimään jonkin klassikon ja join ihan kunnon humalan sitä fiilistellessä. Edelleen tässä projektina kokeilla joku päivä miltä tommonen tuntuisi nyt.
sphere76
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lempeä kettu » 28.1.2022 12:44:58

Mulla oli sellainen, että alko alkoi pyöriä jatkuvasti mielessä 3,5 kk kohdalla ja (vain) kaksi sellaista päivää riitti ja yksi eteentullut iso pettymyksen tunne, kun korkki aukesi. Aika vähästä siis. En tiedä kauan se olisi todellisuudessa kestänyt, jos ei ois tosiaan antanut periksi vaan elellyt vaan sen juomishimon ja tunteiden kans. Olin mielessäni jo luovuttanut enkä siinä kohtaa enää haavaillutkaan täysraittiudesta.

Voishan sitä juoda nytkin, mutta toistaiseksi raittius on pysynyt 4 vuotta vanhoja kuvia katsomalla, jossa oli aika railakasta menoa ja sen näki kuvista lihavuutena ja kasvojen pöhötyksenä ja häilyvänä katseena, että kyllä päivälleen 4 vuoden aikana on tultu positiiviseen suuntaan! Sen näkee nykyisiä kuvia vanhoihin vertaamalla ja muuten tasapainoisemmasta fiiliksestä. Ei ole suurta halua enää palata jatkuvaan viikonloppu- ja arkijuomiseen, joten paras olla selvinpäin tavalla tai toisella.

Tsemppiä viikonloppuun!
Lempeä kettu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja sphere76 » 13.2.2022 13:00:17

Tervehdys!

Vähän pientä päivitystä. 99pv kesti mun tipaton. Sen jälkeen 2vk meni käytännössä lähes nukkumatta ja selviämättä täysin välissä. Ei ihan noin pitänyt mennä.... Nyt olisi tarkoitus yrittää jatkaa taukoa.
sphere76
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Elohiiri » 13.2.2022 22:10:22

No voihan. Mahtavaa kuitenkin, että palasit tänne kertomaan tilanteesta ja jatkamaan hienosti alkanutta raitistelua. Nyt olet taas yhtä sudenkuoppaa viisaampi jatkossa. Luin uudestaan alkupään viestejäsi, käy ihmeessä itsekin fiilistelemässä ja hakemassa samaa tunnelmaa takaisin.
Elohiiri
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Me Vähentäjät