Heippa. Minulta vaihdettiin siis reilu pari viikkoa sitten korvaushoidossa metadonilta suboxoneen. Vaihdon syynä olivat sivuoireet, hengenahdistus jne. Vaihto päätettiin toteuttaa nopeasti, yhden päivän olin ilman metskua ja seuraavana aamuna sain suboxonen. Aikamoiset viekkarithan siitä tuli ja pari viikkoa olin kipeänä, nyt viime päivinä olo alkanut helpottaa

. Ongelmana on kuitenkin se että tunnen itseni todella tarmottomaksi ja masentuneeksi. Metadonin kanssa asia oli päinvastoin, olin pirteä ja reipas, jaksoin nähdä ystäviä jne, nyt en todellakaan jaksaisi nähdä ketään enkä jutella kenenkään kanssa.

Lisäksi hermot on kireällä jatkuvasti, äksyilen puolisolle turhista asioista jne. Mielialat ailahtelevat. Mistä tämä voisi johtua?
Olen siis ennen korvaushoitoa käyttänyt buprea vuosia, mutta itse aineesta ei tuolloin ole koskaan tullut mitään tämän tyyppistä masennusta tai oloa ettei jaksaisi tehdä mitään, olen muutenkin luonteeltani sosiaalinen. Voiko johtua metadonista/metadonin vieroitusoireista? Viimeisimmästä annoksesta on tänään kulunut 16 päivää. Jostain luin että vieroitusoireet voisivat kestää lievä asteisina viikkojakin, ehdin olla metadonilla vain n. 2kk,60 mg/vrk. Onko muita joilla vaihdettu metadoni suboxoneen? Toivon todella että menisi nämä oireet ohi, inhottaa vain maata sohvalla päivät pitkät... Pelkona on että oireet vain jatkuisivat ja joutuisin palaamaan metkuun.