Olet täällä

Eroon xonesta...

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Eroon xonesta...

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 31.1.2018 21:02:57

Siistiä, että tämmönen palsta on olemassa. Haluan lopettaa xonen käytön kotikonsteilla ja toivoisin teiltä siihen apua. Olen lueskellut aiheesta netistä ja täältäkin jotain, mutta oli pakko kirjoittaa oma tarinakin ja saada hyviä neuvoja, kun on neuvoton olo...
Historiani on seuraava. Nuorena tuli testattua lähes kaikkea mahdollista mitä vain sai käsiin, eli pilvi, piri, polle, lsd, napit, viina, essot yms. Mihinkään en ollut koukussa, mutta pilvi oli mun juttu ja sitä tuli pössyteltyä sen verran, että jonkunmoinen psykoosi oli useamman vuoden. Sitten tuli monen vuoden tauko kaikesta, paitsi viinaa tuli vkl kiskottua. Sitten tuli ero tossa viisi vuotta sitten ja jonkin asteinen masis iski päälle ja sitä kautta tutustuin xoneen tossa puolitoista vuotta sitten ja se alkoi ihan viattomalla viihdekäytöllä parikertaa viikossa. Sain siitä kivasti energisyyttä ja jaksoi hommailla ja siivoilla yms, jota ei oikeen muuten jaksanut ja pikkuhiljaa meni päivittäiseksi käyttö ja nyt joku reilu vuosi mennyt joku 0,5-1mg päivässä. Aamut ihan sairaan vaikeita ja voimattomia. Tuntuu ettei ole nukkunutkaan vaikka nukut sen 9-10h, per yö. Määrät ei siis ole kauhean paljon, mutta kun ei siitä saa enää mitään kiksejä ja muutenkin vituttaa toi käyttö kokonaisuudessaan. Pari kertaa yrittänyt lopettaa seinään, mutta sen vajaan viikon jaksaa ja sitten oon retkahtanut. Kysymys kuuluukin, että millä keinoin on helpoin lopettaa, kun työtkin on hoidettava ja haluaisinkin nyt tietää, että mitä lääkkeitä ym kannattaa varata kaappiin, että selviäisin tästä. Lopettamisen halu on todella kova ja kertokaa kokemuksistanne mahdollisimman tarkasti, miten olette selvinneet. Uskoisin, että selviän kunhan pääsen vaan sen pahimman yli ja miten kauan viekkarit kestää fyysiset ja henkiset. Tiedän että on yksilölliset, mutta jotain suuntaa antavaa, kun saisi niin se jo helpottaisi. Noilla määrillä ei pitäisi olla ihan kauheeta tiedossa ja ikää on 46v. Olo on mennyt sellaiseksi, että kaikki vituttaa ja mikään ei kiinnosta. Kiitos jo kovasti etukäteen avustanne ja kerron sitten selviytymistarinani, kun olot helpottaa...
Haluan eroon... (poistunut käyttäjä)

Re: Eroon xonesta...

ViestiKirjoittaja kalmo » 4.2.2018 15:35:56

En tiiä oonks oikee henkilö vastaamaan tähän, kun tuntuu et mul on tää homma vieläki kesken.. 13 viikkoo takana ilman bupree ja olo on mitä on.. tuntuu et vieläki on fyysisiä oireita, mut en tiedä kuvittelenko vaan. Mul on tuol Saunan puolella ketju missä oon kertonu taustani ja miten lopetus meni (kauheeta kitinää se ketju mun osalta :D ), mut voin täs suositella kuitenki lääkkeitä jotka itseäni auttoi.

Lyrica on ehdoton nro 1! Se auttoi jaksamaan. Paras apu mielestäni.
Sitten tietysti olis hyvä jotain bentsoja olla et sais nukuttua, mulla meinas pää seota kun ei saanu unta ollenkaan..
Imodium on kans sellane mitä kannattaa varata, ei tarvii sit istuu vessas koko päivää. Ja sit särkylääkettä tietenki.
Olisin suositellu pilveekin, mut ei sit kuitenkaan jos on psykoosin aiheuttanu jo.

Tsemppiä lopetukseen!
kalmo
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 5.2.2018 15:10:15

Moi ja kiitos vastauksestasi. Mulla on nyt muutamia lyricoita kasassa ja alproxia myös. Pilveä pystyn kyllä polttamaan ja sitäkin löytyy, eli vatsan toimintaan vaikuttavia juttuja enää puuttuu. Joten apteekkiin tästä pitäisi raahautua, ehkä se tekee ihan hyvääkin saada happea. Yritän iltaisin aina käydä kävelemässä pidemmän lenkin, jotta pääsee neljän seinän sisältä vaan pois ja tekeehän se kuupalle kyllä hyvää. Kesäksi kuntoon, on nyt muuttanut vähän merkitystä, mutta tällä on enemmän merkitystä nyt mun elämälle, kun millään. Olen edellisen parisuhteen jälkeistä tyhjiötä paikannut kemikaaleilla ja nyt on kiikarissa uusi ja erittäin varteenotettava hyvä paisti, niin nyt on saatava ukko vaan jiiriin...

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 6.2.2018 09:54:07

Toka päivä menossa ilman Xonea ja aamut on vaan niin vaikeita, joka oli aina syy nuuskata, heti ensimmäiseksi, kun pääsi sängystä ylös. Sitten vasta kaffen keittoon ja röökille partsille. Toi röökin poltto tuli mulla kuvaan Xonen myötä, koska olen polttamisen lopettanut aikapäiviä sitten ja ainoastaan juhlapolttanut, kun ottanut viinaa ja sitäkin hyvin harvoin. Nyt en ole kahteen päivään vetänyt röökiäkään. Nyt Alproxilla aamu käyntiin ja jossain kohtaa tänään, jos siltä tuntuu, niin täräytän Lyrican huuleen ja sillä pärjää illan ja sit ennen nukkumaan menoa paukut, tolla satsilla meni eilinenkin suht hyvin. On tossa kaapissa Xoneakin, mutta ne on varalle ja tarkoitus olis, että sitä ei enää tähän kroppaan ilmestyisi. Oon niin kypsä tähän kaksoiselämään ja kun en halua ruveta tökkimään, enkä kasvattamaan annosta, niin nyt sitten lopetetaan tää paska. Varmaati tässä vaiheessa ja noilla määrillä eli 0,5mg-1mg päivässä vetäneenä, ei pitäis ihan kauheita oloja tulla? Jos tulee, niin tulkoon saatana!

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 7.2.2018 12:46:02

Kolmas päivä menossa ilman. Viime yö meni valvoessa, oli levottomat jalat ja kauheeta pyörimistä ja missään asennossa ei ollut hyvä. Aamulla kasilta nappasin lyrican ja avot sain heti 3h nukuttua. Nyt ihan semi jees olo ja päivä päivältä parempaan suuntaan ja kohti päihteetöntä elämää, onko sitä? ON! :lol:

ViestiKirjoittaja kalmo » 8.2.2018 10:49:28

No niin, hieno homma! Nyt vaan jaksat sinnitellä niin hyvä tulee :) Itellä autto se kun tuli tänne valittaan paskaa oloo :D

En haluu nyt pelotella tai mitään, mut mul oli eka viikko suht iisi ja sit vasta se paska rysähti niskaan kunnolla. Oli lähellä etten pistäny itteeni hengiltä.. tosin olin vetäny niin pitkään et se varmana vaikutti siihen et oli niin rajut reflat. Ja tosiaan 2 millii hihaan oli se millä menin viimeset ajat.. mut jos vaan mahdollista, niin Lyricaa ainakin pariks kolmeks viikoks, ei tuu sit niin helposti retkahdettua. Tsemppiä jatkoon ja päivitä ihmeessä tilannettas jos vaan olot sallii.
kalmo
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 8.2.2018 12:06:06

Jaahas se olis neljäs päivä ilman xonea menossa ja hyvin vaikea sanoa mikä kuosi? Viime yö meni taas ihan vituilleen levottomien käsien ja jalkojen takia. Aamusta sain pari tuntia nukuttuakin. Olo on ehkä vähän parempi, kuin eilen ja tän päivän yritän mennä ilman lyricaa. Aika matelee ja voimaton olo, mutta voimaa antaa se, että päivä päivältä toi xonen paska poistuu ikuisesti tästä kropasta. Tähän mennessä mennyt paremmin kuin uskoinkaan, mutta voihan tässä tulla takapakkejakin. Joka päivä olen väkisin käynyt kävelylenkillä tai luistelemassa ja se kyllä jeesaa oloa ja tekee myös hyvää henkiselle puolelle! Tsemppiä kaikille, ketkä ovat samassa tilassa ja niille ketkä miettii tai haluaa lopettaa, niin lopettakaa sen paskan vetäminen ja kärsikää se mikä on kärsittävä.

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 8.2.2018 12:12:07

kalmo kirjoitti:No niin, hieno homma! Nyt vaan jaksat sinnitellä niin hyvä tulee :) Itellä autto se kun tuli tänne valittaan paskaa oloo :D

En haluu nyt pelotella tai mitään, mut mul oli eka viikko suht iisi ja sit vasta se paska rysähti niskaan kunnolla. Oli lähellä etten pistäny itteeni hengiltä.. tosin olin vetäny niin pitkään et se varmana vaikutti siihen et oli niin rajut reflat. Ja tosiaan 2 millii hihaan oli se millä menin viimeset ajat.. mut jos vaan mahdollista, niin Lyricaa ainakin pariks kolmeks viikoks, ei tuu sit niin helposti retkahdettua. Tsemppiä jatkoon ja päivitä ihmeessä tilannettas jos vaan olot sallii.

Kiitti Kaimo kannustuksesta ja neuvoista. Tulevat tarpeeseen ja tietty tuki on se ehkä vielä tärkeempi. Tsemii myös sulle!

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 8.2.2018 14:50:56

Lisätään nyt vielä tähän neljänteen päivään se, että nyt tuntuu ihan helvetin hyvältä. Jaksoin siivoilla ja touhuilla vaikka mitä. Aikaisempinä päivinä en juuri ole jaksanut mitään. Tietty takapakkia on luultavasti vielä tulossa, mutta hyvältä tuntuu, kun tietää, että aine poistuu kropasta! :mrgreen:

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 9.2.2018 16:44:37

Moro taas. Viides päivä menossa ja tuntuu hyvältä. Viime yönä en nukkunut sekuntiakaan ja levottomat jalat ja kädet vaivasi. Vähän kylmähän tässä on, mutta kyllä sen kestää. Muutenkin tuntuu, että pahimman yli jo päässyt, mutta eihän sitä tiedä? Alkaa tunne-elämäkin sen harmaan paskan jälkeen palaamaan ja henkinen puoli on aika herkillä. Äsken harsot silmissä katselin Sotshin olympialaisten Suomalais-mitalistejen edesottamuksia. Hauskalta tuntuu, kun on taas tunteita. Kyllä tää tästä paremmaksi menee kokoajan ja tsemppiä kaikille, ketkä samassa jamassa ovat! :?

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 11.2.2018 11:22:12

Day 7! Nyt oon saanut nukuttua pari yötä Mirtazapineilla ja jotain särkysalvaa hieronut käsiin, kun niihin särkee aina kun yrittää käydä nukkumaan. Kylmä tahtoo olla ja eilen kävin tunnin ja vartin väkisin pelaamassa lätkää illalla, vaikka oli ihan poikki. Vetämätön olo on nyt kokoajan päällä, mutta päivä päivältä parempaan mennään! Camoon kaikille!

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 11.2.2018 16:40:35

Hei!
Kiitos viesteistäsi. Olen linjoilla vaihtelevasti, mutta nyt seuraan tiheämpään, kun kirjotat tänne vieroitustasi. Kovasti olet tehnyt töitä asian eteen ja myös tuloksia on tullut.
Tsemppiä tähänkin päivään!
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 11.2.2018 19:22:06

Tuomo Seppänen kirjoitti:Hei!
Kiitos viesteistäsi. Olen linjoilla vaihtelevasti, mutta nyt seuraan tiheämpään, kun kirjotat tänne vieroitustasi. Kovasti olet tehnyt töitä asian eteen ja myös tuloksia on tullut.
Tsemppiä tähänkin päivään!

Moi! Kiitos viestistä! Kyllähän tää olo on ihan perseestä, mutta vielä olen pärjännyt ihan ok, vaikka nyt on ihan veto pois. On tää aikamoista taistelua, vaikka ei ole himoa, vaikka tossa pari kakkosta vielä on varuiks kaapissa, mutta kertaakaan ei ole vielä viikossa tullut mieleen, että oloja helpottaisin nuuskaisemalla pienet. Kertokaahan viisaammat, että mitä tapahtuisi, jos nappaisin pienet. Alkaako olot alusta, vai miten se menee? Ei ole tarkoitus napata, mutta näin hypoteettisesti kyselen vaan...

ViestiKirjoittaja Haluan eroon... (poistunut käyttäjä) » 12.2.2018 14:09:15

Päivä kahdeksan. Aamusta Lyrica naamaan ja pötköttelyä sohvalla. Nukuin ekaa kertaa hyvin, tai no semihyvin ja se oli jo iso juttu mulle. Onhan nää nyt ollut elämäni pisimmät päivät, mutta se fiilis, että kokoajan menee parempaan suuntaan, niin se jaksaa antaa voimia ihan saatanasti!!! Nokka vuotaa ja aivastuttaa vähän väliä ja vaatteita on päällä enemmän ku katukerjäläisillä, mut vittu mitä sitten? Koht oon terve ja sen jälkeen maailman onnellisin mies in the world! Tää palsta on ollut mulle tosi iso henkireikä ja vaikkei jengi nyt kauheesti oo vastaillut, niin pääsee ainakin johonkin purkamaan itseään. Kiitos kaikille, ketkä näitä jaksaa lukea ja vielä enemmän niille, jotka jaksaa vastailla. Alhaalla oltiin, mutta kyllä täältä ylös möyritään kerpeles! :x

ViestiKirjoittaja kevätär » 12.2.2018 20:00:57

Heippa! Terveisiä sinne ja kovasti tsemppiä päätöksessäs elää ilman xonee! :) Mielenkiintoista lukea muiden kokemuksia. Oo onnellinen kun oot vasta puoltoista vuotta vetänyt. Silloin viekkarit kestää vähemmän aikaa ja hyvä olo saattaa palata suht nopeestikkin takasin. Kroppa kyllä parantuu :) Ite lopetin subun 4kk sitten. Ja olin käyttäny sitä noin 6 vuotta, 1-2 milliä päivässä nokkaan. Ei munkaan käyttömäärät kovin suuria verrattain olleet, mutta riippuvuushan oli silti tosi paha! :lol: Kotona yksin en ois tähän lopetusurakkaan kyllä pystyny, joten pointsit sulle. Olin katkolla 2 viikkoa ja siellähän ne ihan pahimmat tuli koettua. Nukkumisesta ei ois tullut siellä yhtään mitään ilman catapresaania ja lyric aa. Ne on hyviä lääkkeitä. Kuukauden verran olo oli aika huono, oli levottomia raajoja, huonosti nukuttua öitä ym. , mutta pikkuhiljaa helpotti. 2 kuukauden jälkeen huomasin, että elämä todella alkoi voittaa. Voimat palasivat ja nukkumaanmeno ei enää niin pelottanut. Nyt on ollut hyvä olo jo pidemmän aikaa. Itsekin huomasin, että esimerkiksi musiikin kuuntelu herätti taas tunteita pintaan ihan eri tavalla. Vielä vähän pelkään, että niitä vetohaluja jostain ilmaantuu. Tähän mennessä niitä ei ole juurikaan ollut. On niin hienoa kun ei ole riippuvainen jostain aineesta ja olla vaan vapaa! :D Ainoastaan nyt viikon kuume/flunssa putken jälkeen on mielessä useaan otteeseen käynyt, että tiedän millä tätä oloa vois helpottaa. Mutta en silti aijo todellakaan mitään ottaa. Pääkoppa se vaan välillä vähän temppuilee! Muista sinäkin, että vaikka kokisit joskus jo olevas voiton puolella niin saattaa silti vielä tulla heikkoja hetkiä joista kyllä selviit.
kevätär
Miedosti panostava jäsen

Ollut kuivilla

Seuraava

Paluu Kuivaushuone