Olet täällä

En selviä vieroituksesta

Kuivaushuoneessa yhteisenä tavoitteena on huumeiden tai lääkkeiden käytön lopettaminen. Mukaan ovat tervetulleita myös korvaushoidossa olevat. Keskusteluissa mukana päihdetyön ammattilainen Tuomo Seppänen. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

En selviä vieroituksesta

ViestiKirjoittaja Baloo » 30.4.2018 17:29:29

Taustalla vaikea masennus, paniikkihäiriö jne. Erosimme miesystävän kanssa 3viikkoa sitte..
En jaksa tätä.. olen ollut yli vuoden subutex koukussa, ja tiedän että en pysty lopettamaan yksin. Pyysin monesti mieheltä että lopetetaan nyt yhdessä, ja nyt kun yhtäkkiä jätti ja muutti pois niin en tiedä mitä tehdä. On edelleen ostanut minulle napin kun tarvin, mutta tiedän edessä olevan vieroituksen ja etten tässä mielentilassa pysty siihen. Eikä ole varaa enää jatkaa..
Miettinyt paljon jos vaan ottaisi isot annokset subua, 7,5mg rivatrilia ja viinaa ja samalla hirttäytyis..
Ei ole enää mitään miksi elää enkä edes pysty sen jälkeen mitkä velat exä jätti mulle. En selviä tästä..
Baloo
Miedosti panostava jäsen

Re: En selviä vieroituksesta

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 6.5.2018 18:10:09

Hei!
Kiitos viestistäsi. Näkisin asian niin, että sinun kannattaa hakeutua päihdepalveluiden piiriin. Sinulla on sekä tuo subukoukku, ero ja velat yhtäaikaa, joten ammattillista apua kannattaa tilanteessa hakea. Vai oletko jo hakenut?
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

ViestiKirjoittaja Baloo » 15.5.2018 20:01:24

Olin kerran alkoholivieroituksessa. Tämän jälkeen minua kohdeltiin täysin eri tavalla kun hain apua mielenterveysongelmiin. En tiedä uskallanko enää hakea apua. Mitä jos onnistun pääsemään koukusta, jos en enää saa apua masennukseen jonka vuoksi ensinnäkin aloitin käytön.
Olen hoitoalan työntekijä, jos saan merkinnän huumeista en ehkä saa enää töitä? Voiko työnantaja saada tietää? En ole tällähetkellä siis tietysti työsuhteessa...
Baloo
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tuomo Seppänen » 20.5.2018 18:34:55

Suosittelen hakeutumista hoitoon. Tieto ei mene ns. tuleville työntantajille. Toipumiskokemus on tällä alalla jopa plussaa. Sitähän voi ammatillisesti sitten hyödyntää.
Eipä hättäillä
Tuomo Seppänen
Ohjaaja

Paluu Kuivaushuone