Olet täällä

Miten selvitä ahdingosta

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Katso myös pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin palvelut. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Miten selvitä ahdingosta

ViestiKirjoittaja Pelihimoinen kusipää » 11.10.2008 14:51:13

Pikavippi kierteessä sitä ollaan jo 3. kuukautta. Nyt on pinot kasvanut sen verran isoiksi etten niistä enää selviydy,pelattuani viimeiset rahani rulettiin,koittaen voittaa rahaa loppuihin laskuihin,rahoittamalla pelit tietysti pikavipeillä. Myönnän siis, että olen riippuvainen.

Vippejä on monista eri yhtiöistä noin 2300euroa. Ensimmäisen laskun eräpäivä tänään. Ketään ei tiedä tästä paitsi muutama hyvä ystäväni. Kysymykseni on,mistä aloitan,miten saan tuon pinon pienemmäksi/maksettua kokonaan,tienaan 1300eur/kk. Jos maksan nuo pois vasta palkasta joka tulee kuukauden viimeinen päivä,niin paljonkos tuohon tulee lisää? Rupeaako postilaatikkoni olemaan täynnä perintätoimistojen/maksumuistutus kirjeistä jo ensi viikolla,vai koska? Haluan selviytyä tästä yksin,enkä vanhempieni avulla. Olen siis 18-vuotias. Eli pankkilainaa en saa.
Nyt on kaikki apu tarpeen,kiitoksia etukäteen vastauksista.
Pelihimoinen kusipää

ViestiKirjoittaja Masa82 » 11.10.2008 15:49:17

Moro,

Jos sulla on säännölliset tulot, pitäisi pankista irrota pienempi laina ilman vakuuksia eli ns. joustoluotto. Korko tällaisessa luotossa on normaalisti vakuutettua pankkilainaa korkeampi mutta pienempi kuin pikavipeissä. Joustoluoton kuukausierän voi räätäilöidä sopivaksi muuttamalla takaisinmaksuaikaa.

Kannattaa kyllä maksaa nuo pikavipit kerralla pois ja jättää pelaaminen vähemmälle. Varmasti harmittaa tuo hävitty rahasumma mutta sillä ei ole pitkällä tähtäimellä mitään merkitystä jos pystyt nyt lopettamaan pelaamisen.

Tsemppiä!
Masa82

Re: Miten selvitä ahdingosta

ViestiKirjoittaja Pelihinoinen kusipää. » 11.10.2008 16:08:32

Masa82,ottaisin joustoluoton pankista,osuuspankki minulla. Mutta ikärajana siinä on 23-vuotta ja olen vasta 18-vuotias,muuten hyvä idea.
Pelihinoinen kusipää.

Re: Miten selvitä ahdingosta

ViestiKirjoittaja Molli-Olli » 28.11.2010 16:13:12

Kannattaa miettiä kulutusluottoja, joita myönnetään myös 18-vuotta täyttäneille, jotka ovat luokkaa 1000-5000 euroa, ja joiden todellinen vuosikorko on tahosta riippuen 10-30% , kun pikavipeissä todelliset vuosikorot ovat 200%-3500%. Isolla, pienempikorkoisella lainalla kannattaa rahoittaa pienet, suurikorkoiset lainat pois alta. Mikäli matalakorkoista lainaa ei enää saa esimerkiksi luottohäiriömerkintöjen takia, on ainoa vaihtoehto soittaa pikavippiyrityksiin, ja yrittää sopia maksuaikataulua. Tämä on sekä velallisen ja lainanmyöntäjän etu. Kannattaa myös ilmoittaa itsensä positiiviseen luottorekisteriin , mikä löytyy monesta yrityksestä. Eli kiellot lainanmyöntämisestä niihin yrityksiin, josta on lainansa aiemmin ottanut.
Molli-Olli
Miedosti panostava jäsen

Paluu Valtti