Olet täällä

Peliriippuvaiset äidit tänne hoi! 👁👁

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Katso myös pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin palvelut. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Peliriippuvaiset äidit tänne hoi! 👁👁

ViestiKirjoittaja Vihältäenmenee » 22.1.2023 22:32:55

Hei.
Mä oon todella todella pahasti peliriippuvainen. Parisuhde on nyt finaalissa, mies sanoi että lähtee menemään ihan just.

Nyt kaikki äiti ihmiset Hei! Kertokaa mulle tarinoita kuinka selvitä veloista ja perus kuluista kun jää ns.tyhjän päälle. Esim kun lyöt kelalle tilitiedot tiskiin ja se viimeinenkin kymppi tilitä on kokeiltu onnea..

Mitä lapsille tapahtuu? Onko asian "ymmärtäminen" virkailijasta kiinni vai yleinen sääntö näissä? 2kuukaudessa pelattu 9k ja ehkä enemmänkin.. :?
Ja tollasia summia kun on OLLUT tilillä ja ne syynätty paikkaan X. Ei varmaan ole heillä apuja auttaa asunnon saamisessa :cry:
Vihältäenmenee
Miedosti panostava jäsen

Re: Peliriippuvaiset äidit tänne hoi! 👁👁

ViestiKirjoittaja Alex1984 » 23.1.2023 18:04:02

Tota tota..en ole äiti vaan olen siis 38vuotias mies, mutta itelle tuli toimeentulotuesta hylky pariksi kuukaudeksi juuri sen takia koska oli Kahen edellisen kuukauden aikana liikkunut paljon rahaa pelitilille ja takaisin..kannattaa ottaa ihan paikalliseen sosiaalitoimistoon yhteyttä ihan ekaksi..kelaa ei kiinnosta mitkään selitykset vaan kaikki voitot ja muualta lainatut rahat merkataan siellä tuloiksi, vaikka sinulla ei olisi penniäkään sillä hetkellä tilillä enää kun hakemuksen laitat.
when i close my eyes i can't see..
Alex1984
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja ytrewq » 23.1.2023 18:56:58

En ole äiti-ihminen minäkään vaan tämmönen "pojan koltiainen". Kelan tukihomma on vähän hankala... Sossusta tai diakonialta voi yrittää jotain apua saada. Joskus on tullut seistyä tunnin verran räntä/vesisateessa odottamassa leipäjonon ruokakassia. Sai hyvää aikaa miettiä mitä helvettiä tässä nyt tehdään :idea: :?: ...
Kirveelle olisi töitä!
ytrewq
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mävaan » 26.1.2023 19:01:58

Moi! Luinkin tuolta toisesta ketjusta tilanteestasi. Jos on lapsia, niin kyllä sossu auttaa siinä, että koti löytyy/ei lähde alta. Lapsista tässä maassa onneksi huolehditaan. Vuorarästejä jos on paljon, niin ei luultavasti maksa vaan ne menee perintään, mutta uuden asunnon hankkimisessa auttavat.

Peliriippuvuus ei ole myöskään syy huostaanotolle, ellei siihen liity muuta vakavaa, esim. itsetuhoisuutta, alkon liikakäyttöä yms.

Oletko jo saanut apua? Onko ketään läheistä, joka voisi auttaa, tai kenen luo mennä?

Olen äiti itsekin, mutta en oikein osaa tilanteessasi paremmin auttaa, sillä koskaan ei ole tullut tuollaista vastaan. Tsemppiä!
Mävaan
Vahvasti panostava jäsen

Paluu Valtti