Olet täällä

Eteenpäin selvänä

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Eteenpäin selvänä

ViestiKirjoittaja Illustrator » 30.5.2013 23:49:46

Tää on joku huono vitsi.
Illustrator
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 31.5.2013 02:57:12

Millanen kirjoitti: muutenkaan en tahdo ajatella Plinkkiä paikkana, jossa valitaan puolia tai asetutaan vastakkain - tuollainen vie nimittäin melko pian ilon koko touhusta.

En tahdo minäkään, enkä näin ajattelekaan, mutta eipä tässä sellaisesta nyt tainnut ollakaan kyse. Moni ihminen täällä on ihan tosissaan yrittänyt tukea ja auttaa Keniaa ja ymmärrän hyvin, että he kokevat erittäin turhauttavana ja jopa loukkaavana tuollaisen ihme satuilun, jossa todellakaan ei ole päätä, eikä häntää. Joskus toki sukset menevät ristiin eri kirjoittajien välillä, mikä ihan inhimillistä onkin, mutta tässä ei ollut siitäkään kyse. Keniaa on yritetty auttaa, vaikkakin välillä rankemminkin ravistellen, mutta hän ei apua ole tosissaan halunnut ottaa vastaan, vaan tuntuu ennemminkin suuttuvan, jollei häntä vain myötäillä ja silitellä päätä. Kuten Dave sanoi, se koira älähtää jne.

Antiloopin mainitsema ignore voisi olla ihan hyvä vaihtoehto tässä tilanteessa, mutta mä en ole koskaan ignore-toimintoa halunnut kenenkään kohdalla käyttää.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 31.5.2013 02:59:47

Illustrator kirjoitti:Tää on joku huono vitsi.

Valitan, mutta tämä ei taida olla vitsi. Se tästä juuri niin surullista tekeekin :( .
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomamuisto » 31.5.2013 06:32:33

Olen lukenut täällä kirjoittelevien ihmisten kokemuksista jo yli kolme vuotta. Kun ajattelen omaa osaani alkoholistina, tunnen syvää kiitollisuutta raittiudestani, jonka alkuun pääsin menemällä pelokkaana ensimmäiseen AA:n kokoukseen, ja raittiina pysyäkseni liityin aika pian AA:n jäseneksi. Jäsenyydellä tarkoitan kotiryhmää, jonka puitteissa voin hoitaa vuorollani kahvinkeiton yms. Käsitän, että raittiudessani on kyse armosta, koska itse en monista yrityksistä huolimatta saanut pysyvää sellaista. Käsitän kyllä senkin, että minun tapani ei ole ainoa oikea, mutta sopii minulle, koska ajauduin siihen pisteeseen, että halusin luopua alkoholista ja olin valmis pyytämään apua toisilta alkoholisteilta.
Illaksi olen varannut aikaa palaveriin, jossa tapaan tuttuja kohtalotovereita, ja aina on myös pieni mahdollisuus tavata uusia.
lomamuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Silent » 31.5.2013 06:39:38

Mä en halua olla Keniaa vastaan, mutta väkisinkin koen, että minua (tai meitä kaikkia, jotka yrittivät auttaa) pidetään vain pilkkana hänen toimesta.

En enää keksi mitään, miten voisin häntä auttaa. Eikä taida moni muukaan keksiä. Toivottavasti hän ymmärtäisi hakea apua ihan kokonaisvaltaisesti. Ja minä koen olevani ihminen, joka tähän "saa" sanoa, koska jouduin itse myöntämään päävikani ja hakemaan apua. Ilman kaksisuuntaisen myöntämistä, olisi elämäni melkoista helvettiä nyt. Ja loppuen lopuksi se oli asia, joka minut myös sai juomaan. Ei toki ainoa asia, mutta yksi vahvoista tekijöistä.

Kiitti ja kuitti. Toivon kaikkea hyvää.
Tee elämästäsi kuolemisen arvoinen.
Silent
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kenia » 31.5.2013 09:15:01

Hakusessa on tuo kaksisuuntainen.Siitäkin on kai niin monia muotoja,Itsellä ei ole syviä masennusjaksoja eikä maniaa muutakuin maaniselta vaikuttavaa touhuilua alkoholin vaikutuksen alaisena.

Mutta sekin kuuluu käsittääkseni johonkin kaksisuuntaisen muotoon et käyttää alkoa.Tota asiaa en osaa yksin hahmottaa, mikä kuuluu mihinkin.Sitä käydään terapeutin kanssa läpi.
Kenia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Dave » 31.5.2013 09:28:09

Kenia kirjoitti:Hakusessa on tuo kaksisuuntainen.Siitäkin on kai niin monia muotoja,Itsellä ei ole syviä masennusjaksoja eikä maniaa muutakuin maaniselta vaikuttavaa touhuilua alkoholin vaikutuksen alaisena.

Mutta sekin kuuluu käsittääkseni johonkin kaksisuuntaisen muotoon et käyttää alkoa.Tota asiaa en osaa yksin hahmottaa, mikä kuuluu mihinkin.Sitä käydään terapeutin kanssa läpi.

Minä olin kerran ryhmässä, jossa oli parikymmentä kaksisuuntais-ihmistä, kun sitä minultakin epäiltiin. KAIKILLA oli alkoholiongelma ja silloin he tekivät todella älyttömiä tempauksia, Itse asiassa silloin vakuutuin etten ollut ainakaan paha tapaus koska en minä lähtenyt taksilla Tampereelle tai ostanut olemattomilla rahoilla etelänmatkaa tai tehnyt jotain seksisekoilua. Tulin siihen tulokseen, että olen vain alkoholisti, tuurijuoppo. Kaikki hoituu kun ei vaan juo.

Kenialle voi vain sanoa, että älä sitten juo, hanki apua, antabusta AAta kaikkea mahdollista ja lisäksi mielestäni tarvitset todella hevyä terapia tms apua koska eipä tuo nykyinen näytä paljon tehoavan kun sekoilu jatkuu.

dave25@luukku.com
Dave
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kenia » 31.5.2013 09:34:16

Tässä retkahduksessa oli ainostaan se hyvä puoli ettei alkanut putkijuopottelu.Pelko siitä oli hirveä, mutta luojan kiitos prioriteettilistalla on lapsi ensimmäisenä.

Tuo on se asia mitä Dave kirjoitit:jos tämä ei olekkaan kasisuuntaista vaan pelkkää alkoholismia.Psykiatriset diagnoosit on muutoinkin hakuammuntaa.
Kenia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Dave » 31.5.2013 09:51:23

Kenia kirjoitti:Tässä retkahduksessa oli ainostaan se hyvä puoli ettei alkanut putkijuopottelu.Pelko siitä oli hirveä, mutta luojan kiitos prioriteettilistalla on lapsi ensimmäisenä.

Tuo on se asia mitä Dave kirjoitit:jos tämä ei olekkaan kasisuuntaista vaan pelkkää alkoholismia.Psykiatriset diagnoosit on muutoinkin hakuammuntaa.

Hoitohan on silloin vielä helpompi. Lopetat vain juomisen.

Rehellisesti sanoan kuitenkin nuo sinun miesjuttusi ja ylellisen elämän ihailusi yms tuo mieleen erään tuntemani todella narsistisen ihmisen, joka alkuun vaikutti ja oli äärettömän puoleensavetävä ja hieno ihminen mutta joka osoittautui myös tavattoman kykeneväksi valehtelemaan, käyttämään taloudellisesti hyväkseen ja pettämään luottamuksen ym ja aiheuttamaan tuhoa läheisilleen.

Jos oilkeasti lapsi on sinulle tärkein, niin silloin et sekoile äijiien kanssa, et haaveile ylellisestä elämästä tms vaan hoidat itsesi niin kuntoon, että voit hänen kanssaan olla. Sinulla sentään on lapsi, minä kaksoset menetin ja aina kun nään tuossa pihalla tai läheisen päiväkodin pihalla pieniä iloisia lapsia leikkimässä, niin aina vihlaisee.

dave25@luukku.com
Dave
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kenia » 31.5.2013 10:10:09

Mietin tarinaasi mitä aikaisemmin kirjoitit kaksosten menettämisestä.Joskus menee sanattomaksi eikä löydä mitään kirjoitettavaa.

Tai risteilee niin paljon mielessä muttei osaa pukea sanoiksi.Virtuaalihalaus ja pahoittelu tuntuu teennäiselle.

Narsistia kai jokaisessa on jonkun verran.Ja eri puolia.Omalla kohdalla lohduttaudun sillä että kykenen aitoihin tunteisiin, ne ei ole mallioppimista kuten pesunkestävillä narskuilla.

Koko ilmiö on kuvottava, siinä on pahinta toisten elämiin vaikuttaminen tuhoisasti, siis lasten jotka imee mallit, lopputulos alkaa näkyä murkkuna tai vasta myöhemmin.Lapseni isä on juuri pesunkestävä ja tässä alkaa olla viimeiset hetket vaikuttaa lapsen tulevaisuuteen.

Jotain positiivista minussakin on:milloinkaan en ole sortunut lapselle puhumaan isästään pahaa, koittanut korostaa hyviä puolia ja kaivaa esiin ne hyvät asiat.En halua mieltää häntä hirviöksi, ei se hänen syy pohjimmiltaan ole millaiseksi persoonansa on rakentunut-ne palikat kasattiin hyvin varhaisessa lapsuudessa ja minkä sille voi että osa jäi puuttumaan.
Kenia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kenia » 31.5.2013 15:07:16

.
Viimeksi muokannut Kenia päivämäärä 21.10.2013 12:07:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Kenia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kenia » 31.5.2013 23:47:53

.
Viimeksi muokannut Kenia päivämäärä 21.10.2013 12:07:44, muokattu yhteensä 1 kerran
Kenia
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Illustrator » 1.6.2013 17:45:29

Kenia kirjoitti:Mietin tarinaasi mitä aikaisemmin kirjoitit kaksosten menettämisestä.Joskus menee sanattomaksi eikä löydä mitään kirjoitettavaa.

Tai risteilee niin paljon mielessä muttei osaa pukea sanoiksi.Virtuaalihalaus ja pahoittelu tuntuu teennäiselle.

Narsistia kai jokaisessa on jonkun verran.Ja eri puolia.Omalla kohdalla lohduttaudun sillä että kykenen aitoihin tunteisiin, ne ei ole mallioppimista kuten pesunkestävillä narskuilla.

Koko ilmiö on kuvottava, siinä on pahinta toisten elämiin vaikuttaminen tuhoisasti, siis lasten jotka imee mallit, lopputulos alkaa näkyä murkkuna tai vasta myöhemmin.Lapseni isä on juuri pesunkestävä ja tässä alkaa olla viimeiset hetket vaikuttaa lapsen tulevaisuuteen.

Jotain positiivista minussakin on:milloinkaan en ole sortunut lapselle puhumaan isästään pahaa, koittanut korostaa hyviä puolia ja kaivaa esiin ne hyvät asiat.En halua mieltää häntä hirviöksi, ei se hänen syy pohjimmiltaan ole millaiseksi persoonansa on rakentunut-ne palikat kasattiin hyvin varhaisessa lapsuudessa ja minkä sille voi että osa jäi puuttumaan.

Tämä "yhtäkkinen" empaattinen avaus oli jotenkin kuin piste i:n päälle.
Illustrator
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Antiloopin paluu » 1.6.2013 17:55:20

No joo :D
I never made a mistake in my life. I thought I did once, but I was wrong. (Charles M. Schultz)
Antiloopin paluu
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Kenia » 1.6.2013 18:06:48

Illustrator, säälittävyytesi ei tee edes vaikutusta :D Hupaisa pieni ihminen :lol:
Kenia
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat