Olet täällä

Tinis liittyy joukkoon

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Tinis liittyy joukkoon

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 26.1.2020 22:42:36

En muista olenko kertonut, mutta mä oon myös ollut nyt 5kk uudessa työpaikassa. On muuten todella hidasta solahtaa porukkaan, ei se käy ihan tuosta vain. Mulle vielä toitotettiin, että toisin uusia tuulia ja, että kaikki kehittömisehdotukset otetaan mielellään vastaan. Todellisuudessa ne kuitenkin kääntyi minua vastaan, hyvin varovasti olen nyt oppinut muutosta edistämään. Ja käyn työporukan kanssa jumpassa kerran viikossa ihan siksi, että pääsen porukkaan koska silloin työtkin ehkä sujuu paremmin.

Minun akkujen lataus on pitkä juoksu lenkki. Se toimii meditaationa ikään kuin. Juoksen vaan. Usein käy niin, että kun tulen kotiin, en muista mitä reittiä menin.
Nyt en juo.
Rainbow40
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Toivoton » 27.1.2020 09:14:06

Akkujen lataus on hyvä kysymys. Minä yritän ladata akkujani mm. käymällä salilla, lukemalla, katsomalla elokuvia ja olemalla kaukana muista ihmisistä, paitsi perheestäni. Mutta paino sanalla Yritän. Ei akkujen lataaminenkaan ole ainakaan minulla automaattista eli että esim. aina salilla käynnin jälkeen akut on ladattu ja sitten sitä taas jaksaa... Joskus vain tuntuu siltä, että mikään ei auta ja olen koettanut ajatella, että tämäkin on ihan ok. Ihminen ei ole kone. Akkujen lataamisestakin saa helposti stressaavan suorituksen, jollain loppukin akkuvaraus purkautuu latautumisen sijaan.
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tinis » 27.1.2020 19:57:09

Itselläni akut latautuvat parhaiten kun olen itsekseni. Hirveässä hälyssä ja metelissä uuvun, etenkin jos se häly tulee ihmisistä. Salilla käyminen myös auttaa, mutta joskus siellä on liikaa hälinää. Pidän myös uusiin paikkoihin tutustumisesta, on rentouttavaa vain käveleksiä jonkun uuden kaupungin katuja. Edelleen, kunhan ei ole isoa ihmismassaa ympärillä.

Nyt juuri olen pesulassa ja tämä on aivan täynnä, onneksi ihmisiä on just lähdössä pois! Kyllä, olen siis erittäin introvertti. Osa on juonut oluen, mulla on lasissa vain cokista, ja syön samalla mustikoita :D
Olenko auringon lapsi, kun siitä yöllä unta nään
Vai olenko pimeän vanki, ja pimeääni jään
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 27.1.2020 21:37:26

Täällä toinen introvertti, looginen semmoinen ja heti heräsi huoli, kuin sä veit mustikoita pesulaan?!? Uhka! Minä panikoisin niiden muiden ihmisten takia, miettisin osaanko käyttää pesukonetta ja jos en, huomaisiko joku? Kohta ne mustikat olis pitkin puhtaita valkeita lakanoita ja kaikkia ketuttais. En menis pesulaan, ainakaan mustikoiden kans. Oon liian pelkuri siihen.
Nyt en juo.
Rainbow40
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja tinis » 28.1.2020 18:01:32

^ Mulla oli mustat vaatteet ja söin mustikat pöydän ääressä kun pyykit oli koneessa jo :lol:

Tuo pesula ei ole ihan itsepalvelu vaan henkilökunta paikalla koko ajan auttamassa ja heidän pitää "avata" kone jotta sen saa päälle, ja usein pistävät pyykit kuivuriin jne.

Muu porukka onneksi häipyi ja loppuajan sain olla ihan rauhassa!
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja tinis » 9.2.2020 18:03:11

Täällä taas, eikä mene kovin hyvin. En ole krapulassa mutta en voi henkisesti enkä fyysisesti hyvin. Olen edelleen jaksamaton ja iho oireilee ja asun edelleen tässä homekämpässä. Olen vain lihonut edelleen enkä saa aikaiseksi tehdä asialle mitään, syön huonommin enkä liiku paljoa. Mulla ei ole juuri lainkaan sosiaalista elämää työn ulkopuolella. Muutto tänne noin 5kk sitten oli iso virhe ja laittoi lähes kaiken elämässäni huonommaksi. En oikein saa mistään kiinni ja soimaan itseäni siitä että vain olen. En elä vaan olen. En jaksa pitää kotia siistinä. Tänäänkin olisi ollut kaunis päivä ulkoilla mutta olen ollut peiton alla koko päivän. En tiedä mistä aloittaa edes kun en jaksa.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 9.2.2020 22:34:39

No voi ei Tinis, onpa harmi kuulla. Voin kuvitella sinun olon, minun työpaikka on homeessa ja purku-uhan alla koko rakennus. Päänsärky, iho ärsytys, silmien kutina on minun oireet, mutta ne häviää kun tulen kotiin. Kerroinko että itsekin muutin paikkakuntaa viime kesänä? Pari kertaa olen katunut, kotiutuminen on hidasta ja tämä ympäristö on suoraan sanoen rumempi. Ja jos vielä jatkan, niin ihmiset hieman sisäänpäin lämpeäviä. Muuton jälkeen join vielä paljon, muuttokin meni kännissä. Sitten sain kun sainkin katkaistua ja nyt mietin, mitä ihmettä täällä teen. Pysyn raittiina ainakin. Siinäpä sitä onkin. Millä mä sinua nyt tsemppaisin kun oon itekin ollut viikonlopun vähän alamaissa? Muistelin että aiemmin mainitsit siitä homeesta ja jotain, että muutto ei nyt mahdollista. Ja sinun työkuvioista kans, itse nyt reilun puoli vuotta uudessa paikassa ja voin kertoo, että hidasta on se itsensä vakuuttavaksi tekeminen paikassa, jossa hommat on aina hoidettu jetsulleen näin. En edes aloita siitä. Tämä koko aika tuntuu raskaalta alalla kuin alalla. Ja vaikka oisit työtön, kotiäiti tai mikä vaan niin paineita riittää. Tiedän, että täällä on meitä monta ketkä ei aina jaksa. Ja se on Ok. Toivon vaan, että jokainen tajuais ajoissa hakee apua, jos se jaksamattomuus venyy. Aina ei oma apu riitä. Tsemppiä sulle, oot mielessä.
Nyt en juo.
Rainbow40
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Uratykinloppu » 10.2.2020 07:26:57

Mullakin oli elämän perusasioita huonosti ja juominen osin seurausta siitä. Ei elämä usein pelkästään sillä alkon lopettamisella korjaannu vaan kyse on kokonaisvaltaisesta muutoksesta.

Itse sain otetta tollasessa masiksessa siitä että asetin joka päivälle pieniä tavoitteita jotka pystyin suorittamaan. Siitä alkoi tulla hyvä olo ja esim. kämpän sai siistiksi kun jakoi homman osatavoitteisiin. Sit oli kiva loppuviikosta katsoa siistiä kämppää.
Uratykinloppu
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 10.2.2020 09:22:27

Rainbow40 kirjoitti
Muuton jälkeen join vielä paljon, muuttokin meni kännissä. Sitten sain kun sainkin katkaistua ja nyt mietin, mitä ihmettä täällä teen. Pysyn raittiina ainakin. Siinäpä sitä onkin.

Kyllähän alkoholistille raittius on pitävin pohja suunnitella elämäänsä ja myös päättää sekä toteuttaa unelmansa, olivatpa ne kuinka arkisia tai mahdottomalta tuntuvia tahansa. Ja kuten Uratykki kirjoittaa, aluksi voi toteuttaa aivan pienimpiä asioita.

Toivon vaan, että jokainen tajuais ajoissa hakee apua, jos se jaksamattomuus venyy. Aina ei oma apu riitä. Tsemppiä sulle, oot mielessä.

HALT, rohkeutta avun hakemiseen, tinis ja rainbow40!

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tinis » 10.2.2020 15:50:31

Niin siis tämä jaksamattomuus uskoakseni johtuu suurimmalta osin tästä homeesta, sillä mulla on myös aikaisempaa kokemusta sisäilmaongelmista. Siihen liittyi kans iho-oireet ja tuo silmien kutina, mutta sitä ei ole nyt homeesta tullut. Luulin ettei mulla olisi varaa muuttaa, mutta sainkin enemmän veronpalautusta kuin luulin, joten ehkä mä pystyisinkin muuttamaan jo huhtikuun alusta. Ongelmana on sitten se että asunto pitää irtisanoa kuukautta ennen, ja tässä kaupungissa on tosi paha asuntopula, etenkin järkevän hintaisista vuokra-asunnoista. Mun pitäisi siis ottaa iso riski että saan asunnon maaliskuun aikana jos irtisanon tämän. Olin suunnitellut jättäväni ne rahat muuhun, mutta ehkä nyt tärkeintä olisi päästä tästä homekämpästä eroon koska se tuntuu vaikuttavan isolta osin mun hyvinvointiini, nimenomaan negatiivisesti.

Töissä mulla ei ole tätä samaa jaksamattomuutta ja olen saanut enemmän varmuutta. Silti soimaan itseäni pikkuasioista edelleenkin, vaikka en tänä melkein 5 kk aikana ole tehnyt yhtäkään isompaa virhettä, kaikki olleet pieniä ja korjattavissa olevia.

Rainbow40, kiitos sanoistasi!! Muistan että itsekin olet aika samassa tilanteessa, eikä siihen sanoja tarvita. Riittää että joku tajuaa ja on siellä. On mulla tänään hieman parempi olo, paitsi että flunssa tuntuu iskevän ja koitan sitä parannella. Onneksi voin tehdä töitä kotona joten voin levätä jos tarvitsee, enkä ainakaan levitä flunssaa muille.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Rainbow40 » 10.2.2020 21:51:12

Ja tuo uratykinlopun vinkki, tee tavoitteita ja osatavoitteita, on tosi hyvä. Vaikka nyt sisäilma onkin se tekijä siellä, mutta kropalle on aina hyväksi olla vähän liikkeessä. Fightback home :wink: Toivottavasti löydät kuitenkin pian paremman asunnon.
Nyt en juo.
Rainbow40
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja tinis » 15.2.2020 18:20:55

Mulla tuntuu olevan sopivaa aikaa palstailla aina kun olen pesulassa. Kyllähän mä jotain saan kotona aikaiseksi, roskat on roskissa ja vien ne aina heti ja hoidan kierrätyksen ja puhtaat vaatteet on aina paikoillaan ja likaiset on pyykkikassissa. Mutta sellaista isompaa siivousta en millään saa aikaiseksi riittävän usein. Normaalisti pyykit saan aina pestyä mutta nyt se ve ähtää kun pitää lähteä bussilla pesulaan ja kantaa pyykkejä pysäkeille, kauhean vaivalloista, vaikka tämä pesula on tosi kiva paikka. Ja lasissa on pelkkää Cola Zeroa!

Yksi asia on taas nostanut päätään... Kerroin kuinka mielestäni työkaveri otettiin vastaan ihan eri tavalla kuin mut, mutta se on tasoittunut. 2 viikkoa sitten meille tuli uusi työkaveri, ja koska moni oli kotitoimistossa sen ekat päivät, minä pääosin opastin sitä ja autoin työn ulkopuolisissa asioissa ja annoin vinkkejä. Sanoin toiselle työkaverille että koska tämä uusi ei tunne täällä ketään, lähdetään vaikka yhdessä sen kans ulos jne ettei se koe olevansa yksin. Toinen työkaveri on nyt tavannut tämän uuden kumpanakin viikonloppuna ja myös töiden jälkeen. Mua ei ole kutsuttu. Tiedän reagoivan vahvasti tällaisiin asioihin mutta onhan tämä nyt ihan selkeää ettei mun seura kiinnosta. Heti alussa sanoin tuolle mun kanssa samaan aikaan aloittaneelle työkaverille, joka sanoi tekevänsä päiväreissu ja, että lähden oikein mielelläni mukaan että sen kun kysyy vaan jos seuraa niille haluaa. Ei ole kertaakaan kysynyt, pyytää kavereitaan ja jos nämä eivät lähde hän menee yksin. Nyt taas tuli niin ulkopuolinen olo kun huomasin miten tuon uuden kanssa vietetään aikaa mutta mua ei haluta mukaan. Mulla ja tuolla uudella on vielä paljon yhteistä, ja itse asiassa se olen minä keneltä hän yleensä kysyy, koska istumme vierekkäin. Mutta muuhun en sitten käy kun vain töissä voidaan jutella.

Positiivisena asiana että olen tutustunut erääseen paikalliseen naiseen ja tavataan kahvilla muutaman kerran kuussa, ja huomenna taas tavataan sen kanssa. Pitäisi aktivoitua ja hakeutua muiden seuraan enemmän, mutta tämä jaksamattomuus vaikuttaa liikaa ja työ on nyt "ainoa elämä". Olen asuntoja katsellut ja aion muutaman viestin laittaa, ja toivottavasti huhtikuussa en enää asuisi homekämpässä.

Tällaista viikonloppua täällä vietetään siis.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 15.2.2020 18:41:58

Tinis hei!

Hyvään ja parempaan suuntaan sun elämäsi on lähtenyyt menemään: Ulkopuolisuuden tunne lienee jokaiselle alkoholistille tuttu joskus, mutta raittiutta kun kertyy ja itsetuntemusta, sielunveljiä ja sisaria tupsahtaa esiin ihan yllättäenkin. Hitaasti kiiruhtamalla pääsee pitkälle.

Ensimmäiset asiat ensiksi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tinis » 16.2.2020 14:54:47

^ Joko kirjoitin epäselvästi tai et ymmärtänyt pätkääkään, ulkopuolisuuden tunteellani ei ole mitään tekemistä alkoholin kanssa. Mielestäni kirjoitin aika selkeästi mistä on kyse, joten kannattaisi lukea ennen kuin kommentoi.
tinis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Edellinen

Paluu Me Lopettajat