Olet täällä

Onko nyt jo aika?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Onko nyt jo aika?

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 15.9.2017 14:13:09

Hei Alexa!

Oli kiva kuulla sinustakin! Kivasti olet homman saanut kans alulle... turnausväsymys se tuntuu iskevän tietyin väliajoin myös itselle...kai se kuuluu kuvioon!

Tsemppiä sinulle jatkoon!
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 15.9.2017 17:09:38

Mitään 100% :sta en ole itselleni luvannut. En ole luvannut myöskään muille mitään. Tupakoinnin lopetin samalla, kun lopetin juopottelun. Keuhkot alkavat hitaasti tottua tähän uuteen olemiseen. Miltei 30-vuotta polttaneelle on ollut opettelemista.

Hei Alexa!
Ei tarvitsekaan luvata mitään 100% raittiutta. Kun muistaa olla tänään päivän kerrallaan raittiina, siitä rupeaa kertymään
raittiiden päivien jono, ja jonain päivänä havahtuu huomaamaan, että enää ei olekaan juomisen himoa.

Tupakoinnista en osaa sanoa mitään kovin omakohtaista, kun lopetin ennen kuin siitä tuli piintynyt tapa tai riippuvuus.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja hauras » 19.9.2017 20:35:36

Tsemppiä minunkin puolesta! Oli mielenkiintoista lukea tämä sinun ketju. Toivottavasti innostut taas kirjoittamaan.

Tuo ajatus siitä että saa itsekin juoda kun joku toinenkin on juonut, kuulostaa tutulle. Tai että ainakin piilotajuisesti sitä hakee tekstejä, joissa tosissaan yritetään olla ilman mutta sitten kuitenkin välillä juodaan ja sitten taas jatketaan ilman. Mutta mitä jos nyt tekisi toisin. Että ei jois vaikka mikä tulis? Molemmat. Jokainen. Uskaltaisko onnistua?
hauras
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Alexa » 29.12.2017 11:42:13

Täällä taas! Olen pitkän syksyn aikana käynyt vain muutaman kerran näillä sivuilla. Esteenä on ollut häpeä juomisestani, en ole halunnut edes teille tunnustaa, että raittiuteen (tai edes vähentämiseen) en ole pystynyt.
Nyt uudeksi raitistumisen päiväksi olen asettanut 1.1.2018. Tämä ei ole mikään uuden vuoden lupaus vaan jotakin mitä haluan tehdä!
Pikku krapulassa tänne nyt kirjoittelen ja tarkoitus olisi ottaa vielä uuden vuoden aattona, tosin tänään en ole varma, haluanko edes sitä!
Kohtuukäyttö houkuttelisi myös, mutta täysraittiuteen tähtään ainakin aluksi. En edes tiedä, onko minusta kohtuuteen, kun tapanani on juoda aina paljon!
Alkon tilalle haluan seuraavia asioita:
-ulkoilu
-liikunta
-siivoaminen
-hyvä ruoka
-uimahalli
-maalaaminen
-kirjoittaminen
-ehkä joku käsityö
-joku harrastus

Elämänhallinta tuntuu olevan juuri nyt hukassa, ei liene yllätys saman ongelman kanssa painiville!

Tsemppiä kaikille ja voimia!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 29.12.2017 16:19:36

Alexa kirjoitti
Alkon tilalle haluan seuraavia asioita:
-ulkoilu
-liikunta
-siivoaminen
-hyvä ruoka
-uimahalli
-maalaaminen
-kirjoittaminen
-ehkä joku käsityö
-joku harrastus

Elämänhallinta tuntuu olevan juuri nyt hukassa, ei liene yllätys saman ongelman kanssa painiville!

Kaikki mitä yllä haluat, on mahdollista raittiina. Mutta raittiutta niistä mikään ei takaa. Kaikki mainitsemasi asiat vaativat tekemistä, ja sitä edellyttää myös raitistuminen. Ensimmäinen tekoni raitistumisen tielläni oli, kun avasin oven nimettömien alkoholistien palaveripaikkaan.

Ensimmäiset asiat ensiksi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Toivoton » 31.12.2017 01:47:00

Ei sinun Alexa tarvitse meidän lopettajien porukassa hävetä juomistasi. On hienoa, että tulit kirjoittamaan kuulumisia ja kerrot suoraan missä mennään. Sekin on hienoa, että tunnustat ongelman ja alat olet miettinyt kaikenlaista tekemistä juomisen tilalle. Itse lisäisin siihen ihan vain olemisen, jota laiskotteluksikin voisi joku haukkua. Olen itse huomannut, että aiempina lopettamisyrityksinä koetin kovasti koko ajan tehdä jotain. Olin koko ajan touhuamassa jotain ja en osannut oikein olla ja rauhoittua. Kai minä tuolla hosumisella koetin torjua mahdollista viinanhimoa ja samalla esittää olevani esimerkillisen ahkera ja tervehenkinen kansalainen. Sitten kun väsyin tuohon suorittamiseen, niin olin pettynyt itseeni. Olin myös stressaantunut, koska esim. pakotin itseni liikkumaan hirveästi, vaikka ei yhtään huvittanut tai olisi jaksanut. Kannattaa siis varata aikaa myös "laiskottelulle" ja hyväksyä sellaiset olotilat kuin tylsyys ja haluttomuus. Itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on, armollisuus itseä kohtaan sekä omien tunteiden kanssa sovussa eläminen ovat hyvää vastamyrkkyä viinan himolle.

Raitista vuotta 2018 sinulle!
Toivoton
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 2.1.2018 09:43:26

Niin olet asian ytimessä Toivoton (vaihda nimimerkki => Toivollinen). Tylsyyttä nimenomaan pitää oppia sietämään. Minulla ei ole mitään ongelmaa olla juomatta silloin kun sattuu ja tapahtuu, mutta auta armias kun saa vain olla ja möllöttää niin siihen kyllä pitää sitten saada jotain "terästystä".

Kaunista vuotta 2018! (loskaisesta ja jäisestä etelä-Suomesta toivottelen)
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Alexa » 2.1.2018 21:29:25

Hei kaikille ja hyvää vuotta 2018!
Kiitos lämpimistä sanoistanne Vilma1966, Lomapuisto ja Toivoton! Todellakin aion ottaa aikaa myös löysäilylle, rentoutumiselle ja ihan nukkumiselle... etenkin erittäin kostean vuodenvaihteen jäljiltä kun krapula ja väsymys vaivaavat jo toista päivää.
Vuosi vaihtui kuohuviinin ja oluen voimalla ja juhlat jatkuivat aamutunneille. Tänään menossa siis toinen alkoholiton päivä!
Päivä kerrallaan mennään, toistaiseksi erittäin hyvä fiilis ollut.
Nyt kiireesti nukkumaan selvänä, joskin erittäin uupuneena. Hyvää yötä kaikille!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alexa » 5.1.2018 06:57:52

Pikapäivitys heti aamusta!
Raittiina olen ja hyvältä tuntuu. Eilinen vapaa meni ihan joulua pois laitellessa, vähän ulkoilua ja paljon rentoilua+ hyvää ruokaa. Vichyä voisi hakea viikonlopuksi, siinä mulle sopivat juomat.
Tsemppiä kaikille ja raitista viikonloppua!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alexa » 5.1.2018 21:20:59

Kuivilla ollaan ja tavallaan hyvillä mielin...
Odotan jo selvää yötä ja huomista krapulatonta aamua. Kunnon aamupala siihen päälle ja ulkoilua lasten kanssa.
Tänään kävelin osan kotimatkasta ja siinä kävellessä mielessä pilkahti alkoholi, onneksi vain pilkahti.
Olen jotenkin käännekohdassa nyt (muutenkin kuin alkon suhteen), ajatus on kovin selkiytymätön, mutta se pelottaa!! Mitäs jos elämällä ei ole mitään enää tarjolla? Minulla on perhe ympärillä, mutta ei oikeastaan läheisiä ystäviä tai tuttuja. Päädynkö lopulta lähiöbaarin ruusuksi laulamaan karaokea ja viihdyttämään kanssajuoppoja horinoillani?
Alakuloa selvästi ilmassa, mutta ehkäpä se siitä...
Hyvää yötä ja raitista viikonloppua kaikille!!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 5.1.2018 21:34:07

Sinä päädyt elämässäsi sinne minne ratkaisusi sinua kuljettaa...on varmasti paljon parempiakin paikkoja kuin lähiökapakan baariruusun rooli...elämä tarjoaa joka päivä uusia asioita ja tilanteita... selvänä niihin törmää laajemmalla skaalalla kuin kännissä pikkuympyröissä... tai ei ympyröissä ollenkaan...

Tsemppiä sinullekin ja öitä!
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 5.1.2018 21:41:45

Mitäs jos elämällä ei ole mitään enää tarjolla? Minulla on perhe ympärillä, mutta ei oikeastaan läheisiä ystäviä tai tuttuja. Päädynkö lopulta lähiöbaarin ruusuksi laulamaan karaokea ja viihdyttämään kanssajuoppoja horinoillani?

Kirjoitit aikaisemmin, että mielesi tekee jotakin hyvä harrastusta. Kysele sellaista eli laulukuoroa, ja jos eivät tule sua kotoa tai töistä sellaiseen pyytämään, kaivele kuorojen osoitteita ja kerro että osaat laulaa.

Tämä ei ole käsky eikä välttämättä edes hyvä neuvo, mutta jonkinlainen välähdys.
Täällä kirjoittelee aika moni musiikkia harrastava, mm. Vadelmamunkki.

Ensimmäiset asiat ensiksi
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Alexa » 6.1.2018 08:47:42

Huomenia kaikille!

Kiitos tsempeistä Lomapuisto ja Metsien mies! En ehkä nyt kuoroon kuitenkaan hakeudu, koska lauluääneni on...hmm...aika kamala, mutta karaokessa ja kännissä se ei ole koskaan haitannut.
Eilen oli todellakin aika masentunut ja toivoton olo. Ei niinkään viinan vuoksi, mutta tulevaisuuden yleensä. Vanhenin äskettäin vuodella ja se voi olla osasyynä. Töissä on myös aika kireä tunnelma. Toki alkottomuus aiheuttaa myös epävarmuutta. No, katsellaan. Jotenkin kai olen hakemassa jotain muutosta, mutta mihin ja miten?
Sitten iloisempiin asioihin! Huomiselle on varattuna jumppa. Sellainen venyttely-tyyppinen, ei pidä heti alkuun rehkiä liikaa. Tänään myös teen perheelle hyvää ruokaa, pidän kokkaamisesta! Ulkoilla ajattelin lasten kanssa, onneksi on kunnon sadevarusteet! Illalla kynttilöitä palamaan ja nautiskelemaan suklaata ja vichyä.
Raitista viikonloppua kaikille!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alexa » 10.1.2018 17:07:47

Kiirettä on pitänyt, olen ehtinyt vain lukea viestejänne.
Raittiina olen edelleen ja tunnelmat sen suhteen erittäin hyvät, kaikki muu mättääkin sitten kunnolla.
Töissä kireä ilmapiiri, lapsen päivähoitojärjestelyt, tietyt osa-alueet parisuhteessa jne. Normaalisti yksikin vastoinkäyminen on perusteltu syy avata olut (=juoda koko lava), mutta nyt ei vain tee mieli. Tai oikeastaan ajattelen, että on korkea aika kääntää tämä kortti ja katsoa mihin selvänä pystyn.
Ulkoillut olen joka päivä edes vähän, käynyt kirjastossa, siivoillut, rentoillut, syönyt ja juonut litroittain vettä/ vichyä.
Kaikenkaikkiaan siis positiivisen puolella, saanhan olla tänäänkin juomatta!
Hyvää loppuviikkoa!!
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Alexa » 11.1.2018 07:44:13

Huomenta! Poikkeuksellisesti pötkötän vielä sängyssä, koska vapaapäivä!
Normaalisti mulla olisi krapula, mutta nyt on vain hemmetin hyvä fiilis raittiudesta ja krapulattomuudesta.

Tätä juomattomuutta olen kokeillut aina jaksoittain, parhaimmillaan olen ollut raittiina n. kahdeksan vkoa. Raskaus- ja imetysajat toki myös.

Joulukuu meni minunkin kriteereilläni reilusti yli, join lähes joka päivä ja paljon. Olin osin lomalla, osin sairaslomalla, oli helppoa juoda! Jouluna join vähemmän, koska se on lasten juhla, mutta join kuitenkin ja välipäiväthän ei enää ole joulua, niin sitten saattoi taas kitata.

Nyt on kuppi nurin tämän ryyppäämisen kanssa :lol: ! Uusi matka on alkanut, matka joka varmasti on kivikkoinen ja vaikea. Katsotaan, mihin tie minut vie ja onko minulla voimia siihen. Edelleen jännittää ja pelottaa!

Hyvää torstaita! Täällä alkaa 11. päivä raittiina.
Alexa
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat