Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja 1970 » 9.11.2019 20:54:53

Mahtava eepos toi the bible ja ihanan måniselitteinen ja takinkääntäjien suosikkijulkaisu, kerrassaan sekavatulkintainen, kaikkien leirinuotioiden bestselleri:

siementä pitää sinun levittämän ja on näin vierailla kyntömailla alati hikipäissään ahkeroitava ! ja: uskollinen on sinun oltava ja pysyä poissa porttojen puodista ja vainen yhden vaimon miehenä elonkorjuussa totisen ylväänä seistävä !

joooo.

:arrow:
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 10.11.2019 08:43:53

JÅÅ,
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 10.11.2019 08:58:41

^ Nimenomaan.

Viiniä tulee sinun juoman aina kerralla laatikon verran ja kirmata kedolla ilkosillaan ja rietastella muiden talon emäntien kanssa

Pirusta on viini ja sitä tulee sinun välttämän ja pitäytyä yhden emännän kupeilla ja tyytyä osaasi kärrynpyörätehtaan apupoikana

Näitä viisauksia ja käskyjä ja ohjeistuksia on aivan joka elämänalueilta ja tollasen mahtikirjan loputtomasta annista voi ammentaa
infoa mihin tahansa tieteelliseen väittelyyn ja aina kätevästi teilata sivistymättömät ja ei-uskovaiset purnaajat ja toisinpäin-ajattelijat.

:!: :arrow:
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 10.11.2019 11:59:38

Päivän jae

Hyvä ja paha eivät ole samanlaisia.
Karkoita paha sillä, mikä on parempaa,
ja katso se,
jonka kanssa olit vihoissa,
on kuin hyvä ystäväsi.

Koraani (41:34)

JÅÅ,

Sumuinen sunnuntai. Söin äsken kaurapuuroa pellavansiemenillä, voilla ja hillolla ja punaisella maidolla. Oli muuten todella hyvää pitkästä aikaa. Siis suurista hiutaleista keitettyä.

Raineri ja Sylvia ovat kasvaneet jo melkein yhtäsuuriksi kuin äiteensä. Taitaavat olla 10.viikkoisia tai jotain sinne päin. Munimiskypsiä ovat 20.viikkoisina. Raineria saa rapsutella höyhenistä.

Katselin äsken Koraanin alkustooria. Sitä samaa stooria sekin kuin Vanha Testamentti. Uskon riitoja ja muita riitoja poppoiden välillä näyttää silloinkin olleen.

Kerrassaan hämmästyttävää, että meidän täällä pohjolassa, jossa on aivan omat juttunsa olleet, on tarvinnut alkaa palvomaan erämaapopuloiden jumalia.

Kalevalan hommissa sitä sentäs tapahtuu, eikä siellä viiniä litkitä.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 11.11.2019 09:51:20

Ihme on yön aikana tapahtunut!

Joku jumalallinen kosketus on läppärillä käynyt, koska jälleen näkyy langattomat verkot. JÅÅ.

Epäilen kyllä vahvasti kommuunin nuorempaa väkeä moisesta näkymättömyydestä. Siitä eilen kävimme kyllä kiihkeän sananailun.

Tänään tarttis kyllä ryhdistäytyä ja painua ulos pihalta keräämään sekalaista roinaa talvisäilöön ja roskiin. Siellä vaan on niin ankea touhuilla tähän niin kauniiseen vuodenaikaan. Eilen meni aamuyön puolelle musiikkia kuunnellessa. Vuorossa oli klassinen. Eipä sitä sitten huomannut kelloa katsoa, kahta se lähenteli kun älysin lopettaa homman. Sain sentään nukuttua valoisaan aamuun asti.

Raittiinna myös maanantaina.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 12.11.2019 17:08:28

Tiistai kului siivotessa sisällä. Eilen siivoilin vihdoinkin sitä pihaa. Tars kyllä joku peräkärri vuokrata, jotta ton roskan ja roinan sais vietyä kaatikselle. - Laitan seinään suuren ruksin näiden kahden päivän todella riuskan hommailun johdosta. Tosin selkä kipuilee jälleen, oudokseltaan kun taas hommailee enemmän.

Onneksi tää miljöö on sellanen omanlaisensa. Ei tällainen talo ole koskaan sellasessa putsissa kun joku uudempi talo. Tääl vähän niisku kuuluu asiaan, että on uunien edessä polttopuiden "roskaa". - Hyvä mesta! Hallelujaa! Sellasesta minä tykkään kyllä.

Laiskamato on iskemäisillään just silloin kun olis vähän vielä hommaa jäljellä.

Raittiina on hommailtu myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 13.11.2019 09:41:32

Keskiviikko. Heräsin kuudelta ja keittelin kahvit. Ulkona oli täysin pimeää ja vettäkin ripsutteli. Onneksi sain vielä unen päästä kiinni!

Nyt on sentään päivä valjennut ja vettä sataa oikein kunnolla. Tarvitsis sateenvarjon mikäli hiippailis pidempiä matkoja. Acho så schöön!

Mä lähden nyt hakemaan vettä ja tsiikaan elukoita.

Raittiina.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 14.11.2019 10:37:24

"Hyvinvointivaltiota rakennettaessa näytti välillä siltä, että demokraattisen yhteiskunnan kansantalous ei enää edustaisikaan vanhaa "raakaa" kapitalismia samalla tavalla kuin ennen. Mutta uusliberalismin myötä tämä luonne on uudelleen voimistumassa. Niinpä sen sijaan, että talouden ja sen kehityksen koettaisiin olevan ihmisiä varten, näyttää uusliberalistinen ajattelu johtavan yllättävän voimakkaasti siihen, että ihmisen tai ainakin osan ihmisistä on ikään kuin oltava olemassa taloutta ja sen kehittämistä varten." -Ele Alenius: Planetarismi maailmankehityksen rationaalisena perustana

Erittäin valaiseva teos. Aloitin sen lukemisen kesällä pari vuotta sitten. Se jäi kesken, koska tajusin, että ihmiskunta on vielä liian kehittymätön hienoille ajatuksille. - Yritän lukea sitä vähitellen loppuun. Myöskin aion lukea Aleniuksen aikaisemmankin kirjan: "Että olisimme humaanin sivilisaation planeetta".

Kaurapuuro on kiehumassa.

Todella hyvä vesisade. Talon kaivoon on eilen vilaistu ja näyttäis siltä, että kohta saamme kytkeä pumpun päälle. Satais vaan vielä jatkuvasti vettä!

Raittiina myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 14.11.2019 17:36:05

Nyt on läppärissä ollut käytettävissä joka toinen päivä wlan. Tänään se ei taas ollut käytettävissä. - Jr aivan oma-aloitteisesti lupautui tutkimaan asiaa. Tyyppi olikin hyvällä tuulella kun ei tällä kertaa huutanut ollenkaan mun asentelemistani jutuista. Pähkäili vain, että miten olen onnistunut tämän koneen saattamaan aivan halpiskoneen kuntoon. Lisäksi olen kuulemma asennellut tänne jotain sellaista pskaa, joka tekee aivan kummallisia verkkokortteja koneelle joita ei edes ole olemassa. - Suosittelee koko windowsin asentamista uudelleen. Voihan paskat sentäs.

Kyl nyt jälleen näkyy wlan ja kone nopeutui huomattavasti. Saas nähä kauan tää onni kestää?

Kyllä nyt on sit syksyn synkeimpiä päiviä ollut.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 15.11.2019 17:24:44

Myös tänään on wlan näkyvissä, upeeta!

Aamulla aikaisin olin hereillä. Päätin alkaa täksi päiväksi lakkoon täällä kibbutsissa. En käynyt navetassa, en kantanut vettä, enkä puita. Sen sijaan lähdin kylille kauppaan. En ole myöskään laittanut ruokaa, söin maksalaatikkoa rusinilla. - Nukuin pitkät päikkärit ja nyt alan ompelemaan.

Jååååååååååååååååååååå, jatkuukohan mun lakkoiluni vielä huomenissa?

Raittiina kuiteskin, päätin etten ala raittiuslakkoon kuitenkaan.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 16.11.2019 18:38:48

Lauantai pitkillä päikkäreillä!

Pusero on valmis. Se kävis vallan hyvin joulutontun puserosta kun laittais vielä punaisesta fleesestä sellatteen kauluksen, jossa on kulkusia.

Tänään en enää lakkoillut vaan kannoin vedet saunalta. Äsken tiskasin. Mut laittakoot nuo ruokansa itse. Mä keitän itselleni riisipuuroa. Häh häh hää!

Munavuori ei kun kasvaa päivä päivältä. Mihin helskuttiin mä niitä veisin?

Joskus oli telkussa sellanen mainos, että mene munalla töihin! Sit oli sellanen mainos jota en kerennyt valitettavasti näkemään, kun mies juoksee ristiltä karkuun ja ohessa todetaan, että sen ja sen firman rautanauloilla olisi varmasti pysynyt.

Raittiina on tämäkin päivä uinaialtu.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 18.11.2019 14:23:12

Ohhoh, sunnuntai jäi välistä pois.

Ompeluksien kanssa on aika vierähtänyt.

Olen vahvasti sitä mieltä, että nyt maanantain kunniaksi on aika vetää päivätirsat.

Sääkarttaa kyllä tarvii vilkuilla ensin, josko vielä vois tiettyjä pihahommia siirtää seuraavalle päivännäölle.

Raittiina ja silleen.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 19.11.2019 16:15:44

Mä olen tukilakossa raittiina!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 20.11.2019 09:39:15

Keskiviikko. Tarvii oikein kalenterista tarkistaa. Säätila on kertakaikkiaan suopea ainaskin meille, sillä ei tarvii lämmittää koko aikaa. - Mun tarvii tunnustaa, että kun tää mun pikku kammarini on eristämätön ja entisellään lukuunottamatta tulisijaa, niin mä olen ottanut käyttöön sellatteen pienen sähköpatterin.

Talon kaivossa on vesi noussut sen verran, että pumppu on kytketty päälle, jotta elukoille saa vedet navetalla. Toiveissa on, että vesi siellä nousis sen verran, että vois käyttää pyykinpesukonetta ja huuhdella vessan.

Nyt ei enää tarvii valittaa kuumuudesta, joka siellä kerrostalossa vallitsi. Tää matalampi lämpötila pitää ihmisen aivan varmasti paljon pirtsakampana.

Raittiina mennään tänäänkin.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 20.11.2019 11:52:36

Suomme sinulle sen lämpöpatterin, ihan hyvällä omallatunnolla voit sitä käyttää. Kait sinun kammarissasi tarkenee sittenkin kun mittari näyttä miinus kahtakymmentä? Lämmittäähän voi, mutta tuuleeko nurkista ja ikkunanpuitteista?

Mites kanalan väki?

Kahvilla täälläkin mennään.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat