Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja helistin » 18.10.2019 06:14:09

Perjantai. Sateista ja pimeää näytti ulkona olevan. Menin pihalle aamuröökille kahvimukin kanssa ja hyvä etten sit rynnännyt hetken päästä sisälle, sillä siitä aivan läheltä kuului jonkun eläimen ääntä, jollaista en ole koskaan aikaisemmin kuullut. Päätin kuitenkin pysyä reippaana siinä rappusilla, oven yläpuolinen valokaan ei ollut päällä. - Mikä lienee supikoira tai mäyrä tai joku, oli se niin kummallista ääntä, hieman rääkyvän tyylistä. Kun täällä metsässä on pimeää, niin se on sit tosi pimeää.

Eilen tulikin hommailtua koko päivä aamusta ehtooseen. Jr kärvistelee sen kätensä kanssa. On saanut vihdoin ajan leikkaavalle ortopedille. Sit mä en aina muista, että se käsi on kipeä ja alan huomauttelemaan hommista.

Pihalla on edelleen erinäistä roinaa ja roskaa vaik kuinka, mut jotenkin ei oikein pihatyöt tällä ilmalla innosta.

Tiettyjä ketjuja on paras vältellä. Joskus homma menee niin, että uusi kirjoittaja tulee palstalle. Joku sitten mainitsee vaihtoehtona myös AA:n, niin jo änkyrät hyökkää kirjoittamaan mielipiteensä tästä vaihtoehdosta, vaikkei itse ole kyseistä hommaa edes kokeillut. Mä siinä vaiheessa jätän sit ketjun seuraamisen kokonaan, ettei tule kiusausta alkaa kinaamaan änkyröiden kanssa.

Jep, parempi pysytellä vaan täällä omassa ketjussaan, sekä moikata välillä muutamien muiden ketjuissa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 18.10.2019 14:19:44

Fiksu päätös.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 19.10.2019 06:49:49

Eilen oli todella antoisa ja mukava päivä.

Tuvan sohvalta kuuluu hirveä kuorsaus. Jr siellä kuorsaa oikein antaumuksella, vaik hän ei kuulemma sellaista tee. Yleensä hän herkkäunisena on joutunut kärsimään minun ja seniorveljensä kuorsaamisesta. Hän on aika värikkäästi esittänyt valituksensa todisteiden kera nauhoittamalla kuorsaamistamme. Isoveljensä avoimeen suuhun hän on sit laittanut suolaa ja ties mitä, jotta se kuorsaus loppuisi.

Unettomuudestahan me on kärsitty koko sakki. Mut nyt mä olen saanut nukuttua paremmin kun en katso elokuvia, läprää netissä ja vältän valoja ehtoolla. Mut en mä sit väkisin ala pimeässä makoilemaan ja unta odottelemaan. Sit noustaan ylös ja käydään haukkaamassa jotain mukavaa iltapalaa makiaa. - Se hermojen menetys unettomuuden vuoksi on todella paha asia ja johtaa usein aivan varmasti juopottelun aloittamiseen. Alkuun se uni saattaa sit viinan voimalla tullakkin mut pidemmän päälle kyllä kaikki tietää miten siinä lopulta käy.

Raittiina myös tänään mennään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 20.10.2019 07:06:17

Eilen vein tiput, Einarin ja Sylvian, sekä mamin kanalan puolelle moikkaamaan toisia. Kello ei vielä paljoa ollut, mutta kanalan porukka oli jo orrella. Kanalan puolella on lattialla puruja paksulti ja mami huomasi pitkästä aikaa hetkensä tulleen. Mami aloitti kylpemään oikein perusteellisesti ja Raineri het perässä, niinkuin se olisi aivan tuttu juttu. Sylvia ei kyllä osallistunut kylpemiseen millään tavalla. Varmaan pelkäsi kauniiden höyhentensä menevän pilalle niin sotkuisessa hommassa. Katseli vain mamin ja rainerin hommia sivummalta.

Einarikukon fröökynät juoruilivat orrella vierailijoista aivan selvästi. Yksi rouvista piti sen päiväisen pitkän kaakotuksen, että katsoin parhaaksi vastata sille samalla mitalla. - Joo, ei näitä uskalla siihen porukkaan yksin jättää.

Takki on taskuja ja neppareia vaille valmis. Ne painonepit, jotka siihen hommasin, eivät kyllä varmasti toimi kuin jossain ohuessa kankaassa.

Raittiina vietän myös tämän päivän.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 21.10.2019 09:59:30

”Koko Suomi kaatui minun vastaanotolleni”, sanoo lääkekannabiksen reseptien kirjoittamisen lopettanut lääkäri

Artikkeli Helsingin Sanomissa 21.10.2019

Minä olin siihen asti kovasti kannabiksen vapauttamista vastaan, kunnes perehdyin asiaan hieman tarkemmin. Nyt olen sitä mieltä, että se pitäisi vapauttaa kotikasvatukseen tietysti rajatusti.

"EUROOPAN parlamentti otti aiemmin tänä vuonna lääkekannabikseen myönteisen kannan ja kehotti jäsenvaltioitaan mahdollistamaan lääkekannabista tarvitseville potilaille sen turvallisen ja laillisen käytön.

Euroopan parlamentti kehotti jäsenvaltioitaan myös rahoittamaan lääkekannabista koskevaa tutkimusta.

Suomi kulkee eri tietä, ja viranomaiset ovat viime aikoina vain tiukentaneet suhtautumistaan kannabisvalmisteisiin lääkkeenä."

Artikkelissa todetaan mm Kelan kanta, että pitäisikö Kelan korvata kuukausittaiset kannabislääkkeet hinnaltaan 960 euroa jollekulle, joka vakavista kivuista kärsii.

Ai jumalauta tätä peräpönttölän peräpönttölää nimittäin tätä Suomea!

Nyt on sit lekurit saaneet paimenkirjeen koskien opioideja sisältäviä lääkkeiden määräämistä.

Siis mitä vittua!

Eutanasialakiakaan ei ole saatu aikaiseksi, vaikka homma menee sellaiseen suuntaan, että kaikki pelkäävät joutumista johonkin hoitolaitokseen vanhuksena, siellä kun voi vaikka palaa hengiltä saunassa. (Aatulla oli vähän tehokkaammat menetelmät).

Entäs kun sairastut vakavasti etkä halua kitua loputtomiin toisten riesana kun ei edes lääkkeitä saa vaikka niitä olisi olemassa.

Ei helvetti sentään. Mitä nää hyysäriääliöt oikein on? Ne ovat sadisteja luonteeltaan ja nauttivat toisten kärsimyksistä. Toivottavasti sairastuvat itse johonkin oikein vittumaiseen tautiin.

Raittiina myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 22.10.2019 08:15:45

Kun kerran takki tuli valmiiksi, niin halusin tehdä myös siihen sopivan pörröpuseron. Kangaskaupat ovat liian kalliita paikkoja, joten ostin tarjouksesta sellaisen ihanan pörrötorkkupeiton. Eilinen ehtoo menikin puseron teossa ja kats prkkele, se tuli valmiiksi saman tien. Epäilin, ettei se vanha singeri jaksaisi ommella moista mikrokuitupörröä, mutta se oli täysin väärä luulo. Singeri vuodelta 1972, made in Germany, on paras ompelukone jolla olen ommellut. - Puserolle tuli hintaa 9 euroa plus ompelulanka.

Kyl mä nyt olen tyytyväinen itseeni perskeles sentäs!

Jr on edelleen rahaton. Ensin oli se kolmen kuukauden rangaistusaika, kun itse lopettaa työt. - Vaan kun meillä meni siinä hommassa miinuksen puolelle niin paljon, kun kolme autoa meni kokonaan paskaksi ja tää uusikin kärsi moisista teistä pahat vauriot pariin otteeseen. Työntekijä ei voi itseänsä irtisanoa, vaikka työn kulut menisi pakkasen puolelle!

Hoitosuositusten mukaan kyynärhermon ja rannekanavahermon vauriot ei oikeuta sairaslomaankaan. - Että sellaasta!

Työttömyyskassan immeiset eivät osaa laskea päivärahaa hänelle. Liian vaikea laskusuoritus tehtäväksi! - Sitä tässä nyt on jo pari kuukautta odoteltu. Mut jos ei työnantajakaan ymmärrä niistä palkoista mitään, niin eihän sille sitten mithään voi.

Kyllä olis mun työaikanani saanut molemmissa paikoissa ihmiset kengänkuvat perseeseen alta aika yksikön!

Mut mää meen ny kahvii juommahan ja vietän raittiin päivän.

PS. Mulle raittius on sitä, ettei juo alkoholia.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 22.10.2019 09:38:08

helistin kirjoitti:”Koko Suomi kaatui minun vastaanotolleni”, sanoo lääkekannabiksen reseptien kirjoittamisen lopettanut lääkäri

Artikkeli Helsingin Sanomissa 21.10.2019

Minä olin siihen asti kovasti kannabiksen vapauttamista vastaan, kunnes perehdyin asiaan hieman tarkemmin. Nyt olen sitä mieltä, että se pitäisi vapauttaa kotikasvatukseen tietysti rajatusti.

"EUROOPAN parlamentti otti aiemmin tänä vuonna lääkekannabikseen myönteisen kannan ja kehotti jäsenvaltioitaan mahdollistamaan lääkekannabista tarvitseville potilaille sen turvallisen ja laillisen käytön.

Euroopan parlamentti kehotti jäsenvaltioitaan myös rahoittamaan lääkekannabista koskevaa tutkimusta.

Suomi kulkee eri tietä, ja viranomaiset ovat viime aikoina vain tiukentaneet suhtautumistaan kannabisvalmisteisiin lääkkeenä."

Artikkelissa todetaan mm Kelan kanta, että pitäisikö Kelan korvata kuukausittaiset kannabislääkkeet hinnaltaan 960 euroa jollekulle, joka vakavista kivuista kärsii.

Ai jumalauta tätä peräpönttölän peräpönttölää nimittäin tätä Suomea!

Nyt on sit lekurit saaneet paimenkirjeen koskien opioideja sisältäviä lääkkeiden määräämistä.

Siis mitä vittua!

Eutanasialakiakaan ei ole saatu aikaiseksi, vaikka homma menee sellaiseen suuntaan, että kaikki pelkäävät joutumista johonkin hoitolaitokseen vanhuksena, siellä kun voi vaikka palaa hengiltä saunassa. (Aatulla oli vähän tehokkaammat menetelmät).

Entäs kun sairastut vakavasti etkä halua kitua loputtomiin toisten riesana kun ei edes lääkkeitä saa vaikka niitä olisi olemassa.

Ei helvetti sentään. Mitä nää hyysäriääliöt oikein on? Ne ovat sadisteja luonteeltaan ja nauttivat toisten kärsimyksistä. Toivottavasti sairastuvat itse johonkin oikein vittumaiseen tautiin.

Raittiina myös tänään.

Arvostan rehellisyyttäsi. Arvaappa kuka täällä plinkissä on aikuisten oikeasti tuon sekasotkun keskellä? Meitä aitoja lääkekäyttäjiä on Suomessa nyt enään 166 immeistä (Coloradossa jossa on suurinpiirtein saman verran ihmisiä kuin Suomessa niin reseptejä on 100000). Tämä kyseinen lääkäri on tosin minulle täysin tuntematon. Ja mietis, että täällä jotkut juopot sitten vielä kehtaavat arvostella Donttia :D
Tehkääpä itse perässä ja huudelkaa vasta sitten kun se korkki on pysyvästi kiinni sekä järkeä päässä + empatiaa edes hitusen ellei se liuotin ole kerinnyt sulattamaan nuppia vielä ihan totaalisesti.

Ja mitä sadismiin ja totaaliseen lääketeollisuuden korruptioon tulee, niin googlatkaapa saman lehden tuore artikkeli "Lääkekannabis on toiveiden tynnyri", sanoo Fimean ylitarkastaja. Valheita valheiden perään ja porukka uskoo kuin jotakin jumalaa.

Ps. Kyseinen yrtti auttaa muuten aika paljon tehokkaammin myös alkoholismiin kuin yksikään AA-ryhmä tai A-klinikka, mutta jokainen valitkoon oman keinonsa.
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 22.10.2019 11:19:40

Onnittelut, Helistin, uusista vaatteista.
Kyllä köyhyys saa luovuuden kukoistamaan, pörröpuserosi on siitä oiva esimerkki. (Näen sinut pörröisenä tipuna siellä kanalan tipujen joukossa.)

Vanhoista vaatteista kangasta yhdistelemällä saa hauskoja ja tyylikkäitäkin uusia vaatteita. Voi ommella kuluneeseen kyynärpäähän ihan erivärisen paikan, toiseen hihaan samanlaisen vaikkei tarvitsisikaan. Voi leikata kankaita uudelleen tai yhdistellä jo valmiita osia uudella tavalla. Komerossa kutistuneita vaatteita voi isontaa ompelemalla raidan sopivaan kohtaan. Verkkarihousut kotikäyttöön voi tehdä erivärisin lahkein jne. Vain mielikuvitus rajana.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 24.10.2019 06:10:57

Näin on Juulia, mutta mulla ei paljoo vanhoja vaatteita ole sillä aikanaan tuli kaikki hävitettyä, kun luulin eläväni loppuelämäni vihanneksena hoitokodissa ja omaisuuteni mahtui silloin muovipussiin. Kaiken hävitin.

No, mutta uusi projekti tarjoustorkkupeitoista on jo suunnitteilla. Tällä kertaa fleecestä, hintaa tulee sellatteet 5 euroo.

Tänään onkin noustu ylös jo viideltä ja keretty Jr:n kanssa käymään lävitse Syyrian tilannetta. Jr oli lukenut jälleen mielenkiintoisen sotakirjeenvaihtajan raportin Reuterssin sivuilta. - Siitä saa kyllä aivan toisenlaisen kuvan kuin näiltä virallisilta uutiskanavilta. Mutta siinähän ei ole mitään uutta ja ihmeellistä.

Eilinenkin oli oikein mukava päivä. Aamusta lähtien sai liikuntaa ja toimintaa ihan tavallisia puhdetöitä tehdessä täällä "uudisasumuksella". Tänään lähden kaupunkiin yhelle ostarille itsepalvelupesulaan pyykkäämään pari jätesäkillistä porukan pukimia. - Kyllä nyt jonkun pitäis nostaa toi talonkaivon perkeleen painava kansi ja syynätä, jotta onko sinne tullut vådaa vaiko eikö!?

Joo, mut tarvii vielä odottaa, että päivä valkenee.

Raittiinna myös tänään tulen päiväni viettämään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 24.10.2019 08:49:44

helistin kirjoitti:Tänään onkin noustu ylös jo viideltä ja keretty Jr:n kanssa käymään lävitse Syyrian tilannetta. Jr oli lukenut jälleen mielenkiintoisen sotakirjeenvaihtajan raportin Reuterssin sivuilta. - Siitä saa kyllä aivan toisenlaisen kuvan kuin näiltä virallisilta uutiskanavilta. Mutta siinähän ei ole mitään uutta ja ihmeellistä.

Ylehän käyttää lähteenään mm. Reutersia ulkomaan uutisissa, ja sen lisäksi AFP:tä ja muita isoja kansainvälisiä uutismedioita; muistaakseni mm. NBC, BBC, Washington Post jne. Suomessa merkittävä lähde ja tiedonvälittäjä on tietysti STT.

Minkälaisen kuvan tuosta sotakirjeenvaihtajan jutusta sitten sai?
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 24.10.2019 14:54:40

Varmaan parempi antaa koko asian olla.

Tuleehan niitä sitten aikanaan julki varmaan jonkin verran täällä Suomessakin.

Mä ymmärrän Erdogania, myös kurdeja ja ymmärrän myös Assadia.

Yhteistä kaikille alueen maille vain on se, että kukaan ei halua kurdeja.

Usa ja Nato on nyt mun mielestä pommittaneet siellä hiekkaerämaassa jo aivan tarpeeks. Ymmärtäisvät nyt pysyä sieltä helevetin kaukana. On ne arabit vain sellaista sakkia, etteivät ne ala kenenkään pillin mukaan hyppimään, vaikka kuinka pommeja taivaalta putoilis.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 24.10.2019 15:19:30

^ Aha. Siis Erdogan saa suorittaa kansanmurhan, ja se on ihan jees, tai ainakin ymmärrettävää?

Kukaan ei halua kurdeja? Mutta kun ne kurdit nyt oli just niitä, jotka auttoi taistelussa erästäkin Isistä vastaan, ja joiden panos oli aika merkittävä siinäkin, että Isis on saatu lyötyä niinkin matalaksi kuin se nyt on. Kun kurdit pyyhkäistään pois, saadaan oivallisesti tilaa Isiksen uudelleen nousulle. Ymmärrettävää, toden totta. Kukahan sitä saatanan kalifaattia kannattaakaan!

Trumpin päätös vetää joukkonsa pois oli halpamaisuudessaan uskomattoman härski. Hän siis puukotti selkään tärkeimpiä liittolaisiaan Isiksen vastaisessa taistelussa, joten on ymmärrettävää että Trumpia syytetään jälleen petturiksi jopa omien leirissäkin.
Kysymys kuuluu myös, kuka Erdoganin ohella hyötyy? Ja pystyikö joku painostamaan Trumpia kulissien takana tekemään näinkin käsittämättömän tenpun. Joku Vladimir vaikkapa, joka saattaa myös hyötyä tilanteesta?
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 24.10.2019 18:00:12

Mä en jaksa tota sun tyyliäs kun se on aivan perseestä suoraan sanottuna.

Lapsellista suoraan sanottuna.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 24.10.2019 18:54:10

^ Minusta perseestä on ihmisten tappaminen, kaverin hylkääminen ja selkään puukottaminen. Perseestä on myös Isis, jolle nämä epelit antavat nyt uuden mahdollisuuden koota rivinsä, ja soluttautua vaikkapa Eurooppaan, jos Erdogan avaa portit ja vangittuja Isis-taistelijoita pääsee pakosalle kurdeilta.

Perseestä sen sijaan ei ole faktantarkistus, jota yritän opetella. :) Kun mainitsit Reutersin uutiset, googletin ne ja luin itsekin mistä Reuters kirjoittaa. Samalla virkistin muistiani, että Reuters on myös yksi YLE:n uutislähde, monien muiden ulkomaisten uutistoimistojen ohella.
Aina kun luen jonkun erikoisen väitteen internetissä, aloitan pienimuotoisen tutkimustyön sen tiimoilta. Siinä voi oppiakin kaikenlaista. Minusta ihan suositeltava tapa kaikille, joilla aikaa ja mielenkiintoa riittää. Tieto ei suinkaan lisää tuskaa, vaan päinvastoin.

Väärän tiedon ja valeuutisten torjunta puolestaan on äärimmäisen tärkeää koko yhteiskunnan kannalta.
https://seura.fi/tolkun-henkilo/nain-pa ... xduX0DIXv0
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 26.10.2019 07:54:43

Miten se on jälleen lauantai? Jotenkin viikko on mennyt jotensakkin nopeaan.

Jr on rakentanut kaneille uudet upeat tarhat toiseen tilaan navetassa. Kyllä niiden nyt kelpaa oleskella. Kopitkin on oikein paneelista. Ruokakupit tarvii kyllä pultata jotenkin kiinni. Nyt saadaan kanalan puolelle tilaa ja mä ehdotan Jr:lle pari muutosta. En ole viitsinyt korjata tipulapuolen verkkoa, koska sekin osasto tulee nyt korjauksen alle. - Emokana pääsee aina livahtamaan sieltä ulos ja eilen se onnessaan retkeili ulkona. Se alkaakin olemaan jo aika kesy. Tiput ei uskalla vielä lähteä muorin mukaan liian pitkälle, mikä onkin hyvä asia. Ei ne nyt kyllä enää mitään tipuja ole, niitä varmaan pitäis kutsua nuorikoiksi.

Jr on saanut uuden satsin panacodia, niin pystyy rakentelemaan.

Kannabisaloite onkin saanut vauhdilla ääniä ja vasta eilen älysin käydä kannattamassa sitä.

Mä pidän taukoa ton Meloxicaamin kanssa, kun luin kertauksen vuoksi nuo mahdolliset sivuoireilut. Siellä oli mm maininta mahdollisista tasapainohäiriöistä.

Mä en nyt pysty jatkamaan ompelua, koska mä en pysty päättämään, minkälaisen tekeleen tällä kertaa tekisi, monta suunnitelmaa pyörii mielessä. Olis pari aivan varmaa helppoa suunnitelmaa mielessä, joista aivan varmasti tulisi pitokelpoinen vaate, mutta kun taas pitäis kokeilla jotain riskaapelia hommaa, jossa voi mennä pieleen kaikki mahdollinen. - Niin kumman tien valitsen? Järkevä ihminen valitsisi ilman muuta tän helpon ja varman, mutta kun mähän en ole lainkan järkevä. Mun tarvii aina kokeilla jotain älytöntä!

Saa nyt sit nähdä kuinka siinä käy.

Raittiinna aion elää tämänkin päivän.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat