Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja helistin » 14.1.2020 21:56:25

Vein vieraat tänään rautatieasemalle. Ja nyt sitten alkaa pyykkääminen ja siivoaminen. Vähän tuossa muutaman päivän häiritsi jälleen paskaröörien tukkeutuminen, mutta reippaana kaverina Jr sukelsi paskakaivon syvyyksiin kaivelemaan jotain rööriä paljain käsin. Nyt jälleen röörit toimivat moitteettomasti.

Ihana rauha on lasketunut torppaan. Mitä nyt noiden vakiasukkaiden huoneesta kaikuu pelin lomassa hirveitä huutoja välillä: "Tapa se saatanan mutanttihuora" tai jotain muuta vastaavaa, mut niihinhän mä olen tottunut jo vuosikymmeniä. - Kerrostalossa se oli aika ikävää kun oli ikkunat ja ovi auki.

Joo, raittiina mänty tääkin päivä.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 15.1.2020 09:40:44

Ulkona näyttää jo niin keväiseltä ja niinhän se kevätsade ropisee jo iloisesti.

Eräs tuttu tilasi meiltä "kullitettuja" munia, kun hänen kanoistaan on yksi alkanut hautomaan innokkaasti, mutta kun kukkoa ei ole niin ei tule tipujakaan. Vien hänelle siis erän kullitettuja munia, joita kanamamma saapi sitten hautoa. - Toivottavasti Einari on hoitanut hommansa, sillä kanalassa on viime aikoina ollut vaikeat ajat kun joukkoon on tullut jättikokoiset tipuset ja niiden mami. Riitaa siellä tuntuu piisaavan. Mutta Einari tukistaa hommaa tehdessään kanan päätä kovasti ja näitä osaksi kaljuuntuneita kanoja siellä riittää, joten kait se Eikka hommansa on hoitanut.

Eilisehtoolla tein joukon ohjelmointiharjoituksia, sekä kävin Ylen sivulta kertaamassa venäjänkielen aakkosia. Olenhan mä sitä venäjää lukenut yhden vuoden yks tunti viikossa, mut ei siit paljon kostunut. Nyt mä opettelen painokirjaimet uudestaan ja etsin sellaisen kurssin jostain, jossa oppii lukemaan vaikka uutisia netistä. En mä tarvii mitään matkailusanastoa.

Raittiina kuuntelen "kevätsateen" ropinaa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 15.1.2020 12:12:52

Kiitos vihjeestä Helistin.
Saiskohan aikaiseksi opetella venäjää. Olen kyllä helposti innostuva ja yhtä helposti luovuttava. :(
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 16.1.2020 10:05:52

Multa jäi eilen kaikki kurssit väliin. Oli näet suursiivouspäivä vieraiden lähdettyä. Pyykkiäkin tuli pestyä neljä koneellista. Oma huone jäi vielä siivoamatta.

Kuva

Philippiinien Taal tulivuori siinä tupruttelee. (Tarvi laittaa aijaan kautta tää kuva, koska kuvan linkki ei varmaankaan kuuluisi Päihdelinkin moderaation hyväksymiin uutissivustoihin. Varmaan toi kuvakin on valekuva).

Suomi korottaa polttoaineiden hintoja kuulemma. Nuoren vihreiden kansanedustajan mukaan korotukset eivät kuulemma vaikuta köyhiin, koska köyhillä ei ole varaa ajaa autolla. - Miten viisas sekä älykäs toteamus! - Tään hallituksen toimilla Suomen loppu lähenee vääjäämättä.

Valitettavasti mä en voi edes liittyä Perussuomalaisiin, koska ajattelen myönteisesti Suuresta Itäisestä naapurimaastamme.

Mutta raittiina käyskentelen tämänkin päivän.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 16.1.2020 13:39:20

Tulivuorenpurkausta jos pääsis joskus ihastelemaan! Toisaalta maanjäristyskin vois olla värisyttävä kokemus..

Voi tätä meidän vakaata peruskallioperää :mrgreen:
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 16.1.2020 13:49:06

Molemmat kokenut 8) Maanjäristystä en kyllä huomannut, kun tanssin diskossa (kännissä). Varmaan meni lattian huojuminen kännin piikkiin :oops: Kaverit kertoivat aamulla melkein pudonneensa sängystä ja oli joitain rakennuksiakin vahingoittunut.

Tulivuoren purkausta olen katsellut Costa Ricalla. Siellä oli aiemmin yksi tulivuori joka purkautui koko ajan. Edelleen on ns. aktiivinen, mutta vaan höyrää. Silloin kuitenkin suihki tulta ja laavaa oikein kauniisti. Istuttiin luonnon kuumavesialtaissa sitä ihastelemassa.

Helistimen kuvan kaltaista purkausta en kyllä kovin läheltä halua nähdä :shock:
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 17.1.2020 05:34:12

helistin kirjoitti:Suomi korottaa polttoaineiden hintoja kuulemma. Nuoren vihreiden kansanedustajan mukaan korotukset eivät kuulemma vaikuta köyhiin, koska köyhillä ei ole varaa ajaa autolla. - Miten viisas sekä älykäs toteamus! - Tään hallituksen toimilla Suomen loppu lähenee vääjäämättä.

Tämän hallituksen toimia ovat muun muassa koulutukseen satsaaminen ja sosiaaliturvan kohentaminen, josta viimeksi mainittuun liittyen voitaneen mainita työttömien ns. aktiivimallin lakkauttaminen juuri tämän vuoden alusta lähtien.
Suomen loppukaan tuskin lähenee vaikka sellaista saatat toivoa. Tottahan toki tietyt tahot pyrkivät lietsomaan vihaa ja valheita sinne sun tänne, mutta on aina ilahduttavaa huomata että suurin osa suomalaisista on kuitenkin melko tolkullisia ja sydämellisiä ihmisiä.
Maailmanlaajuinen uhka tietysti on tiettyjen äärilaitojen nousu, joka saattaa pyyhkäistä jossain vaiheessa koko ihmiskunnan huitsin helsvattiin täältä kuleksimasta.

helistin kirjoitti:Valitettavasti mä en voi edes liittyä Perussuomalaisiin, koska ajattelen myönteisesti Suuresta Itäisestä naapurimaastamme. .

Juuri sen vuoksi sinä voisitkin liittyä persuihin, joita Mikko Kärnä (kesk) kutsui "putinsuomalaisiksi". :D
Koko Euroopan oikeistopopulistithan ovat mielin kielin Kremliin päin, eli he ovat Putinin ns. hyödyllisiä idiootteja. Vastustaessaan demokratiaa ja varsinkin EU:ta oikeistopopulistit pelaavat suoraan Putinin pussiin. Joku Halla-aho saattaa kyllä kiistää persujen venäjämyönteisyyden, mutta hän on tässä kannassaan varsin yksin.
Minusta on aina ollut erikoista, että Putinin hännystelijöitä, kuten jotain Salvinia, Orbania ja kumppaneita sanotaan "kansallismielisiksi". Miksei suoraan venäjämielisiksi, mokomia desantteja.

Mutta sehän on ihan hyvä että ajattelet myönteisesti Suuresta (oikein isolla S:llä) naapuristamme. Minäkin ajattelen sieltä tulleen paljon hyvääkin vuosisatojen aikana. Taidetta, kulttuuria.... niin no, taidetta ja kulttuuria lähinnä, jota sitäkin sikäläiset vallanpitäjät ovat pyrkineet kahlitsemaan tai kuohitsemaan.
Lisäksi ehkä urheilijoita, kuten Neuvostoliiton legendaariset jääkiekkoilijat, jotka loikkasivatkin Pohjois-Amerikkaan heti kun perestroika hieman ovea raotti. :)

Helistin, sorry mutta Suomi selviää kyllä. 8) Mutta mikset muuttaisi itse Venäjälle? Siellä on eläkkeet hyvässä mallissa eikä bensakaan vissiin ole kallista.
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 17.1.2020 09:07:15

No tulihan sieltä sitten se normaali Vadelmarölötys!

Pitäisikö minun nyt sitten muuttaa Venäjälle, koska ajattelen Venäjästä niin positiivisesti?

Minusta on ensiarvoisen tärkeää luoda hyvät suhteet Venäjään, koska meillä on niin pitkä yhteinen raja, sekä yhteinen historia. Suuren Naapurin kanssa voisi tehdä yhteistyötä, joka hyödyttäisi molempia osapuolia.

Sen sijaan tämä toisella mantereella sijaitseva, jälkikapitalismin kynsissä rypistelevä, valtio toimii nykyisin lähinnä muutamien maiden sätkynukkena. Maan agressio alkaa olemaan jo sitä luokkaa, että alankin kutsumaan sitä maailman suurimmaksi terrorismivaltioksi. - Johtoajatuksena on, että USA:lla ei ole ystäviä eikä vihollisia, on vain intressejä.

USA:lla on sellainen organisaation kuin CIA, joka kyllä pitää huolen siitä, että maailmasta ei sodat pääse loppumaan.

Mutta raittiina kuljen tämänkin päivän!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 17.1.2020 09:56:05

helistin kirjoitti:No tulihan sieltä sitten se normaali Vadelmarölötys!

Sattuu kuulumaan sananvapauteen. Isänmaallisena ihmisenä puhun Suomen puolesta varsinkin silloin kun joku sille tuhoa haikailee ja Suomen loppua toivoo.

helistin kirjoitti:Pitäisikö minun nyt sitten muuttaa Venäjälle, koska ajattelen Venäjästä niin positiivisesti?

Ei ollut kehotus vaan viaton ehdotus. Suomi kun on tuntunut usein olevan sinulle pelkän kaunan ja kitkeryyden kohde, niin ehkäpä tuossa itäisessä ihmevaltiossa saattaisi olla mukavampaa.

helistin kirjoitti:Minusta on ensiarvoisen tärkeää luoda hyvät suhteet Venäjään, koska meillä on niin pitkä yhteinen raja, sekä yhteinen historia. Suuren Naapurin kanssa voisi tehdä yhteistyötä, joka hyödyttäisi molempia osapuolia.

Totta kai hyvät suhteet pitää säilyttää. Ne on jo olemassa. Samalla pakotteet on ihan oikeutettuja, koska Venäjän asenne pienempiin naapurimaihinsa on ollut väkivaltaista ja öykkärimäistä. Niin se olisi Baltian maitakin kohtaan, ellei balteilla olisi Natoa turvanaan ja Suomella puolestaan siteitä länteen mm. EU:n kautta.
Tiiviissä yhteistyössä itänaapurin kanssa kyllä oltiin koko suomettumisen, YYA:n ja Kekkosslovakian aika.
On Suomella yhteistä rajaa ja yhteinen historia Ruotsinkin kanssa. Hyvät suhteet on hyvä olla kaikkiin maihin, mutta samalla arvoista ei voi tinkiä, ja ne ovat demokratian, ihmisoikeuksien ja sivistyksen arvot.

Mita muuten USA:han ja Trumppiin tulee, niin Venäjähän se Trumpin sinne presidentiksi avitti. Trumpin presidenttiys on siis mitä suurimmassa määrin Putinin intressien mukaista. Trump jos kuka on länsimainen johtaja Putinin mieleen. :P
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja skorpioni » 17.1.2020 10:49:01

helistin kirjoitti: USA:lla ei ole ystäviä eikä vihollisia, on vain intressejä.

Oikeaan osunut arvio.
skorpioni
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 18.1.2020 09:27:17

Skorppioonille terveisiä, että tuo lause on itsensä Henry Kissingerin suusta lähtöisin. Mutta näyttääpi pätevän terroristimaan politiikkaan vielä tänäkin päivänä.

Mielenkiintoista on, että Vadelma pitää hurjaa meteliä Venäjän salaisesta vaikuttamisesta, kun taas Venäjällä asiantuntijat ovat huolissaan siitä, että poliittinen eliitti ei ole ymmärtänyt ollenkaan rakentaa itse vastaavaa kybersodankäyntimenetelmää kuin USA:lla on. Tällä aluella siellä on kuulemma jääty vanhan Neuvostoliiton tasolle.

Onko Irak nyt sitten Naton siirtomaa? Miksi USA ei poistu mistään Lähi-Idän maasta vaan jättää joukkojaan sinne pumppailemaan öljyä, jota se ei kuulemma itse tarvitse lainkaan kun on maailman suurin öljyntuottaja?

Muuten USA on sotinut Korean sodasta, vuodesta 1953 lähtien, lähes taukoamatta jossain päin maailmaa. Tai ollut järjestämässä johonkin maahan härdellejä, jotta saadaan sinne oma tyyppi pääkallopaikalle.

Raittiina ja krapulatta on jälleen okulit aukaistu ja tänään on tätä raittiutta se 2027:s päivä.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 18.1.2020 16:27:41

^ Morjesta Helimys. Ja parempaa tätä vuotta.

En ole lukenut yhtään viestiä täältä tällä vuosi- meinasin skriivata tuhannella,
mut hieman totuudellisemmin: tällä vuosikymmenellä,
joten saatan perehtyä palstaan vähän tarkemmin.

Olen siis melko uusi täällä.
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 19.1.2020 10:47:43

Kiva 7-kypä ku kävit moikkaamas!

Tänään vois hiissata puita sisälle kuivamaan, jos vaikka rankka talvi vielä iskee pakkasineen, mutta kun kottikärryt on kirjaimellisesti kanin paskassa ja kusessa. Jos se pahin töhnä lähtis kun heittäis ämpärillisen vettä kärryihin. Kanilassa oli näet siivoustalkoot ja mä jouduin vahtimaan niitä seitsemää pikkuista pomppijaa kun väliaikastarhassa oli liian suuri silmäkoko. - Toinen kanirouvista vaikuttais olevan raskaana myös. Raskauden aikana niitä ei saisi nostella ollenkaan. - Voi hyvä tavaton sentään, kohta niitä pieniä pomppijoita tulee taas liuta lisää. Väliaitausta vahvistettiin oikein rankalla paksulla pienisilmäisellä verkon kappaleella, jotta eivät varmasti pääse murtautumaan lisääntymispuuhiin. Vanha Herra kani kyllä alkoi heti etsimään verkosta heikkoja kohtia ja yritti saada niitistä kunnon otteen.

Jr:n toinen käsi odottaa leikkausta käyttökelvottomana ja nyt sit iski vasarasormi toisen käden sormeen, johon on asennettu aikanaan keinojänne. - Tilanne vaikuttaa toisaalta aika hupaisalta, mut en kyllä haluais olla itse vastaavassa tilanteessa.

Kanalassa eletään vaikeita aikoja. Sylvia, Raineri ja Mami kyllä yöksi kelpaavat ylimmälle orrelle muiden kanssa, mutta päivällä eivät uskalla mennä muiden joukkoon kun turpiin tulee heti fröökynöiltä, jotka muuten kärsiivät hirveästä sulkasadosta. Sen sijaan nää mun pikkumussukkani maminsa kanssa eivät todellakaan kärsi minkäänlaisesta sulkasadosta. - Se on nyt ostettava satsi alerasvajauhelihaa ja annettava fröökynöille ja Eikalle. Jotain vihreetäkin ne kaipaisvat, mutta mistäs sitä nyt tähän aikaan vuodesta tekee. Tars tänne sisälle laittaa joku itulava?!"#¤%&/()=?

:shock: Mitä täs ny si alkoholismista tuumailis?

Alkoholismi on krooninen sairaus, jonka kanssa pystyy elämään siedettävää elämää, kunhan ei juo alkoholia. Raitis aika toisaalta vie lopulta elämään, jossa ei tule mieleenkään juoda, mutta toisaalta se aika alkaa pikkuhiljaa kultaamaan muistoja ja viinapiru alkaa sopertelemaan kaikenlaisia ehdotuksia, että eihän tässä nyt mitään hätää enää ole, jotaa voisithan sinä varmaan vaikka juhlissa tai matkalla maistella hiukan ihan kohtuudella ja olla ihan niinkuin muutkin ihmiset. - Siksi on parempi pysytellä vaikka täällä päihdelinkissä.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja helistin » 20.1.2020 07:06:03

Kun saan seuraavan eläkkeen, aion mennä elokuviin ihan elokuvateatteriin. Kaveri suositteli elokuvaa nimeltä Teräsleidit. Oli kuulemma suomalaiseksi elokuvaksi kerrassaan hauska ja netistä plärätessä on sitä ensimmäisen parin viikon aikana käynyt katsomassa parisataatuhatta immeistä.

Aikaisin on herätty ja kukkokin vaikutti kiekuvan aivan oikeaan aikaan, eikä esimerkiksi puolilta öin.

On hienoa herätä aamulla kaikessa rauhassa. - Kyllä oli kamalaa herätä krapulaisena ja lähteä pitkälle ajomatkalle töihin kiireellä. Mä en ymmärrä miten mä jaksoin sitä hommaa pari vuotta. Tosin en varsinaisesta krapulasta kärsinyt, vaan aivan helvetinmoisesta väsymyksestä, johon moinen elämäntapa johti. Kyllä se oli aivan kammottavaa aikaa!

Mut nyt on kaik toisin, paremmin.

En mä sit eilen jaksanut mitään puita raijata. Mä olin koko päivän aivan syväjäässä kauppareisun jälkeen. Miten voi mennä niin jäihin immeinen, että tuntuu kuin polvista olisi hohkannut kylmää jostain sisältä päin. Eikä ollut edes pakkasta!

Raittiinna myös tänään.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 1970 » 20.1.2020 17:44:13

^ Mee ny Heli ihmeessä eläviin kuviin !

Viime keväänä alkanut ramppaaminen leffassa on jatkunut tänä vuonna ja käytiin just vuoden alkuun ja 10 päivää
sitten viimeksi ja kattomassa JoJo-rabbit, joka oli melkonen natsifarssi ja erikoinen lefffa kaiken kaikkiaan.
Sam Rockwell pani siinä taas kerran halvalla eikä vähiten itteään ja tuolta tyypiltä mä olen
maneerinsa koittanut kähveltää, ja onnistunutkin siinä kuulemma aika ajoin oikein hyvin.

Leffaanmeno kannattaa aina. Tai vaikka e-kirjan hankinta, jos ei ole perinteistä ja toki kuunneltavakin eepos.

:arrow:
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat