Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Fixattu fajanssi

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 4.4.2020 12:18:58

Todella kaunis kuva, Helistin. :D
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 4.4.2020 14:42:45

^ Kyl, 1 parhaita.

Pidä se ylhäällä eli keep it up !
Bentsoitta 2013 - 2015
ja 22.2.2017 alkaen !
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

sunnuntai

ViestiKirjoittaja helistin » 5.4.2020 17:39:45

Kuva

Jeppulis jee tätäki päivää. Kaunis päivä ollut mutta niin saaterin kylmä tuuli puhaltanut koko ajan. Hattu on tarvinna laittaa päähän kun ulos menee. Olen mä sentäs pessyt koneellisen pyykkiä, keittänyt uunipuuroa ja laittanut lihasoppaa. Ei siis aivan läskiks oo mennyt.

Raittiina on kuiteskin pysytelty.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Maanantai...

ViestiKirjoittaja helistin » 6.4.2020 07:34:13

Kuva

Tarvii laittaa tohon "singneeraukseen", että koostanut toisten kuvista.

Sateinen päivä alkamassa. Toivottavasti se helkutin tuuli lakkais vähitellen. Näillä näkymin en kyllä usko laisinkaan, jotta huomenna olisi ennätyksellisen lämmin päivä. Tänään vois vaikka siivota koko torpan.

Tutkimusten mukaan coronasta toipunut saattaa tartuttaa vielä jopa 49 vuorokautta virusta "parantumisen" jälkeen. Minust se on aika kamala tieto! Eläintarhojen eläimetkin saattavat saada tartunnan. Siis perskele kaikki elukatkin on vaarassa saada tartunnan.

Mä meen jatkaan kahvittelua.....raittiina ja krapulatta.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

maanantai ehtoo...

ViestiKirjoittaja helistin » 6.4.2020 19:37:09

Mä olen ollut ulkona koko päivän ja olen ihan väsy. Kanit, kanat ja kukot ovat majoittuneet alustaviin kesätiloihin ja nauttineet lämpimästä päivästä. Kotka pariskunta kävi het aamupäivällä tsiikaamassa onko kanat jo ulkoilemassa. Aikansa kiertelivät pihapiirin yllä ja häipyivät sitten muualle. Teeret on soitimella ja kyyhkyt konsertoi. Joutsenia, kurkia ja hanhia lentelee. - Aamusella on pihalla aikamoinen meteli, tikatkin hakkaa niin perskuleesti.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Tiistai ehtoo...

ViestiKirjoittaja helistin » 7.4.2020 18:10:50

Iltapäivä mennyt sängyssä jonkinlaisessa horroksessa. Ei oikein oo jaksanut hommailla edes pihalla. Aamulla siellä tuli kyllä auringossa istuskeltua ja katseltua eläinten hommailuja. En mä nyt kyllä jaksa muuta kun mennä takaisin nukkumaan.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Keskiviikko...

ViestiKirjoittaja helistin » 8.4.2020 08:52:39

Kuva

Mä muistan yöllä heränneeni coronapainajaiseen, mut onneks en enää muista siitä mitään!

Mä jatkan tätä ilmottautumistani tällä palstalla joka "jeesuksen päivä", vaikka tuota raittiutta onkin kertynyt jo tällä kertaa noinkin paljon. Tää on mun tapani ylläpitää tätä raittiutta, sillä palavereihin on pitkä matka ja nekin ovat ovet säpissä tiämmä.

Itseni tuntien eletään sellaista aikaa, jolloin munkin olis helppo alkaa vaikka ryyppäämään. Olis niin helppo vetää perskännit ja antaa mennä vaan! - Taloudellinen tilanne on aivan kamala ja Jr:n hermolaikkauksesta ei ole tietoakaan, jotta olis edes joku tieto mahdollisesta käden petraantumisesta ja sitä kautta kenties pääsemisestä työelämään takaisin.

Senior on jälleen saanut Kelalta aivan ihmeellisiä päätöksiä. Nyt hänen pitäisi toimittaa sinne kuitteja joistain kelan mielestä liikaa maksetuista rahoista, joita Senior ei ole edes koskaan saanut!?

YTK on kusessa ja niin on Kelakin!

Miten ne vois toimia tällaisena aikana kunnolla kun ei ne normaalistikkaan pysty toimimaan. - Mut ihmiset ei usko ennenkuin he itse pääsevät kokemaan asian henkilökohtaisesti!

Italian puolesta pitäis Suomen ottaa jälleen velkaa.

Muuten Stubbidosta on tullut jonkin yliopiston professori ja pitää siellä puheita EMPATiASTA! - Viddu, onko se käki tullut uskoon vai! - EMPATIA JA STUBBIDo ei kyllä sovi mitenkään yhteen.

Kaikkee sitä kuulee kun vanhaks elää raittiina!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Anymouse » 8.4.2020 10:47:58

Ai vitsi toi keijutyttö-kuva on hieno! :D
Anymouse
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 9.4.2020 11:25:31

Aika outoa että Kela pyytää asiakasta toimittamaan kuitteja omista maksuistaan. Eivätkö ne löydä niitä omasta kirjanpidostaan/maksulistoistaan.
Jos olisin poikasi, kehoittaisin Kelaa todistamaan että on maksanut minulle nuo maksut.

Mahtaa siellä olla kirjanpito sekaisin, pitäisikön vaatia tehostettu tilintarkastus.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 9.4.2020 11:39:25

^ Tuskin se Kela omista maksuistaan mitään kuitteja asiakkaalta penää, vaan kyse lienee ihan jostain muista kuiteista sen Helistimen juniorin kohdalla. Näkeehän ne entisten maksujen tiedot Kelan omasta verkkopalvelustakin.

Minun kohdallani Kela on toiminut aina ihan hyvin. Toisaalta mitään sairausrahaa en muista sieltä anoneeni ikinä, mutta asumistukea, opintotukea ja työttömyysrahaa joskus kyllä. Melko mutkatonta niiden hakeminen ollut, ja melko ajallaan ovat aina tulleet.

Jussi Halla-ahohan muuten sanoi joskus sosiaaliturvan (johon Kelan korvauksetkin kuuluvat) olevan "luksusta", eli käsittääkseni turhaa ylellisyyttä, jota ilmankin varmaan pärjäisimme jos haluaisimme, kun mestari-persu niin sanoo. :D
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

Prkeleen pitkä Torstai...

ViestiKirjoittaja helistin » 9.4.2020 16:09:12

Kyse olikin Seniorin asioista. Ennen vanhaan toimi vielä nuokin palvelut todella mutkattomasti, vaikka IT-tekniikka ja ohjelmistot olivat paljon yksinkertaisempia. Työkin oli jaettu selvästi, oli työvoimapuoli, sosiaalipuoli sekä kansaneläkelaitos erikseen ja näissä kaikissa oli tehtävään koulutetut ihmiset työssä.

Kyllä olen Juulian kanssa samaa mieltä, että kyllä pitäis joku kansainvälinen iso tilintarkastusmesta pyytää tutkimaan tätä hommaa Suomessa.

Vanha sääntö pätee edelleen tässäkin hommassa. - Mikäli homma ei toimi papereilla, niin ei se toimi myöskään tietokoneilla.

Muuten mikäli pyytää tulostamaan Kelaa koko itseään koskevan aineiston, saattaa se aineisto myös mystisesti kadota kokonaan tietokannoista, näinkin on käynyt aivan elävässä elämässä!

Mut mä en ala tästäkään Vadelman kanssa sen kummempia keskusteluja käymään, vituttaa aihepiiri niin paljon! - Kyse ei ole pelkästään Seniorista vaan myös lukemattomasta määrästä muita ihmisiä.

Mun eläkkeet tulee sovittuina päivinä tilille, eikä niiden kanssa ole ollut koskaan mitään epäselvää missään vaiheessa. Jossain vaiheessa itse kyllä ilmoitin Kelaan, että en ole enää oikeutettu sillä hetkellä eläkkeensaajan asumistukeen. - Olivat kovin kiitollisia kun itse ilmoitin.

Joo, mut tää päivä on sit ollut niin perseestä kuin vain olla ja voi! - Eikä tää iltaa kohden näytä yhtään sen paremmalta.

Raittiina täs on kuiteskin pysyteltävä tääki päivä loppuun asti. - Että osaa ihmistä vituttaa aivan helvetisti!
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

Re: Prkeleen pitkä Torstai...

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 9.4.2020 18:28:33

helistin kirjoitti:Kyse olikin Seniorin asioista. Ennen vanhaan toimi vielä nuokin palvelut todella mutkattomasti, vaikka IT-tekniikka ja ohjelmistot olivat paljon yksinkertaisempia. Työkin oli jaettu selvästi, oli työvoimapuoli, sosiaalipuoli sekä kansaneläkelaitos erikseen ja näissä kaikissa oli tehtävään koulutetut ihmiset työssä.

Minun kokemukseni ja näkemykseni mukaan ne toimii nykyisin paljon paremmin kuin ennen vanhaan hirveiden paperi- ja kaavakenippujen kanssa puljatessa.
Enkä nyt kyllä usko, että henkilöstön koulutuksen taso on vuosien varrella ihan hirveesti laskenut.
Nykyisinhän Kela saa tiedot ihmisen tuloistakin suoraan tulorekisteristä ja verotiedot verottajalta.
Mutta kuten sanottua, en ole itse ollut minkään sairauspäivärahojen kanssa tekemisissä, mutta muuten olen ollut Kelan asiakkaana siinä kuin sinä ja seniorisikin. Ja ainakin minun asumistuki-, opintotuki-, ja työttömyystukiasiat on aina hoituneet ihan hyvin.
Mutta ehkä mä oon se ainoo Suomen ihminen, jonka asiat Kela on hoitanut ihan hyvin.

helistin kirjoitti:Kyllä olen Juulian kanssa samaa mieltä, että kyllä pitäis joku kansainvälinen iso tilintarkastusmesta pyytää tutkimaan tätä hommaa Suomessa.
Vanha sääntö pätee edelleen tässäkin hommassa. - Mikäli homma ei toimi papereilla, niin ei se toimi myöskään tietokoneilla.
Muuten mikäli pyytää tulostamaan Kelaa koko itseään koskevan aineiston, saattaa se aineisto myös mystisesti kadota kokonaan tietokannoista, näinkin on käynyt aivan elävässä elämässä!

Ai niin! Kyseessä on SALALIITTO! :shock: Sen takana ovat kaikki viranomaiset, vihreät, illuminati, muslimit, juutalaiset, CIA; kulttuurimarxistit, liskoihmiset, väestönvaihdon junailijat ynnä muut, jotka ovat ujuttaneet lonkeronsa Suomen Kelaan.
Johan tästä asiasta kertoivat MV-lehti ja Pravda aikoja sitten, harasoo!

Ei ollut Neuvostoliitossa tätäkään ongelmaa. (vanha viidakon sanonta)
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Metsien mies » 9.4.2020 19:13:09

Onkos vadelmapunkki sulla jo noi vaihdevuodet alkaneet....vois kenties ainakin jossain vaiheessa alkaa nii ehkä noi sun tekstitkin hormonaalisten muutosten myötä sais jotain muuta järkeä kuin ton "härkimisen".

Helistimelle ja juulias.lle Terkkuja paljon.
Kun on alkuun päästy, niin antaa mennä vaan!!!
Metsien mies
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 10.4.2020 08:20:44

Metsien mies kirjoitti:Onkos vadelmapunkki sulla jo noi vaihdevuodet alkaneet....vois kenties ainakin jossain vaiheessa alkaa nii ehkä noi sun tekstitkin hormonaalisten muutosten myötä sais jotain muuta järkeä kuin ton "härkimisen".

Ne on aina niin nasevia ja oivaltavia ne tölväykset, joissa käydään kiinni vastakeskustelijan sukupuoleen tai johonkin joka liittyy sukupuoleen, kuten hormoneihin tai vaihdevuosiin.
Menen aivan sanattomaksi tuollaisen nerokkaan terävyyden edessä, enkä keksi muuta sanottavaa kuin, että tuohan suorastaan sattui kuin isku palleaan, oi Miesten Mies. Ei kun siis Metsien Mies. :D
Viimeksi muokannut vadelmamunkki päivämäärä 10.4.2020 08:23:58, muokattu yhteensä 2 kertaa
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

Piiiiiiiiiiiiiiiiitkäprjantai...

ViestiKirjoittaja helistin » 10.4.2020 08:21:39

Kuva

Joooooooooo, kasvosuojuksia.....

Terppa Metsien Mees! - Meil syödään ptkänäprjantaina perinteistä Länsi-Venäläistä perinneleivonnaista, joka on nimeltään Vadelmatsuhnukka. Saatat tietää sen valmistusohjeen, mutta sen salaista reseptiä ei auta kaikille avata tässä.

Tuossa meiän viereisellä pellolla yöpyi yks yö satoja ja satoja hanhia. Mistähän ne oikein tietää aina missä on yhteiset kokoontumiset kun niitä tuli jatkuvasti eri suunnista pienissä parvissa?

Yhel sivustol on mainos sellatteesta kasvosuojaimesta, jonka ilmanpuhdistus toimii ladattavalla akulla, jonka yksi lataus kestää kuulemma jopa 6 tuntia. Tarvii tutkii mainosta tarkemmin.

Kanat ja Einari ja Raikkuli ovat raivona koska eivät pääse ulkotarhasta vapauteen muutamaan päivään, sillä munintapaikat oli vapaana ollessa niin pahasti hakusessa. Useampi kana oli murtautunut navetan vinnille munimaan salaisiin mestoihin. Eihän siinä muuten mitään, mut kun siellä on meidän tavaroita, joita ei sit oo kiva putsailla pskasta.

Myöhemmin päivällä mä värittelen tänne ihan ite piirtämiä munia!

Hyvää hanukasta vain kaikille vai mitä sitä nyt sit toivotellaan ptkänäprjantaina, munakasta pääsiäistä, kevyet ristit ja orjantappurat jne.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat