Olet täällä

Fixattu fajanssi

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Eheytynyt esanssi

ViestiKirjoittaja ALLU KAPONEN » 23.8.2017 20:28:52

m
Viimeksi muokannut ALLU KAPONEN päivämäärä 23.9.2017 16:15:55, muokattu yhteensä 1 kerran
ALLU KAPONEN

Sykysy saapuu......

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 24.8.2017 09:07:30

Kuva

Syksy saapuu
ilma viilenee
pommit ryskää
talot sortuvat... (en mä sit enempää enää muista)

Siin on volkkarin raato saanut uuden elämän. Onhan se selvästi parempi ratkaisu kun jättää pihaan mätänemään ja ruostumaan sinällään. Vaan mitenkähän sen sit koristelis täksi pisimmäksi vuodenajaksi, eli syksyksi, sitä kun kestää melkein 9 kuukautta. Kalosseja en kaupungilta löytänyt. Sellattii kaupunkilookin kalosseja kyllä oli, mutta kun mulla on vaatimuksena se että ne voi vain sujauttaa jalkaan.

Mulla on käytössä nyt kymmenkunta erilaista kuvankäsittely online-ohjelmaa. Hermohan siinä menee kun ei muista vielä mikä ohjelma teki mitäkin ominaisuutta. No, mä keksin kuningasidean eli laittaa koneelle Adoben Photoshop ilman lisenssiä kun netistä löytyy siihen opastus. Pyysin pojalta apua ja sehän sai hirveän härvelin! Vaatii aina kuulemma kolmatta osapuolta jollain tavalla ja 99%:ssa näistä on virus, että sotkeppa konees tuolla tavalla, niin hän ei sitten sitä konetta elvyttele piste.

Se on tupapäivä tänään kun tuulee noin saakelisti. Mut vietetään päivä ilman lämmikettä.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 25.8.2017 09:21:29

Kuva

AAAAAAAAAAAAACH, yhtä sekopäinen kuva kuin viimeyön unet. Olipahan seikkailut huh huh. Joo viinapiru tossa oikealla alanurkassa heiluttelee huomenia ja ilmoittaa, että tänään on perjantai vihdoin ja ja ja suu napsaa viikon jälkeen. Jeppe makaa kuolleena edelleen (kuv vas alan) kun ei kukaan ole herättänyt kolmantenakaan päivänä. Liekkö prkle jää tohon pellon reunaan makaamaan viimestä tuomioo ootteleen. Alkaa ukko haiseen pahalle kohta. Muppetit mukana muuten vaan, ovat niin mukava porukka.

Mun täytyy alkaa järjestelemään läppärin kuvatiedostoja, ei täältä löydä enää mitään. Mä en ymmärrä miks näitä kuvia menee vaikka mihin kansioihin milloinkin?
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 26.8.2017 10:13:58

Kuva

Täs kuvassa on jotain pysähdyttävän ihanaa. Lämmön voi aistia ja vesi on niin kirkasta. Olis ihanaa sukellella tuolla ja välillä lepäillä renkaan päällä kuumassa auringossa. Pysähdyttävä kokemus oli myös pihanperällä käynti kun asioinnin aikana kerkesi alkamaan hirveä tornaado vesiruiskuineen. Kerkes tuolla lyhyelläkin matkalla kastumaan totaalisti.

Joo, iliman lämmikemehuja sitä on arkarteleman tänäki päivänä. Ei mulla mitään tuskia saada lämmikettä enää kun neljättä vuotta raittiina mennään. Vaan on sitä ollut joskus kovatkin tuskat alkuun kun ei sängystä päässyt ylös ollenkaan, syömään ei pystynyt, eikä elämä maistunut laisinkaan. Kyllä silloin oli syytä popsia kuuri pamia, niin pysyi edes syömään. Joillain on tarve nauttia alku raakana, mutta mun tapauksessani se ei kyllä olis onnistunut, kyllä mä niin toivottomassa jamassa olin. Henkiin kuitenkin olin päättänyt jäädä.

En mä tällä halua ketään pelotella, vaan haluan tuoda esille sen, että jokaisella on oma "kakkunsa" alkoholismista ja lannistua ei auta, eikä kokea toivottomuutta sen vuoksi että joku toinen selviää hokemalla kuukauden päivät mantraa: "Alkoholi on minulle täysin yhdentekevä aine".
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 27.8.2017 14:11:35

Kuva

Tää kuva meni nyt vähän pieleen, mutta kyllä tuo hiiri liikkuu kuiteskin.

Joo, lukemissani teksteissä todetaan alkoholi porttihuumeeksi muihin huumeisiin, sillä se toimii myös korvaavana aineena. Mikäli on perimässä alttius altistua jollekin huumeryhmälle, niin alkoholi käynnistää tämänkin prosessin, että on sitten koukuttuminen valmiina kun kokeilee sitä varsinaista huumetta.

Kait tästä pitäis muuttaa vähitellen tuonne asunnolle, mutta ja kun, siellä on hiukka raivattavaa!
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 27.8.2017 18:24:26

Kuva

Ei nää kuvahommelit nyt mene aivan putkeen tänään. Mä en ymmärrä mikä mättää?

Täällä asunnolla olen nyt. Sain keittiötä raivattua niin paljon, että sain tehtyä aivan oikeaa ruokaa perunoineen, soosseineen ja salaatteineen. Mökillä se ruoanlaitto on ollut vähän niin ja näin. Hampaasta lähti kuoletuspaikka pois joten se on huomenna jälleen hammaslääkäri. - Joo mä en pääse edes kävelemään tässä mun huoneessa kun tänne on keränntynyt kaikenmoista rompetta kesän aikana. Voi hyvät hyssykät sentäs.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 28.8.2017 09:55:56

Kuva

Kaanibaalitarinoiden innoittamana tuli satu Jepestä, juovasta alkoholistista, loppuun. Jepellä ei enää ole viinantuskia eikä muitakaan tuskia. Täs tarinas ei nyt sit ollut happyendiä!

Mun probleemani on tällä hetkellä MASSIN PUUTE. Tilanne eskaloituu nyt kuun vaihteessa järkyttävällä tavalla. Ajattelin perustaa sen rekisteröimättömän toiminimen ja näprätä jotain pientä sen puitteissa. Tässä ei nyt tarvitsis hynää paria sataa kuukaudessa enempää, se riittäis kyllä hyvin. - On vaan tään maan talouskin siinä jamassa, ettei oikein meikäläiselle hommia löydy. Hyvänä aikana saisin kyllä järkättyä duunia varmasti.

Raittiina ny kuiteskin keinotellaan tästä rahasotkusta ylös.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

Hurrikaani

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 29.8.2017 09:20:06

Kuva

Kyllä Teksasissa pysytään skarppina kun saman viikon aikana on ensin ollut järkyttävä helle, maanjäristys sekä hurrikaani, joka ei vielä ole tuhotyötään päättänyt. Siellä ei auta juoda itseään sammuksiin, voi vaikka hukkua. Kuvernööri ilmoitti ennen hurrikaanin saapumista, että sitten ne, jotka eivät noudata evakuointiohjetta ja jäävät, niin tehkää sellainen palvelus, että merkkaatte tussilla nimen ja sosiaaliturvatunnuksen jompaan kumpaan käteen. Mä ainakin olisin tuossa vaiheessa nostanut kytkintä lähimpään evakuointipisteeseen.

Jossain oli ollut mainio kuva kun jonkun perheen koira kävi varastamassa kaupasta koiranmuonasäkin ja raahasi sitä pitkin kuivaa aluetta. Meinas, että taas tätä, hän ei ainakaan nälissään aio kärsiä.

Linkin takana mielenkiintoinen pätkä AliBaban perustajalta:

China's Top Billionaire explains what's wrong with Donald Trump's Populist rhetoric (2017)
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 30.8.2017 09:15:12

Kuva

Voi että, sais ihania satujuttuja tehtyä ja ihan oikeista valokuvista. Kyllä taas lapsettaa kovasti. Mut tää on niin mukavaa! Tuskin tulis krapulaisena mieleen moiset lapsetukset. Katselis vaan tyhjillä silmillä kaikkea kaunista, mutta kaikki näkyis vain mustavalkoisena jos yleensäkkään mitään huomais, kun ajatuksissa pyöris vain missäs käyn kaupassa töiden jälkeen oluset hakemassa.

Joo, kyllä tää on aivan toista näin selvästä päästä.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

rännit ropisee

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 31.8.2017 09:09:37

Kuva

Monena päivänä on ollut lehdissä uutisia prinsessa Dianan kuolemasta. Mitä häh, onks se kuollu?

Mun tarttis nyt kyllä vakavasti laatia itselleni jonkinlainen ulkoiluohjelma tänne asunnolle, kun tää mökkeily alkaa hiipumaan. Tää ystävän yllätyslähtö sai ajattelemaan asiaa. Mä en vain edelleenkään näe mitään mieltä lähteä tuonne ulos kävelemään teitä ristiin rastiin ilman mitään syytä.

[Poistettu Päihdelinkkiin kuulumatonta -Päihdelinkin moderaattori]
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 2.9.2017 04:03:15

Kuva

Meni yöunet kertalaakista. Syynä on tuo kamoittava Oogie Boogie, joka on jälleen palannut.

Tuli nuoremmalta pojalta puhelu, että asunnolla on käynyt jälleen vanhemman pojan vuoksi velkojen perintämies.( Eihän nää mitään poikia ole vaan aikuisia miehiä.)

Tää on nyt jo kolmas laatuaan tätä. Ei me nyt kyllä mitää velkoja aleta enää maksamaan.

Meidän asunnon näyttävät tietävän, mutta tätä paikkaa eivät ainakaan vielä. - Joo, mä en tonne huussiin lähde iliman teräasetta.

Saatara............
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 2.9.2017 10:08:24

Jah jah, moderaatio on jälleen poistanut yhdestä viestistäni osan päihdilinkkiin kuulumattomana. Sipilän näköispassikuvan poistamisen vielä ymmärrän, mutta linkkini gangstaa kansankodissa, sen poistamista en ymmärrä.

Ilmeisesti uutislinkki olisi saanut jäädä sivulle, mikäli lähteenä olisi joku Almamedian julkaisu tai vaikka Vihreiden tai Kokoomuksen julkaisu.

Lisäksi Vadelmamunkki arvosteli maailmankuvaa, jota olisi syytä avartaa. Varmaan tarkoitti sillä itseään, sillä aika suppeaksi se muodostuukin valtamedian sivustoja lukemalla. Ajattelinkin laajentaa hiukan myös maailmankuvaa tällä palstalla, jossa on sattittua pelkästään monikulttuurisuuden positiivisten puolien näkeminen sekä siitä fantasioidut höpöilyt. Moinen joukkopsykoosi ilmenee nykyisin EU:n alueella.

Sipilän näköispassikuvan oheen sopi erittäin hyvin tämä linkkini gangstaa kansankodissa, koska sama kehitys on jo aluillaan täällä Suomessa, sekä valtiovalta näyttää tekevän kaikkensa jotta se myös tulee jatkumaan. Vai onko paihdelinkin mielestä lähteenä TV-Novosti valemediaa?
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

Väliaikatietoja Boogiemanista

ViestiKirjoittaja Rethen78 » 2.9.2017 14:39:26

Sen verran on selvinnyt, että tää taitaa olla joku yksityisyrittäjä, kun vanhempi poika vannoo käsi raamatulla, kautta kiven ja kannon, kautta hikisten varpaiden, että nyt hän on kyllä aivan pihalla tämän velkomuksen johdosta.

No joka tapauksessa pidän oven haassa sisäpuolelta ainaskin tämän päivän ja asunnolla ei sitten taas ilman varmistustoimia avata ulko-ovea kenellekkään.

Mikäli juopotteluaikoja muistelen oikein niin vastaavassa tilanteessa olisi kyllä mennyt aivan paniikkiin. Kyllä selvästä päästä pystyy paljon paremmin suhtautumaan asioihin.
Rethen78
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 2.9.2017 15:34:02

Seuraan lähinnä luotettavana pitämääni mediaa, kuten varmaan itse kukin. Valtamediakaan ei ole täysin puolueetonta tai täysin 100 % luotettavaa aina, varsinkaan nykyisinä "klikkausjournalismin" aikoina, mutta se on kuitenkin luotettavampaa kuin vihanlietsontasivustojen feikkiuutiset.
MV-lehden ja kaltaistensa humpuukisivustojen agendahan on luoda ilmaisukanava anonyymien kirjoittajien keksaisemille "uutisille", joiden avulla voi mustamaalata vaikkapa niitä tahoja joista ei tykkää, esim. maahanmuuttajat.

"Monikulttuurisuus" on oikeastaan käsite, joka ei ole ihan positiivinen kaikin puolin. Minusta me elämme samassa yhteiskunnassa, samassa siviilisaatiossa, samojen lakien alla, oli ihonvärimme, uskontomme tai taustamme mikä hyvänsä. Jotkut ovat ehdottaneet koko monikulttuurisuus-termin karsimista, sillä se synnyttää sellaisiakin käsitekukkasia kuin "toisen polven maahanmuuttaja". Miksi ihmisen pitäisi olla jonkun polven maahanmuuttaja, jos hän on syntynyt Suomessa?

"Maassa maan tavalla" on ihan hyvä slogan, jos se tarkoittaa sitä että noudatamme kaikki samoja lakeja ja kunnioitamme toinen toisiamme. Joskus voi toki näsäviistastella siitäkin, mitä mitä se maan tavalla oleminen on? Pullo Kossua perjantai-iltaisin, lottoamista, kesämökkeilyä, säästä valittamista? No, mina en harrasta mitään noista, joten empä minäkään siinä mielessä ole maassa maan tavalla. :)

PS. YLE:ssä on paljon henkilökuntaa, joille työnantajansa rehellisyys ja puolueettomuus on kunnia-asia. Se nähtiin viime talvenakin, Sipilä-gaten aiheuttamien mielenilmausten muodossa. En muista ikinä ennen nähneeni esim. Uutisvuodon Baba Lybeckia oikeasti vihaisena.
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

Re: rännit ropisee

ViestiKirjoittaja Fernetti » 2.9.2017 16:39:25

Rethen78 kirjoitti:Kuva

Monena päivänä on ollut lehdissä uutisia prinsessa Dianan kuolemasta. Mitä häh, onks se kuollu?

Tää Diana- uutisointi on muuten ollut taas mielenkiintoista nyt kuoleman 20- vuotispäivän kunniaksi. Katsoin National Geographicilta Diana, omin sanoin- dokkarin ja jäin miettimään miksiköhän kukaan ei syyttänyt Dianaa katkeruudesta ja asennevammasta? Dianan julkisuuskuvaan suhtaudutaan vieläkin kritiikittömästi. Mikä on aika uskomatonta. Nainen kuvaili omaa hääpäiväänsä omin sanoin "elämänsä kauheimmaksi päiväksi". Kaikki oli Charlesin kanssa aivan kauheaa jo ennen häitä, kaikki oli hirvittävää hääpäivänä ja kauheus vaan jatkui häiden jälkeen. Olisko pitänyt jättää menemättä naimisiin? :idea: Kaikki muut olivat pahoja ja Diana yksin uhri. Pyhimysmäiseen imagoon ei ihan sovi myöskään se että Diana oli väkivaltainen. Yritti tappaa vatsassaan olevan vauvan heittäytymällä portaita alas, ja tyrkkäsi myös äitipuolensa muistaakseni portaista alas. Dokkarista muodostui kuva naisesta aikamoisena pissapäänä, suoraansanoen. Tais olla aikamoinen manipulaattori joka osasi käyttää mediahuomiotaan hyväksi. Ei tarvinnut kuin pyöritellä niitä surusilmiään jollekin paparazzille niin maailma oli myyty. Mutta hyvä sentään että se Camilla sai prinssinsä sitten lopulta.

Diana on oikein hyvä esimerkki miten mielikuviensa vietävissä suuri yleisö on.
Mitä se mulle kuuluu mitä mä teen?
Fernetti
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat