Olet täällä

Ympyrästä spiraali - Hajatelmia

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Ympyrästä spiraali - Hajatelmia

ViestiKirjoittaja helistin » 16.9.2019 20:20:03

Kyllä vaan syksyltä vaikuttaa. Laitoin pönttöuuniin tulet. Aamuisin on niin huisin koleaa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 17.9.2019 16:11:11

Pattereiden - tai termostaattien- vääntely kannatti sittenkin, lievästi lämpenee. Ei kovin paljon, mutta koleus huoneista selvästi poistui. Tai sitten minulla on tosi hyvä mielikuvitus. 8)

Ikkunoiden pesunkin sain alkuun. Olohuoneen ikkuna on jokapuolelta puhdas ja keittiön + makkarin ikkunat ulkopuolelta. Sitten oli selkä niin jäykkänä etten ole uskaltanut jatkaa. eiköhän nuo kerinne.

Tämä päivän urakkana tuoksuu uunista kaalilaatikko runsaalla valkosipulilla, nam.
Parvekkeelta tyhjennetyt ja puhdistetut kukkalaatikot odottavat eteisessä oven luona varastoon viemistä. Kauhea vaiva lähteä viemään niitä hissillä kolme ja puoli kerrosta alemmas . Odottakoot inspiraatiota.

Sataa.
Asioilla on tapana järjestyä
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 17.9.2019 20:18:36

Ai niin. Kasvihuoneeseen pitäisi minunkin tehdä vierailu.
Punajuuria, porkkanaa ja vihreitä kivikovia tomaatteja. Kurkkujakin vielä jokunen. Salaatit kasvaa kuin palmupuut.
Hieman jääneet ne hommat huomiotta.
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 23.9.2019 12:37:26

Juulia, ajattelin että paras tulla tänne sinun omaan ketjuun sanomaan tämä: WELL DONE! Kirjoitit Toivottomalle todella suorat sanat, mutta minun mielestä aivan aiheesta ja asiallisesti. Oli todella hienoa tekstiä ja varmasti osuvaa, jos hän vaan malttaa lukea sen ilman itsesääliä. On suoraselkäistä ottaa tuollainen lähestymistapa, kun on varmaa, että joku sitä paheksuu.

Omassa ketjussani tuolla vähentelijöissä olen myös välillä kuuluttanut sen perään, että välillä tarvitaan muutakin kuin kannustusta ja armollisuutta. Nyt Syltty siellä vähän hienovaraisemmin minua potki persiille, mutta toivon, että tarvittaessa joltain löytyy kanttia sanoa asiat minulle yhtä suoraan kuin sinä sanoit Toivottomalle. Toivon todella, että silloin osaan olla viestille vastaanottavainen, ja että hänkin nyt on.
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 24.9.2019 10:11:32

Kiitos Vilma1966, tätä kaipasinkin.
Jo eilen teksiä kirjoittaessani olin epävarma, uskallanko sen julkaista. Tänään menin pelolla katsomaan mikä vaikutus oli. Sain satikutia, mutta todellakin, jospa hän malttaisi lukea sen uudelleen, uudella ajatuksella.

Tehty mikä tehty. Toivon Toivottamalle pelkkää hyvää. Kuten myös sinulle ja kaikille muillekin erinäisten ongelmiensa kanssa taisteleville.

Kiitos vielä. :)
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 24.9.2019 20:26:27

Etsin Metsänpeiton ketjua, mutta en löytänyt. Onko sinulla oma ketju?
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 29.9.2019 12:45:07

Perjantai-iltana oli bileet joissa valvoin puoli kolmeen saakka, oli hillittömän hauskaa. Eilen minulla oli selvästi krapula. Väsytti, mitään en saanut tehtyä. Söin krapularuokaa ja sauna illalla oli autuallinen tapahtuma.

Ei, en juonut vettä väkevämpää. Enkä edes poistunut kotoa. Katsoin telkkarista kun BB:läisillä oli Oktoberfest-bileet. Saivat alkoholia niin paljon kuin sielu sieti ja vähän ylikin.

Kummallista miten siihen pystyi eläytymään mukaan. Tunnelma oli riehakas ja porukka, ainakin alkuillasta, todella nautti täysin rinnoin. Sitä krapulaa eilen ihmettelin, miten sekin oli niin toden tuntuinen. No, toki yöunet jäivät vähiin enkä oksentanut eikä päätä särkenyt, mutta muuten oli todella vetämätön olo.

Voi sitä näköjään juhlia selvinpäinkin eikä menetä mitään.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 29.9.2019 13:23:42

Kuule mulle on tuttu juttu toi krapula, vaikka ei itse ota mitään alkoholipitoista. Kait siihen vaikuttaa se valvominen ja ylimääräinen sähinä.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja 0132 » 30.9.2019 13:22:01

https://youtu.be/psGDf2VrvK8
Päivän piristeeksi.
Putkis
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 1.10.2019 12:58:03

Kiitos Putkis. :D
Kissavideot on jautaa. :mrgreen:
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 10.10.2019 10:26:18

Jumppapäivä, mutta kehtuuttaa niin hirveesti. Pitää ryhdistäytyä, kaksi tuntia aikaa lähtöön.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja helistin » 10.10.2019 16:18:20

Vai kehtuuttoo, Tavvoo savvoo sanakirjan mukaan tarkoittaa laiskottaa, viitsityttää. Mä ensten aattelin, et kehtuuttaa, et se meinaa nukuttaa.

Mä en viime aikoina ole saanut mitään "merkittävää" aikaiseksi. Eilen sain sentään imuroitua. Takinompelu on edelleen vaiheessa. Pihallakin olis kyllä hommia ihan riittävästi. Mut ei jaksa ja paleleekin tämän tämä täällä sisällä. Ei meillä ole oikein näiden tulisijojen lämmittämisajankohdat vielä selvillä. Koko kämppä oli aamulla kylmä. Sapuskan jälkeen laitoin oman pönttöni lämpiämään sekä oven kiinni muualle. Nyt mun huoneeni on suorastaan kuuma, mut noi toiset ei ole vieläkään saaneet tuolla muualla lämmitettyä. Häh hää, palelkoot sitten kaikessa rauhassa.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 11.10.2019 10:36:32

Minun savonkieleni on vähän sovellettua :lol: En ihan niin paljon viännä ja venytä, kuin olis oekeeoppista. Mutta laiskottamista tuo kehtuuttaminen todellakin tarkoittaa.

Mutta ryhdistäydyin ja menin. Hyvä että menin. Hierottiin tennispallon avulla itseämme ja kaveriamme, oiihhh.
Pistäkääpä tennispallo jalkapohjan alle ja vierittäkää sitä isovarpaasta kantapäähän muutaman kerran. Jalalle painoa tuntemusten mukaan. Sama keskivarpaasta kantapähän ja vielä pikkuvarpaan kohdalta sama. Sitten pallo päkiän alle poikittaista liikettä. Pahus että koskee makeasti.
Tämmöstä pallohierontaa tehtiin koko kropalle. Pohkeille ja takamukselle lattialla istuen. Lavoille seinään nojaten. Lattialle vatsalleen ja kaveri käsitteli selkäfileet ja ristiselän. Tuli niin hyvä rentoutus että olin nukahtaa bussiin kotimatkalla :D Painoin pysäytysnappiakin liian aikaisin ja sitt pyytelin anteeksi väärää hälytystä. :lol: :lol:
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyyne » 12.10.2019 07:02:27

Kiitos vinkistä :D ,

pitää ehdottomasti kokeilla kun näin vanhemmiten tuntuu, että kaikki paikat ovat ihan jäykkinä :D . Harrastin joskus paljon joogaa, ja myös se oli tosi ihanaa...sitten se vaan jotenkin jäi, pitäisi aloittaa harrastus uudelleen. Onneksi nyt edes koiran kanssa tulee päivittäin ulkoiltua parisen tuntia päivässä niin että edes jotain fyysistä aktiviteettia.

Hyvää viikonloppua,

Tyyne
Tyyne
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja JuuliaS » 20.10.2019 13:16:14

Onneksi tuo BB lähenee loppuaan, alkaa viedä liikaa aikaa muulta elämältä. Mutta koukussa olen. Kolme viikkoa vielä pakonomaista seuraamista. En ole äänestänyt häädöissä vielä kertaakaan, koska se on maksaa. Tänään on kuitenkin semmonen tilanne että harkitsen vakavasti viitosen sijoittamista. Tuo Ville ärsyttää niin paljon että pitäisi saada se pois.

Eilen aloittelin pimeyden poistamista ns. jouluvaloilla. Kolmista valoistani oli yksistä piuha murtunut, joten ne ovat pelistä pois. Jäljelle jääneistä sain vain toisen paikoilleen kun tuli sauna-aika ja sen jälkeen oli jo liian pimeää ja kylmää ripustamiselle. Jatkuu tänään. Kissojen parvekeverkkoon ne ovatkin helpot kiinnittää.

Astianpesukone vuotaa jostain, pelkele. Huoltaja kävi jo katsomassa mutta ei löytänyt vikaa. Pitää huomenna soittaa uudelleen, vieköön verstaalleen tutkittavaksi. Ottaa sivupellit pois ja tutkii tarkemmin. Paljonkohan sekin kustantaa? pitänee ensin kysyä kotivakuutuksesta mitä mieltä ovat huollosta.

Viinatta on eletty.
JuuliaS
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat