Olet täällä

Hävettää

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Hävettää

ViestiKirjoittaja Tarkkis » 24.6.2019 14:16:27

Missä se pohja on? Juon jokaikinen päivä. Tänään mieheni lähti hakemaan äitiään sairaalasta. En tietenkään päässyt mukaan kun olin niin huonossa hapessa. Omasta mielestäni tein loistotempun, annoin miehelleni: avaimet, pankkikortin ja luottokortin. Toki sitä ennen oli saatava tusina krapularyyppyä, että sain nukuttua, kun taas valvoin yön, mutta ajatus oli etten saa viinaa mistään. Ja voi vittu mitä mä tein kun mies läksi hakemaan äitiään!! Rikon sen lapsen säästöpossun että saan pienen viinapullon. Ja sitte alkon kassalle selittämään että nää on peliautomaatista! Ei helvetti!
Yksi on liikaa ja kaksikymmentä liian vähän.
Tarkkis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Hävettää

ViestiKirjoittaja Tarkkis » 24.6.2019 14:35:53

Niin, tää mun alkoholismi on sitä luokkaa että olen selvinpäin niin kireä ja ahdistunut etten pysty edes syömään. Ei vaan pysty. Sitten kun olen ottanut vähän viinaa, niin alkaa jo tuntua nälkä ja ruoka maistuu. Ennen en juurikaan juonut, sitten veljeni, ihme, rappioalkoholistina kuoli suusyöpään. Siitäkö mulle tuli tää juomisen vimma, ihan kuin perinnettä olis jatkettava. Kunnes kuolema korjaa.
Tarkkis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tarkkis » 24.6.2019 15:02:20

Ja tämä kirjoittaminen on mulle tänne kauhean vaikeaa. En tiedä kun uusia asioita tulee mieleen, pitääkö laittaa se viesti tähän, vastaa, vai jotenkin muuten. Muuten ihana tilittää täällä, kuinkahan kauan mä olen lukenut teidän kirjoituksia, tarinoita jne, ja kyllä on kolahtanut. Joskus olen itkenyt kun tarina on niin lähellä itseä ja tunnen suurta myötätuntoa kirjoittajaa kohtaan.
Tarkkis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja aaneton_juoksu » 24.6.2019 23:30:00

Tarkkis kirjoitti:Ja tämä kirjoittaminen on mulle tänne kauhean vaikeaa. En tiedä kun uusia asioita tulee mieleen, pitääkö laittaa se viesti tähän, vastaa, vai jotenkin muuten. Muuten ihana tilittää täällä, kuinkahan kauan mä olen lukenut teidän kirjoituksia, tarinoita jne, ja kyllä on kolahtanut. Joskus olen itkenyt kun tarina on niin lähellä itseä ja tunnen suurta myötätuntoa kirjoittajaa kohtaan.

Moi vaan Tarkkis! Ja kirjoittele vaan tähän ketjuusi silloin, kun jotain mieleen tulee - se varmasti helpottaa. Minä itse loppuaikoina muistin, että hävetti jurrissa mennä lähikauppaan ostamaan ruokaa tai Alkoon hakemaan täydennystä ah niin tärkeään varastoon. Kauheaahan se olisi ollut, jos viina olisi loppunut. Muutaman kerran olin niin känässä, että hyvä että myivät mitään, vaikka yritin skarppina olla. Kyllähän se näkyy, jos on juonut, varsin selvästi. En tiedä sinun historiaasi, mutta oletko miettinyt josssain ryhmässä käyntiä? Juttelu nimittäin voi helpottaa myös oloa kummasti..
aaneton_juoksu
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Reiska » 25.6.2019 01:33:08

Rikoit miehes lapsen säästöpossun että saat viinapullon ? Eijeijei... ehkä olisiko katkaisuun aika hakeutua jos se dokaaminen on nyt jokapäiväistä.. tai katso rehappi.fi näytti ainaki facebook sivujen perusteella ihan näpsäkältä paikalta. Tai jos mikää ei auta nii sairaalaan vaan soittoa ja vaadit päästä osastolle katkasuun. Siellä se tosi paha kankkune kannattaa käyä läpi ko olet tarkkailussa ja saat varmasti vähä rauhottaviakin.
Kyllä se siitä.
Reiska
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tarkkis » 25.6.2019 01:56:35

Kauniit kiitokset kannustuksistanne. Vankka aikomus on mennä aa-ryhmään. Jo tänään. Olen lukenut paljon aa:n sivuja ja vaikuttaisi minusta tosi hyvältä ratkaisulta. Kunpa vaan ei olisi aamulla hirveä olo että edes jalat kantais.
Tarkkis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tarkkis » 25.6.2019 09:20:48

Ihanaa. Kello on jo yli kymmenen enkä ole hakenut pulloa. Olo on kyllä kamala, koko kroppa tärisee mutta henkisesti ei niin paha mitä se on ollut. Olen saanut täältä ja lukemalla aa:n sivuja kauheasti voima, uskoa ja toivoa. Kunpa toi tärinä helpottais että pääsis illalla ryhmään.
Tarkkis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 25.6.2019 09:40:13

Tarkkis kirjoitti
Rikon sen lapsen säästöpossun että saan pienen viinapullon. Ja sitte alkon kassalle selittämään että nää on peliautomaatista! Ei helvetti!

Saattoi kassa uskoakin.

Päivä kerrallaan
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Reiska » 25.6.2019 09:52:13

Tarkkis kirjoitti:Ihanaa. Kello on jo yli kymmenen enkä ole hakenut pulloa. Olo on kyllä kamala, koko kroppa tärisee mutta henkisesti ei niin paha mitä se on ollut. Olen saanut täältä ja lukemalla aa:n sivuja kauheasti voima, uskoa ja toivoa. Kunpa toi tärinä helpottais että pääsis illalla ryhmään.

Noniin kyllä se siitä lähtee. Tärinä ja ahdistus lähtee kyllä pois. Muistat vaa ny juua vettä ja syyä vähän jotai suolasta nii olo helpottaa aijemmin
Kyllä se siitä.
Reiska
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tarkkis » 26.6.2019 09:30:29

Eipä se eilinen mennyt niin kuin toivoin. Ahdistus sai niin valtavat mittasuhteet että pullohan se oli haettava. Ja sitten lisää. Ja vitutus oli suunnaton. Yöllä sitten taas valvoin ja luin näitä plinkin juttuja. Monen kohdalla oli nää sanat, jotka kolahti: a-klinikka ja AA. Aamulla sanoin sitten miehelle: "lähdetään päihdepäivystykseen". Kyllä hän oli onnellinen. Mä en. Tai olin mutta ahdistus ja vapina oli niin hirveät että en osannut olla iloinen. Siellä sitten tilitin historiani, ensimmäisen kerran rehellisesti. Mitattiin verenpaineet: 211/122. Sain siihenkin reseptin. Suositteli laitoshoitoa mutta otin mielummin avokatkon. Päivän lääkkeet mukaan ja kamala piikki b-vitamiinia. Kiitos ihmiset että kirjoitatte tänne omia kokemuksianne, niistä me yrittäjät saamme arvokkaita neuvoja.
Tarkkis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 26.6.2019 18:24:34

Hyvä askel.
Toi b-vitamiinipiikki muistui mieleen minullekin. Auts. Sain aikoinaan kolme piikkiä ja katkolle menin muutamaksi päiväksi ottamaan etäisyyttä vähän kaikkeen.
Sinulle lääkityksen antoivat. Hyvä sekin. Itse vaihdoin katkolta lähtiessäni pamit Antabukseen.
Antabusta käytän yhä. Päätin silloin kun raitistelun aloitin että 1000 päivää antabusta ja sitten sen lopetan. Tämä on yksi keinoistani päästä riittävän kauas kaljakassista.
Jos Antabusta et tunne, niin kerron siitä kyllä lisää hyvin mielelläni.

Taistelutoverisi, Putkis 0132
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Tarkkis » 27.6.2019 07:24:53

Raitista huomenta :) yksi selvä päivä takana ja uusi edessä. Olipa eilinen päivä outo. Kun lääkkeet vähän veivät pahinta särmää, pystyin käymään suihkussa ja keräämään likapyykkiä lattioilta. Iltapäivällä pystyin viemään myöhässä olleet kirjat kirjastoon (en ollut) avannutkaan niitä ja syömään vähän. Parasta oli kun ei ollut niin paha se ahdistus ja sitä myöten ei tehnyt mieli juoda. Illalla vetkuttelin nukkumaan menoa kun oli niin hirveä pelko etten taaskaan nuku mutta lääke nukutti niin että heräsin vasta kellon soittoon. Nyt päihdepolilla oottamassa piikkiä ja lääkkeitä, levollisin mielin, ei sellaisessa paniikissa kuin eilen. Kiitos Putkis, antabus kiinnostaa myös, itse asiassa kaikki mikä auttaa mua olemaan juomatta.
Raitista päivää kaikille.
Tarkkis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 27.6.2019 09:01:47

Nyt päihdepolilla oottamassa piikkiä ja lääkkeitä, levollisin mielin, ei sellaisessa paniikissa kuin eilen. Kiitos Putkis, antabus kiinnostaa myös, itse asiassa kaikki mikä auttaa mua olemaan juomatta.
Raitista päivää kaikille

Huomaat, että ihan konkreettista apua on saatvana, kun rohkaistuu sitä pyytämään.
Raitista päivää sinullekin!

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tarkkis » 27.6.2019 09:18:54

Kiitos Lomapuisto :) yksin en, enkä edes perheen ja ystävien avulla en olisi selvinnyt, kyllä tähän tarvitaan sekä kokemus- että ammattiapua.
Tarkkis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tarkkis » 27.6.2019 19:25:50

Iltaa. Ensimmäinen palaveri reilun viiden vuoden ryyppäämisen jälkeen. Voin sanoa että oli ihanaa. Hyvä porukka, lämmin vastaanotto ja ilmapiiri. Kyllä kannatti vaikka jännitti ihan hirveästi. Kiitos raittiista päivästä.
Tarkkis
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Seuraava

Paluu Me Lopettajat