Olet täällä

Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 2.10.2019 05:24:49

lomapuisto kirjoitti:Miksi olet jättänyt äänestämättä eduskuntavaaleissa?

Tähän kysymykseen vastatessa joudunkin palaamaan kauas menneisyyteen. :) Viimeksi jätin äänestämättä eduskuntavaaleissa vuonna 2007. Se vaan meni jotenkin ohi, kun kyseisenä keväänä oli niin paljon ihmettelemistä omassa voinnissa. Olin juuri alkuvuonna lopettanut hyvin pitkään jatkuneen ryyppäämisen, ja se kevät meni AA:n touhuissa. Olin mm kevätpäivillä Otaniemessä.
Vaalivalvojaisia muistan katsoneeni telkkarista, ja että Kokoomus otti ison voiton. Muistan vieläkin meemiksi päätyneen kuvan hurjassa hurmoksessa juhlivista Stubbista ja Kataisesta.

2011 äänestin Jani Toivolaa, 2015 Atte Kalevaa (tätä hairahdusta häpeän silmät päästäni, mutta olen jo kommähdyksen kanssa sen verran sinut, että pystyn tunnustamaan sen). ja 2019 äänestin erästä ystävääni, kotikylän tyttöä.

Seuraava kysymys samoilla linjoilla: missä näissä edellisissä vaaleissa olet käyttänyt laissa säädettyä äänioikeuttasi: eurovaalit 2019, eduskuntavaalit 2019, presidentinvaalit 2018, kunnallisvaalit 2017 ?
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 2.10.2019 18:45:30

Kaikissa. Mitä tai ketä kaipaat ??
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lasolarska » 2.10.2019 19:05:04

1970 kirjoitti:Kaikissa. Mitä tai ketä kaipaat ??

Joo. Mutta nyt olen tullut takaisin kommentoimaan. Pari vuotta Kauniaisissa on mennyt ihan iisisti. Olihan se, että tänne pääsi melkoinen sirkkelisirkus.
Lasolarska
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja lomapuisto » 3.10.2019 08:59:43

Mutta nyt olen tullut takaisin kommentoimaan

Tervetuloa, Lasolarska! Joskus olet käynytkin mielessä lievästi kaivaten

Jatkan kysymystä: Ketä pitkään vaiti ollutta nimimerkkiä toivot kirjoittamaan kuulumisiaan?

Itse olen välillä odotellut Smokki ja Sikaria.

Tänään et ole yksin
lomapuisto
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 3.10.2019 09:04:32

^ Preciis sama kuin edellä, sillä yhdettätoista vuottaan raitistavaa tohtori Smokkia kyl aina tarvitaan.
Ja toki myös sangen suoraa Rahvasta soisin plinkki-iältään nuoremmille malliksi ja motivaattoriksi.

Mut siis on olemassa pitkä lista tyypeistä, jotka ovat olleet poissa tai lähteneet mistä syystä kukin aikanaan !
Joskus viritin ketjun heille ansaksi ja houkuutteksi ja toiset tulivatkin kertomaan kuulumistaan ja tilanteistaan.

Ja tietämättömille tunnisteeksi: Lasolarska on raittiuden runtua repivä tuplamaisteri,
jonka tyyli on runsaasta yliopistotaustasta huolimatta tai siitä johtuen taiteellisen riemastuttava.

Miksi mielestäsi ihmiset pitävät vihki/kihlasormuksiaan ?
- jokin muu kuin nämä seuraavat kohdat, mikä ?
- muistutuksena, että ei lähde haahuilemaan,
- muistutuksena, että pitää housui tiukasti jalas,
- osoittaakseen, että heillä on säännöllistä seksiä,
- näyttääkseen paikkansa yhteisön parinmuodostushierarkiassa,
- se on muinainen jäänne ehkäpä omien fossiilisvanhempien edustamana,
- näin he välittävät voimakkaan viestin siitä, että ovat jonkun löytäneet ja tulleet löydetyksi,
- ulkopuolisille suora signaali, ettei tarvii tulla kertomaan keijojuttuja, etenkin naisten tapauksessa,
- näyttää niin penteleen hyvältä ja parhaimmillaan yhteensopivat kultasormukset kertovat omaa tarinaansa,
- ehkä jostain suuremmalle väelle täysin sopimattomasti syystä, kuten kultasepänliikkeen konkurssipesämyynnistä sai niin halvalla,
- pitäähän sormus olla, jotta on mitä pyöritellä hermostuneena pankkijonossa, leipäjonossa, baarijonossa ja hieromalaitosjonossa

:arrow:
Viimeksi muokannut 1970 päivämäärä 3.10.2019 09:15:25, muokattu yhteensä 1 kerran
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 3.10.2019 09:14:00

^ Kahdesti kihloissa olleena vastaisin, että se vaan on niin magee.
Vastaan toiseenkin kysymykseen.

lomapuisto kirjoitti:Jatkan kysymystä: Ketä pitkään vaiti ollutta nimimerkkiä toivot kirjoittamaan kuulumisiaan?
Itse olen välillä odotellut Smokki ja Sikaria.

Samaa voisin toivoa itsekin, vaikka ihan nostalgiamielessä jo. Smokki ja sikari, Rahvas eli Vaeltaja of course, Vinetto, kahleeton, Hajatelma... mitäs näitä kauan sitten poistuneita vielä olikaan.
Kahvimuki!

Voisikohan vielä toivoa minnesota-profeetta RauniOta, aiemmin nimellä V.A.T.
Jooo... Vaeltaja, V.A.T ja sitten mikäs tämä yks olikaan... ainiiin... Red Cat! Spirit of 2007 forever. :D

No, nostalgia kun tuli kyseeseen, niin muistakko hyvin mitä teit tasan 10 vuotta sitten, eli syksyllä 2009? (minä aloitin lähihoitajaopintojen toisen vuoden, muuta en muista)
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Alkovi » 3.10.2019 12:13:20

Olin Aasiassa.

Oletko matkustellut paljon?
Alkovi
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 3.10.2019 14:15:39

En ole.

Mielenkiintoisempi kysymys mielestäni oli tuo etisten nimimerkkien kaipuuseen liittyvä.

Hannu11 on toisinaan mielessä, hän toi omalla tavallaan väriä keskusteluun.

Jaana. muru ja Mirtillo saisivat poiketa useammin, heilä oli aina asiallisia ja mukavia puheenvuoroja.

Jatketaan samalla kysymyksellä. Keitä vanhoja plinkkiläisiä kaipaat keskusteluun?
'
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja metsänpeitto (poistunut käyttäjä) » 3.10.2019 14:34:56

No en tahdo oikein muistaa.. ehkä lintuanna ja olikohan toinen nyt tapsa57. Muistelisin että lueskelin joskus heidän kirjoituksiaan. Joku kiinnostava taisi olla bim koskenkorva.. Ehkä heistä olisi kivaa kuulla jotain, lähinnä, että miten menee nykyään.

Seuraava kysymys:
Kuinka paljon asuinneliöitä mielestäsi yksi ihminen tarvitsee mukavaan asumiseen? Ja miksi sen verran?

(Itselleni tuntuisi, että 35-45 neliötä olisi sopiva. Ihan 24 neliön koirankopissa on tullut tukala olo, lähinnä sen takia, ettei siellä mahdu tekemään juuri mitään. Olen paljon kotosalla ja harrastuksetkin keskittyy kotiin ja on tuo koirakin, niin jotenkin elämä on kivempaa hiukan isommassa. Jos kämppä on vaan nukkumista ja pyykinpesua varten lienee sijainti oleellisempi kuin koko.)
metsänpeitto (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 3.10.2019 18:11:27

Kodissani on vajaa 30 m2 per henkilö. Minusta se on ihan riittävästi ja itse asiassa en ole koskaan aikaisemmin elänyt näin väljästi. Eli suunnilleen tämän verran riittää minulle. Jos asuisin yksin niin olisi mukavaa, jos huoneita olisi kaksi. Olen kotikissa kaikin tavoin, mutta en mitään isoa lääniä tarvitse.

Mitä teet tavallisimmin arki-iltana klo 19?
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 1970 » 3.10.2019 18:19:47

Viimeset 13 vuotta koiralenkillä, hyvin pitkälti. Ja miltei kaikkina iltoina, useimpina.

Oletko lopettajana hämäläinen, humalainen, latino, liberaali tai jotain muuta, mitä tai mikä ??
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 3.10.2019 18:22:07

Klo 19 olen lähes aina läppärillä. Yleensä auki ainakin kaks selainikkunaa, joissa yhteensä vähintään kymmenkunta välilehteä, joista usein osa liittyy töihin.

Kaipaan vähentelijöitten Lämpömittaria.

Lopettajana (ja muutenkin) mutkat suoraks, sitten pitkä päätyyn ja perään.

Missä yleisurheilulajissa kuvittelisit menestyväsi parhaiten?
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 4.10.2019 05:25:03

^ Nykyisin luulisin että kuulantyöntö., enkä siinäkään mitenkään huippuhyvin. :roll: Tämä johtuu vain siitä, että minulla on ollut hieman vaivoja alaraajojen kanssa, joiden vuoksi juokseminen ja hyppääminen eivät sujuisi niinkään hyvin, kuin mihin peruskunto antaisi mahdollisuuden. 10 vuotta sitten olisin varmaan vastannut joko pituushyppy tai pikajuoksu.
Nykyisin kun on tullut hiukan voimaa hankittua punttien kanssa, niin kuula voisi lentää jonkun matkaa. Ja kauhia karjasu perään: ARGHH!

Pakko kommentoida hieman edellisiäkin kymysyksiä ja vastauksia. Minulle 34 neliötä on sopiva, joka yksiössäni onkin. Jossain Kallion 20 neliössä tulisi jo koppikammo.
Metsänreunan miehen muistama hannu11 toi minullekin hymyn huulille. :) Ah, muistan kuinka hällä oli sanansa sanottavana aina "polkupyäräilevistä vihreistä lespoista, jollaiseksi Jumala ei ihmistä tarkoittanut". :D
Minä olen muuten nähnyt hannu11 livenä! :shock: Tapahtui AA:n kevätpäivillä 2012 Espoossa.

Seuraava kysymys jatkaa urheilulinjaa. Mitä urheilutapahtumaa kävit viimeksi katsomassa paikan päällä livenä? Oletko käynyt sellaisissa ulkomailla asti? (Minä en. Minulla on kuitenkin kavereita, jotka käy katsomassa potkupalloa Englannissa asti).
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja 1970 » 4.10.2019 06:14:46

Enpä kauheesti ole livenä juuri käynyt, sillä => kotikatsomo. Varmaan Suomessa pidetyt lätkäkisat -91 ja todellisen jääkendon suurvallan eli Ruottin pari peliä, sillä niihin pääsi työaikana kattomaan tulevan maailmanmestarin otteita.

Mitä näistä halajat, otat mukaasi tai tavoittelet tänä syksynä2019 ?
- uutta futista tai petankkilodjua,
- tunteena näkymätöntä reaktiota,
- ikuisena tulena palavaa reaktiota,
- eksän laadukasta seuraa ja lovea,
- mukavaa seuraa ja teellistä sympatiaa,
- tulevan kumppanin kiehtovaa lompakkoa,
- tätä nykyistä näkkileipäistä ja tasasta arkimusta,
- riveleissä rypevää, riehakasta ja ulospäin näkyvää raittiutta,
- mahdollisimman tasaista ja yllätyksetöntä menoa jokaiselle päivälle,
- raikkaan raikasta, ratkiriemuista rakkaan kanssa kiehnäämistä halkoliiterissä,
- seuraavia isoja urheiluskaboja ootellen ja kisakatsomon etiäistäkoppia pystytellen,
- tämän säävaiheen ohittemenemistä ja läpitte tulevan talven ja alitte kaikkien tavoitteiden
aye
1970
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja V-tyyli » 7.10.2019 12:40:45

Kuivasti pitää vastata, että tätä ”Nykyistä, tasaista, näkkileipämäistä” arkea vai miten sen 1970 nyt muotoilikaan. Olen tyytyväinen elämääni juuri tällaisena.
Urheilutapahtumaa olen viimeksi käynyt katsomassa talvella, SM-liigan jääkiekkoa, kun saatiin vaimon työpaikan kautta liput. Oli kuiva matsi.
Mutta missä näistä kulttuuritapahtumista olet ollut viimeksi, jos koskaan?
- taidenäyttely
- runonlausunta
- ooppera
- moderni tanssiesitys
V-tyyli
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat