Olet täällä

Onnistuisiko lopultakin?

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: Onnistuisiko lopultakin?

ViestiKirjoittaja Mirella » 7.5.2021 18:47:06

Miltaq kirjoitti:Huh Mirella, onneksi selvisi!

Tuo on mun pahin pelko, pääasiassa menee tosi ok ja järki päässä, mut entä jos se retkahdus tulee jostain ihan puskan takaa :o

Joo se oli yllättävän vahva tunne... pari päivää sen jälkeen oli sellainen pieni mieliteko mutta sen jälkeen ollut taas kaikki ok. Ja pari päivää sitten tuli täyteen 8 kk juomatta! Näin sitä vain porskutellaan eteenpäin :D

Juuri nyt on ihan ok olo, odottelen edelleen sitä kunnon motivaatiota painonpudotukseen, mutta ainakin olen liikuntaa nyt lisännyt viime aikoina, joten jotain positiivista on tapahtunut senkin suhteen. Ensi viikolla lämpenee kelitkin, toivottavasti ainakin, niin yritän saada itseni aamuisin ylös tuntia aikaisemmin ja käydä pitkällä kävelyllä aamulla ennen töiden aloittamista. Saa nähdä onnistunko, nuo aamut kun ei ole ihan mun juttuni...

Huomaan että se pieni kaupankäynti on nyt alkanut, voisinkohan mä ihan vaan vähän ottaa, niinkuin ennenkin, terassilla vaan 1 tai 2 ja siihen se ennenkin jäi. Niin jäi, yli 10 vuotta sitten. Ei jäisi enää. Mutta se pieni ilkeä ääni välillä jyskyttää, toistaiseksi ihan pienenä vain joten ei ole retkahdus lähellä tällä hetkellä.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 23.5.2021 18:57:20

Toissapäivänä oli taas sellainen tunne että nyt viinipullo... onneksi olin kotona ja olin jo käynyt kaupassa, eikä sitä mielitekoa ollut kaupassa. Mutta se meni ohi kans siinä illan aikana eikä ollut niin vahva että sortuminen oikeasti olisi ollut lähellä. Nyt näitä on siis alkanut tulla, kesä alkamassa ja terassit auki ja välillä jopa aurinkokin pilkahtaa... hyvä juttu että olen ollut raittiina jo 8,5 kk niin olen hieman vahvemmalla pohjalla. Nyt ei ole enää viikonloppuna ollut sen kummempia juomishaluja, eli selvitty (pun not intended) on tuostakin ja sain hieman lisää vahvuutta että hallitsen nämä satunnaiset mielihalutkin. Kesästä voi tulla hankalaa, olen mm. menossa käymään tutun luona, jonka kanssa aina otetaan saunajuomat ja viiniä ruuan kanssa... ja he ovat myös aika lailla ainoita tuttujani jotka myös tuputtavat juomaa, joten se hieman huolettaa näin etukäteen. Siihen on onneksi vielä pari kuukautta aikaa joten mietin sitä sitten kun on sen aika.

Harvoin tulee tänne päiviteltyä, aika vain jotenkin menee hurahtaen ohi. Mitenkäs muilla sujuu, vieläkö joku täällä lueskelee?
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 23.5.2021 21:15:41

Hyvin menee. Ainakin mulla.
Putkis
Rinkka, teltta ja kahvipannu!
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Miltaq » 24.5.2021 17:10:37

Täällä ollaan, kohta 5kk.
Kesä on kyllä vaikeaa aikaa, tulee mieleen juominen monissa tilanteissa, mut onneks oon pystyny vastustaa. Ajattelen aina sitä, että se yksikin juoma tekis sen, että mun päähän ei enää mitään muuta mahtuisi.
Miltaq
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mirella » 25.5.2021 20:12:19

^Näinhän se on, ei se jäisi siihen yhteen tai kahteen, vaan sitä otettaisiin lisää, ja jatkettaisiin seuraavana päivänä. En usko että olisin pystynyt olemaan näin pitkään raittiina keväästä lähtien, talvi oli paljon helpompi. Aika vähäisillä mielihaluilla olen päässyt tähän asti ja haluan selvitä kesästäkin, vaikka haasteita on edessä.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 4.6.2021 14:44:32

Tänään tulee jo 9 kk siitä mun repsahduksesta! Vaikka aurinko paistaa ja on perjantai, terassikaljat ei silti houkuttele. Viikko sitten kävin itse asiassa siinä samassa baarissa missä 9kk sitten join viiniä, tällä kertaa tilasin kivennäisvettä :D

Rentouttava viikonloppu edessä, ulkoilua, kotihommia ja lätkää! Muutaman viikon päästä pieneen reissuun, ja olen myös tehnyt tulevaisuudensuunnitelmia ja miten työelämässä mennä eteenpäin. Toivottavasti ne toteutuvat mutta onneksi vähintäänkin nykytilanne säilyy. Just nyt on kans ihan hyvä :D
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Pörröinen » 11.1.2022 11:52:57

Heippa Mirella. Miten sulla menee? Luin ketjusi ja sain hurjasti motivaatiota ja uskoa että korkin voi oikeasti laittaa kiinni. Ollaan saman ikäisiä ja mulla vakituista tissuttelua kolmisenkymmentä vuotta. Nyt edellisen repsahduksen jäljiltä 6.pv yrttiteen voimin
Pörröinen
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 25.2.2022 12:52:51

Heippa kaikille! Onpahan mennyt aikaa kun viimeksi täällä edes kävin... Pitkään meni erittäin hyvin, mutta sitten ratkesin. Ja ratkesinkin kunnolla, viime viikot on tullut juotua ihan tolkuttomasti. Tänään on kaamea krapula, henkinen pääosin mutta myös fyysinen. Toivottavasti Pörröinen et tästä menetä motivaatiotasi!

Pöytä on täynnä tyhjiä viinipulloja, karmeaa katsellakin niitä... En ole moneen päivään poistunut asunnostani. Tänään en edes yritä saada mitään muuta aikaiseksi kuin lepoa. Päivää 1 siis vietetään taas... Mutta mä pystyn tähän, pystyin siihen ennenkin joten pystyn nytkin! Mun on pakko uskoa siihen koska vihaan sitä ihmistä joka mua peilistä tänään katsoo.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 25.2.2022 13:34:57

Päivä yksi on se hyvin tärkeä päivä.
Kunhan se ei ole putken aloituspäivä.

Voimia Sinulle Mirella.
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mirella » 25.2.2022 14:05:19

Kiitos!

Nyt iski sitten päälle myös kunnon fyysinen krapula. Otan loppupäivän vapaata töistä, käytän ylityötuntejani, en ole mitenkään työkunnossa tällä hetkellä. Painun petiin lepäämään ja koitan huomenna nousta ja saada jotain aikaiseksi. Olen tosi surullinen että hyvä pitkäaikainen ystäväni katkaisi välit eikä vastaa viesteihini, tämä ei siis liity juomiseeni millään tavoin, hän suuttui jostain mitä en oikeasti käsitä miten hän saattoi suuttua. Toivottavasti välimme korjaantuvat mutta nyt ei näytä siltä.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 25.2.2022 17:33:34

Sain vähän nukuttua ja olo on hieman parempi. Söin jugurtin, katsotaan pysyykö sisällä... Petistä siirryin sohvalle ja vietän illan tässä maaten ja hömppää katsellen. Toivon saavani edes jonkinlaiset yöunet jotta huominen tuntuisi valoisammalta. Alusta taas aloitetaan siis.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Mirella » 26.2.2022 09:48:34

Sain pari leipääkin eilen syötyä onneksi. Yö oli aika rikkonainen kuten odotettua, mutta jonkinlaista unta sain silti. Nyt on väsymys melkoinen joten pienin askelin... Pääosin levossa mennee koko viikonloppu. Eilen tuli se itku myös ja nyt alkaa taas itkettää, en edes tiedä mikä. Luultavasti vain tämä oma elämäni. Ensiksi raittius taas alkuun, sitten muut asiat. Etenkin sosiaalisia suhteita pitää hoitaa enemmän, nyt en ole juuri ketäön tavannut pitkään aikaan. Juodessa on helppo olla vain yksin muttei tajua kuinka yksin sitä on. Ja minä olen oikeasti hyvin yksin. Mulla on paljon mistä olla kiitollinen mutta nyt en vielä pysty sitä kaikkea näkemään.

Päivä 2 siis alkamassa, ei ainakaan näin aamusta ole mitään juomishalua muuhun kuin teehen! Tsemppiä kaikille tähän viikonloppuun :)
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 26.2.2022 11:25:27

Paistakoon aurinko elämääsi tänään.
Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Mirella » 26.2.2022 18:24:49

Kiitos Putkis!

Tämä palsta taitaa olla kaikkiaan aika kuollut nykyään! Päivä 2 käöntymässä iltaan, olo alkaa olla ok. Olen saanut syötyä kunnolla, sain jopa roskat vietyä ja pyykit pestyä jne. Pientä aktiivisuutta siis mutta pääosin olen vain levännyt. Huomenna sitten jo kunnolla ulkoilemaan, toki säästä riippuen. Tunteet alkaa olla pinnassa, pienetkin asiat, ja ei mikään, itkettää kovin. Rakkaan ystävän lapsi on haudattu tänään, ja vaikken koskaan lasta tavannut, itkettää ystävän puolesta koska tiedän hänen olevan aivan pirstaleina. Oman vanhempani Alzheimer etenee, se surettaa kun tiedän suuren surun olevan edessä kun molemmat vanhemmat hyvin iäkkäitä. Surettaa ettei ystäväni edelleenkään vastaa minulle, enää en laita hänelle viestiä. Kolme viestiä olen laittanut eikä hän vastaa. Surettaa oma elämä ja maailman pahuus. Nyt siis kannan taas koko maailmaa harteillani ja se musertaa. Mutta juomista ei tee mieli, se on tän päivän ainoa positiivinen asia.
Mirella
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja 0132 » 27.2.2022 21:49:16

Elämä ahdistaa välillä. Kuitenkin uskon että kun aikaa hetki kuluu, päiväsi kirkastuu.
Muistan oman synkän aikani. Kävin tuolloin päihdeklinikalla päivittäin. Ainut positiivinen asia tuntui tuolloin olevan alkometriin puhaltaminen. Tulos nolla oli paras piriste elämään.
Nyt vajaan viiden vuoden aikana piristävää on ollut ihan riittävästi.
Putkis
0132
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat