Olet täällä

KARMEA KRAPULA ketju...

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

KARMEA KRAPULA ketju...

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 27.7.2020 19:39:31

Koska alkoholismiin kuuluu se, että selvän kauden jälkeen olemme kykenemättömiä palauttamaan mieleemme edellisen juomakauden kärsimyksiä, on syytä perustaa KARMEA KRAPULA ketju, sekä epätoivoisten krapularyyppyjen etsimis-ketjun..
Oletko yrjöillyt,tärissyt,yrittänyt päästä hakemaan lisää krapulakaljaa kauppaan peläten yrjöäväsi sinne kauppaan?
Olen KOIVIKSESTA, Älä siis rupee VINEE:.???? rupeeks Vinee..? HÄ??
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: KARMEA KRAPULA ketju...

ViestiKirjoittaja Nyyti » 28.7.2020 09:19:12

En tykkää muistella menneitä. Varmaan siksi myös AA tökkii omalla kohdalla. Ymmärrän kyllä, että joillekin tällainen negatiivisen kautta asioiden läpikäyminen toimii, mutta itse en ole tällaisten toimintatapojen ystävä.
Nyyti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja helistin » 28.7.2020 14:50:49

Jos mulla on ollut kamala krapula, niin enhän mä silloin ole kauppaan voinut mennä millään ilveellä lisää kaljaa hakemaan. Kyllä mä silloin olen ollut vuodepotilas ainakin sen päivän eikä kaljaa olis alas saanut ilman yrjöämistä. Mut kyllä sit seuraavan päivän iltana jo maitti tuli takaisin.
helistin
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 28.7.2020 17:17:07

Muutoin sitä ei kannata muistellakaan.. PAITSI sinä hetkenä kun se ensimäisen ryypyn ottamisen kiusaus kauniine kuvineen ja kuvitelmineen pyörii mielessä josta myös IsossaKirjassa puhutaan.. Se näyttäytyy kuin Eedenin Paratiisissa ollut kielletty puu, näemme että siitä on hyvä juoda, se on suloinen antamaan Ihanaa Känniä ja unohdamme kaikki krapula-yrjöämiset siinä hetkessä..
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MrsKoo » 4.8.2020 11:08:46

Hyvä ketju!

”Ne, jotka eivät muista menneisyyttä, ovat tuomittuja toistamaan sitä” - George Santayana

Hyvä pitää mielessä, mitä se nektari on huonoimmillaan aiheuttanut. Viimeisin krapulani ei ollut edes pahin, mutta tarpeeksi tukala herättääkseen minut.

En pysty enää nukkumaan krapulassa. Nuorempana nukuin sujuvasti krapulan ohi ja sitä oli heti jalkeilla. Ei enää onnistu. On hiki, huono olla, päätä särkee, janottaa, heikottaa. Unet sekavia, painajaisia. Tuntuu, että oma pulssikin pitää hereillä.

Huono olo velloo aaltoina koko kropassa, mutta ei anna kuitenkaan oksentaa. En ole ikinä krapulassa oksentanut, vain kärsinyt jatkuvasta merisairaudesta. Päänsärky on jotain ihan hirvittävää, menee pitkään ennen kuin lääke vaikuttaa.

Viimeksi en edes ottanut lääkettä. Ajattelin, että kärsitään nyt kun on aiheutettukin. Toisaalta en uskaltanut kuormittaa maksaa yhtään enempää. Tämäkin kuuluu krapulaan: vainoharhaisuus, luulotautisuus. Sitä on kaikki syövät ja vähintäänkin sisäelimet rikki, kun oikein kärsii.

En pysty mihinkään koko päivänä. Käytännössä siis makaan koko päivän voimatta tehdä mitään järkevää.

Toivottavasti ei enää ikinä.

Tekemällä oppii.
Virheitä tekemällä oppii enemmän.

MrsKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Nyyti » 4.8.2020 17:39:16

Nuo krapulat ja jatkuva väsymys ovat kyllä olleet suuria motivaation lähteitä lopettaa juominen. Itselläni sama eli krapulat pahentuivat iän myötä ja niihin alkoi liittyä ahdistusta, mitä aikaisemmin ei ollut. Itselläni ahdistus selvästi liittyi muutenkin ryyppäämiseen. Kun ei juo, ei ahdista.
Nyyti
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja yksinäinenmyös (poistunut käyttäjä) » 6.8.2020 15:24:05

En minäkään halua muistella menneitä aikoja ja siks ei noi AA-ryhmät ole mun juttu.
Mulle ei tule fyysistä krapulaa vaan henkinen ahdistus, en ole kauppaan päässyt moneen päivään ja asun itsekseni. Nälkähän tässä on ja kova.
yksinäinenmyös (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Pjotr-77 » 6.8.2020 19:09:10

Oikeastaan jos joku on tulokkaana AA:ssa, kerrotaan krapulajuttuja.. Itse olen nähnyt erään ryhmän missä kerrotaan "jumalasta" joka tekee kiusaa ihmisille "kasvattaakseen nöyrää luonnetta" jumittamalla liikennevalot kun sinulla on kiire - punaiselle, estää saamasta työttömiä töitä, työssäoleville kaataa niskaan niin karmean työPAINEEN, että tukehtuu sen alle, poikamiehet se pakottaa sinkuiksi ja puutteeseen ja ukkomiesten naiset se usuttaa ukkojaan vastaan :D :D :D Lisäksi se lähettää parkkipirkat palaveritalon pihalle antamaan parkkisakkoja ja hajottaa autot,asunnot,laitteet ja ties mitä muuta.. :D :D :D Mikko Alatalo on laulanut joskus KänkkäRänkästä joka kiusaa lapsia neuvomalla laittamaan kengät vääriin jalkoihin.. onko tämä "jumala" siis Aikuisten KänkkäRänkkä? :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Pjotr-77
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja MrsKoo » 30.5.2021 16:19:12

Ei ole tämä ketju (mielestäni) hyvästä aloituksesta huolimatta saanut tuulta alleen.

Olisiko muilla tarinoita olotiloista, joihin ei mielellään enää haluaisi?

Tekemällä oppii.
Virheitä tekemällä oppii enemmän.

MrsKoo
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

Paluu Me Lopettajat