Halusin vain kertoa. Kun täällä muutkin ovat maininneet Annie Gracen Selvin päin kirjan. Pitkään mietin kannattaako taas uutta kirjaa hankkia, kun en muistakaan kirjoista ole paljon viisastunut. En tiedä, mikä kirjassa teki vaikutuksen, mutta sain vastauksen tai ainakin jonkinlaisen ymmärryksen kysymykseen, mitä täällä muutkin ovat pohtineet: "En halua juoda, mutta haluan juoda - ja juon, vaikka en halua".
Totuuden nimessä: minulla on menossa 7. raitis päivä, mutta sillä erolla aikaisempaan, että ei tee mieli juoda! En ole hankkinut juomista, vaikka on ollut "mahdollisuus" ja aikaisemmin olisin takuuvarmasti juonut ainakin vähän. Kun mietin juomista, nousee ensimmäisenä mieleen "miksi joisin", ja onnistun ajattelemaan, että ei ole mitään syytä juoda. Ei ole ollut ongelmia kaupassa, minun ei tarvitse ajatella alkoholin ostamista - enkä oikein itsekään tiedä, mistä muutos on tullut.
Alussa siis olen, kun ajattelee, että alkoholin poistumiseen elimistöstä voi mennä yli kymmenen päivää, puhumattakaan mielestä ja ajatuksista. Mutta, jos joku miettii kirjan lukemista, niin se kannattaa kyllä hankkia. Nämä muutamat päivät ovat olleet sen arvoisia!