Olet täällä

5 päivää ilman kaljaa

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

5 päivää ilman kaljaa

ViestiKirjoittaja tisilven » 10.12.2021 01:52:16

Nyt pakkasten aikaan päivittäinen 24 pack on jäänyt hakematta kun autoa on näin kylmässä turha houkutella käyntiin ja dösistä ei korona-aikaan lippua saa. Yllättävän hyvin mennyt ! Hieno homma, kun ei tarvii pitkin yötä juosta 8 litraa kusemassa pönttöön.
tisilven
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

Re: 5 päivää ilman kaljaa

ViestiKirjoittaja tpi (poistunut käyttäjä) » 19.12.2021 09:11:48

hyvä homma.toivottavasti auto pysyy epäkunnossa ja pakkasta riittää. :)
tpi (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja tisilven » 22.12.2021 18:49:51

Autoon on akku vaihdettu, mutta en oo koskenut alkoholiin. Pelottaa, kun käsien ja jalkojen vapina ei vaan lopu. 2 1/2 viikkoa selvistelyä takana, ettei pitäis olla enää mitään vierotusoireita. En oikein uskalla kokeilla lähtiskö vapinat parilla kaljalla, Oonkohan piru vie juonu pikkuaivoni sököksi? Onkohan kellään muulla vastaavia kokemuksia?
tisilven
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja tpi (poistunut käyttäjä) » 23.12.2021 05:04:08

Eikä kannata koskea.
Kaikenlaiset oireet voivat johtua yllättävän pitkään.
Myös psyykkiset tekijät voimakkaita.
Tietysti voi kysellä täälläkin vaan saattaisi olla viisasta käydä kysymässä lääkäriltä myös kun luulen ettei täällä montaa lääkäriä paikalla ole vastaamassa.
Niitä on sellaisia terveysasemia joissa on nimensä mukaan terveysasioista tietäviä ihmisiä töissä.
Sellaiset ovat olemassa sitä varten jos on jotain ongelmia terveyteen liittyen.
Moni kysyy sieltä, ei kaikki, en itsekkään helposti.
tpi (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 23.12.2021 09:58:02

Eikö Tisilven kannattaisi käydä lääkärissä? Turhaan huolehdit itseksesi asiaa, sellainen vaan paisuttaa siitä turhankin isoa mörköä. Voihan olla, että kyse on jostain hyvinkin ohimenevästä (alkoholiin liittyvästä ehkä) tai sitten jostain mikä on ihan hoidettavissa.

Itselläni alkoi aikanaan kädet tärisemään melkoisesti. Itse asiassa niin, että hyvä työkaverini lopulta kehoitti minua menemään lääkäriin, kun pelkäsi, että muut alkavat luulemaan, että olen aina töissä krapulassa. Kävi sitten ilmi, että minulla oli melkoinen kilpirauhasen liikatoiminta, jonka aiheutti myrkkystruuma. Asia sitten hoidettiin eivätkä kädet tärisseet enää.

Pointti tässä on, että ei kannata yksin jäädä murehtimaan. Iloista selvää joulua!
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tisilven » 6.2.2022 05:17:23

Hei, kehuskelin 5 pv ilman kaljaa aikanaan. Noh, kuus viikkoa kesti. Kaverin tarjoama kalja ja taas mentiin min. 24päkki päivässa. Ja aina nolla rosentit 24 h jälkeen. Nyt olen keksinyt jotain uutta, Pilveä. Saa ihan vapaasti melkeen melkeen mistä päin stadia vaan. Ei kankkusta! Loistava olo ennen nukkumaan menoa.! Ok, rasvaliosta. Ei hyvä. Otan sitten riskin. Pilvi annos viikoksi 20-40 EUR/vko. Halpaa, mutta meidän laeissa luvatonta. Jatkan näin edelleen. Jos kiinni jää, tuomio on sakko. Mitä sitte? Täytyy vaan etsiä uusi välittäjä. Voihan tää tietty olla porttiteoria?? En usko ainakaan itseni kohdalla (60v). Aikanaan 80-luvulla pilveä (hashista)tarjottiin ilmaiseksi. Kolmannen kerran jälkeeen sanoin EI, ei oo mun laji. "Ilmasen näytteen anto mulle" toi lopulta ison maksun. En maksanu koskaan. Kerroin asiasta vitunriskille seiväshyppääjälle, jolla oli kokemuksia "jälkimaksusuista". Nosti rikolliset yks kerraan seinälle ja kysy onko Timppa velekaa. En kuuulemma ollur. Siihen loppu ne kokeilut. Nyt 40 v jälkeen kokeilen uudelleen. Hasis on muuttunut mariksi. Olen tyytyväinen. Tuomitkaa vaan. Kerroin lyhyesti oman tarinani 18-> 60 v. Luulen 40 v tauon jälkeen itseni viisastua. Koskaan en tuu ostamaan maria vesaksi!!!!
tisilven
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja tisilven » 9.2.2022 09:47:14

Nonniin. Tuo marikokeilu oli virhe. Nyt oluen alasajo 24->18>12>6>6>0. Saapa nähä kuins äijän käy? Masennus on miljoonaa! Jopa itsemurha-ajatuksia! Vittu!!! Haluais päästä vaan pois. Ei talous tms. ongelmaa. Haluan pois ja jättää kaikki vitun perintöni... jollekki... lapsille kai ... sitte ...
tisilven
Miedosti panostava jäsen

Ollut raittiina

Paluu Me Lopettajat