Olet täällä

Tänään ei juoda alkoholia

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Tänään ei juoda alkoholia

ViestiKirjoittaja piiparinen » 30.9.2022 10:00:03

Hei kaikille

Toivon että tähän keskusteluun kuitataan päivittäin juomatta oleminen. Tällaisen keskustelun avulla itse raitistuin aikanani ja olin 7 vuotta juomatta. No.....sitten kerran taas ajattelin kokeilla että jos pikkusen attais....siitä se tissutteleminen lähti 3-4 annosta ilta. Nyt 2 vuotta taas ollut joka iltaista.
Nyt on kuitenkin tullut mitta täyteen, syitähän löytyy tissutteluun, korona, sota, miehen vakava sairastuminen 2 vuotta sitten ym. Mutta, nyt haluan kuitenkin kokea hyvät sekä huonot tunteet selvinpäin, en paeta niitä. Eilen ilta oli ensimäinen ilman alkoholia ja se otti koville. Katotaan miten jatkossa pärjää. Tsemppiä meille kaikille tähän " pärjätään ilman paholaisen juomaa." Tulkaa mukaan.
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Tänään ei juoda alkoholia

ViestiKirjoittaja piiparinen » 1.10.2022 16:16:27

Nonnii, hienosti meni Perjantai-ilta, ei suuremiin tehnykkään mieli juoda. Ajatuksena olikin lähteä lauantaiaamuna heti kuntoileen.
Olipa pirteä olo ja jaksoin kuntoilla. Nyt jännällä odotan tätä lauantai-iltaa, mutta uskon, että viitsi hetkenhuuman, eli sen nousuhumalan
takia hyvää kuntoilupäivää pilata, joten tyydyn tuoremehuun. :D
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja piiparinen » 3.10.2022 09:44:12

Kivasti meni viikonloppu ilman alkoholia. Oikiastaan aika helpostikkin.........Oli kuntoilua ym. muita harrastuksia, joten eipä siihen muuta tarvittu. Tästä on hyvä lähteä jatkamaan, minä uskon että pysyn tällä tiellä, ainakin silloin kun muistan tänne välillä kuitata, vaikka näyttää kyllä hiipuvan tämä foorumi, olis kyllä kiva vaihtaa ajatuksia toisten kanssa. Johtuisko tuo hiipuminen siitä, että tänne pitää olla kirjautunut ennenkuin voi kommentoida, onko meillä jäänyt jonkinlainen korona-arkuus. Minulla oli kyllä pahakin, mutta nyt yritän palata normaaliin elämään....
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Vieraammaksi54 » 3.10.2022 18:24:34

Tänään ei juoda. Niinpä. Vain tänään.
Vieraammaksi54
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja onarope » 4.10.2022 09:45:09

Moi. mäkin lopettelin tota tissuttelua tossa 19.9. Join kyllä vähän enemmän joka pv, vaikka olis ollu työpv seuraavana päivänä. Mulla oli aina vähintään se 6pack ja tietysti vapaiden aikaan sitten reilusti enemmän. Haluaisin ajatella että olis kiva vähentää reilusti ja voisin kuitenkin juhlistaa tietyissä tilanteissa tunnelmaa yhdessä muiden kanssa. Mutta ei enää yksintissuttelua eikä vapaiden ryyppäämistä. Niin, kiva ja kiva mutta onkohan se mahdollista. .Onkohan kellään kokemuksia vähentämisestä?
Vielä täytyy mainita että onhan tää olo näin parin vk:n jälkeen todella hyvä verrattuna aiempaan. Vaikka tiesinhän sen jo aiemmastakin kokemuksesta koska olen aina silloin tällöin yrittänyt nenää valkaista tauoilla juomisesta välillä vk, kk, tai jopa 3kk kerran. Mutta se retkahdus oli kyllä nopee, kerran vaan kaupassa käydessä muutamassa minuutissa mureni koko rakennelma ja kuin hypnoosissa lappasin lonkeroo "riittävästi" kärryyn ja heto kotona suhahti tölkki auki, ennenkuin edes ajattelin mitä olin tekemässä. Ja hyvälle se maistu ja tuntu seuraavaan aamuun asti. No olin silloin saikulla joten korjaussarja siihen piti ottaa. Joo. tämmöstä tää on ollu viimeiset vuodet, aiemmin olen ollut kyllä suurkuluttaja mutta ollut useita päiviä selvästä päästä aina viikon aikana. Mutta tuntuu siltä että vauhti kiihtyy ja sitä en halua. Täysin raitistuminenkin tuntuu mahdottomalta niinkuin vähentäminenkin, joo umpikujalta tuntuu koska en haluais tuhota terveyttä yms. Olen jo 61v mies, eikä sukupuolesta ole epäilystä :D
Totuus vapauttaa
onarope
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja tabularasa » 4.10.2022 13:58:52

Tänään ei juoda, eikä huomennakaan.

onarope kirjoitti: Haluaisin ajatella että olis kiva vähentää reilusti ja voisin kuitenkin juhlistaa tietyissä tilanteissa tunnelmaa yhdessä muiden kanssa. Mutta ei enää yksintissuttelua eikä vapaiden ryyppäämistä. Niin, kiva ja kiva mutta onkohan se mahdollista. .Onkohan kellään kokemuksia vähentämisestä?

Tuolla vähentäjien puolella on niitä, jotka uskovat vielä kohtuuden onnistuvan.

Oman pitkän kokemuksen mukaan ei siitä mitään tule, vaikka se joskus tuntui mahdolliselta ja tavoittelemisen arvoiselta.
Ennen pitkää oli edessä paluu entiseen. Ainakin minulle kävi niin. Lukemani mukaan myös monelle muulle.
Viimeinen bentso 6.7.2022
tabularasa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja piiparinen » 5.10.2022 08:03:59

[quote="Vieraammaksi54"]Tänään ei juoda. Niinpä. Vain tänään.[/quote
Tuo Otsikkoni olisi oikein niin että "Tänäänkään ei juoda alkoholia"

Onarope pohtii myös tissuttelun ja vähentämisen välillä. Oman ja Tabularasan kanssa samoilla linjoilla siinä että vähentämisestä ei tule mitään. Olen monesti yrittänyt ja aina se lipsuu sinne jokailtaisen pikku huppelin hakemiseen. Vaikka kuinka ajattelen, että otan vain vkl vähäsen, ei onnistu. Täytyy tsempata vain itseään ja sanoa: Mikä hyöty on siitä jokailtaisesta pienen hetken nousuhumalasta, ei mitään. Mitä haittaa siitä on: - nukut huonosti, eli pilaat yö unesi, elimistö ei palaudu
- sydän tykyttää
- aamulla tuppurainen ja väsynyt olo
- et saa päivällä mitään aikaseksi
- odotat vain iltaa, että saat taas kivan pikku huppelin
- liikunta ei kiinnosta, koska alitajunnassa on, että pilaat sen hyödyn kuitenkin iltatissuttelulla ym.
- verenpaine nousee liikaa
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja piiparinen » 9.10.2022 18:14:53

Viikonloppukin meni kivasti ilman alkoholia, kuntoillen, juhlien, ikkunoita pesten ym. Jaksamista on paljon paremmin kun nukkuu yöt kunnolla, syö hyvin, eikä pilaa yö unia tissuttelemisella. Tästä on hyvä jatkaa eteenpäin....
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja piiparinen » 13.10.2022 11:29:57

Matka jatkuu. Nyt mennyt kivasti pariviikkoa ilman alkoholia. Yöunet ovat huimasti paremmat, ei tykytyksiä, eikä mitään muutakaan häikkää. Päivällä jaksaa touhuta kaikenlaista kivaa, kuntoilla ym. Rytmihäiriöt kaikkinensa ovat loppuneet, lopetin myös kahvin juonnin reilu kuukausi sitten vatsavaivojen takia, eli sekin puoli nyt kunnossa. Illalla vaan pitää muistaa syödä ajoissa illallinen, muuten nälkäisenä viinapiru iskee, sitten syönnin jälkeen hyvissä ajoin nukkumaan, niin ei tulekkaan sitä alkoholin himoa. Näillä mietteillä eteenpäin .....
piiparinen
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Paluu Me Lopettajat