Moikka!
Ajattelin kirjoittaa toivottavasti pitkälti viimeisiä kertoja.
Ilokseni saanut huomata, että lapsen isä on pysynyt päihteittä nyt useamman kuukauden. En olisi näiden vuosien jälkeen ikinä uskonut näkeväni näin pitkää aikaa ja luotto itseen palautuu myös sen myötä. Joulu meni myös päihteittä ja se on aina ollut pahinta aikaa. Ei ole bentso tokkuroita, ei huumeita eikä muitakaan päihteitä.
Sitä puhutaan että läheiset alkavat toipua silloin kun käyttäjäkin ja olen samaa mieltä. Sitä ei uskoisi miten salaa itse sairastuu kaikkeen. Sen verran voin lohduttaa, jotka eivät uskalla vain päästää irti ja kantavat väkisin sitä piinaavaa vastuuntunnetta, niin onni on, kun nyt tapahtumista on "kauan" (alle puolivuotta) niin niitä ei muistele enään ja itse on osannut antaa jopa anteeksi itselleen! Ei tunnu missään, ei harmita, eikä tunnu oikeastaan miltään!
Olin katkera, olin todella katkera, luin viestejä joista muistin mitä vihaa tunsin ja tyhjyyttä. Ihana huomata että tuo kaikki on todellakin vain aikaa mutta se on myös raskasta aikaa.
Ensimmäistä kertaa minua ei pelota, että koska "se" tapahtuu.
Tämä oli varmaan typerä vuodatus mutta halusin teidän tietävän, että koskaan ei ole liian myöhäistä jonkun alkaa välittämään elämästään sen verran, että kuntoutuu elämään, liki 10 lyhyempää ja pidempää katkoa/hoitojaksoa, n.20v sekakäyttöä, parhaan ystävän menehtyminen ja lapsen syntymä eivät olleet riittäviä.
Nyt voin vihdoin keskittyä elämään. Vaikken parisuhteeseen olekaan valmis, toivottavasti joskus.
Kiitos teille jotka tsemppasivat siinä että todella oikearatkaisu ettei kannata palata yhteen. Tie oli tuskaisen matkan päässä mutta olo on nyt hyvä. Uskon hänen olleen vahva ja ei halunnut meitä takaisin niin se oli minulle tavallaan se "kiitos" ja pääsin askeleen eteenpäin.
Nyt todellakin olen varma, että jos näin olisi käynyt niin pelkäisin edelleen joka päivä ja eläisin "tukehtuneena", vaikka se olisikin ollut sitä "tuttua ja turvallista".
Kiitos! Toivotaan parempaa tätä vuotta ja valoa!
On silti mukava kuulla mitä teille kaikille kuuluu, ebt? Noppapeli?