Olet täällä

Miehen käyttö

Vilpola on keskustelualue huumeiden käyttäjien läheisille. Huoli läheisestä on suuri kun epäilys tai tieto huumeiden käytöstä tulee ilmi. Tule vilvoittelemaan tunteitasi muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Vilpolassa kaikki tunteet ovat sallittuja.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Miehen käyttö

ViestiKirjoittaja Johanna26 » 2.11.2020 09:11:49

Ei helvetti ei pysty enää. Vuosia tapeltu miehen päihderiippuvuksien kanssa. Kaksi kertaa hän on vieroittautunut opiaateista, tällä hetkellä ongelma amfetamiinin kanssa. Kiristän eroilla, lastensuojeluilmoituksilla, yritän auttaa hakemaan apua. Mies lupaa lopettaa mutta mitään ei tapahdu. Hänelle menee kaikki, essot, sienet ym jos on vaan saatavilla. Taitaa elämänsä rakkaus olla huumeet. Alan epäillä itsellåni läheisriippuvuutta. Vihaan miestäni ja olen kehittänyt jo oman elämån, mutta en vain saa muutettua pois tästä yhteisestä talosta. Koska JOS se nyt kuitenki muuttuu!!! Aloin popsimaan tollassia kivoja pieniä ahdistuspillereitäkin paniikkihäiriön takia. Elämå valuu viemäristå hukkaan kun tuo iljettävä piripää pilaa elämäni. Silti, en osaa lähteä.
Johanna26

Re: Miehen käyttö

ViestiKirjoittaja Alanon20 » 2.11.2020 11:23:48

Täytyy poistaa nää
Viimeksi muokannut Alanon20 päivämäärä 2.11.2020 15:28:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Alanon20
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Johanna26 » 2.11.2020 11:42:10

Ap täällä vastailee. Ootteko puhunut asiasta? Toi salassa vetäminen on kovin tuttua. Etenkin vahvoja kipuöääkkeitä. Mies vetää kans sirdaludeja kun karkkia, kovina kipuina viinan kanssa. Sun miehellä saattais olla opiaattiongelmia? Kannattaa ottaa puheeksi ja harkita sitten mitå tekee. Loputon suo tämä on ja aina tulee uusia riippuvuksia
Johanna26

ViestiKirjoittaja Johanna26 » 2.11.2020 11:44:02

Sori olittekin jo eronnut. Sitä suuremmalla syyllä talo myyntiin ja helvetin äkkiä karkuun. Toi on niin hauskaa nää on kaverin selitykset ja sit ei tajuu että toinen kyllä huomaa. Näkee miten noi lääkkeet pehmentää pään
Johanna26

ViestiKirjoittaja Alanon20 » 2.11.2020 11:49:35

Kaikki
Viimeksi muokannut Alanon20 päivämäärä 2.11.2020 15:28:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Alanon20
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Johanna26 » 2.11.2020 11:52:03

Sulla on kyl paska tilanne. Meillä mies kåyttää amfetamiinia lasten ollessa paikalla, monesto kans miettiny et soitan lasuun. Hirveen iso kynnys!! Sit vielä toi kostamishomma. Saisitko miståän apua muutttoon ym? Jos pystyisit vaan otttaa lapset ja kamat ja lähtemään vaikka sun kaverin tai sukulaisen luokse.
Johanna26

ViestiKirjoittaja Johanna26 » 2.11.2020 11:55:53

Mä oon niin vihainen. Puoliso päättää ensin tuhota läheistenkin elämät ja sitten vieläbei suostu päästämåån irti. Meillä alkaa heti se mussutus kuinka elämästå ei nyt enää tuu mitåä ku lähden eikä oo varaa enåå elättäå itteensä. Sillai kai. Sit säälistä jäät. Mua on helpottanut kun oon irtautunut tästå niin henkisesti kuin fyysisesti. Vaikka tapaisin nyt jonkun ihanan ihmisen antaisin vaan mennä ja alkaisin elää kaksoiselämåå. Ihan vaan koska toinenkin niin tekee vaikka tietää että se sattuu ihan helvetisti mua.
Johanna26

ViestiKirjoittaja Alanon20 » 2.11.2020 12:56:01

Kyllä miä saisin apua muuttoon ja voisin ekaks mennä mun siskolle tai veljelle. Mut sit ku on yhes yli 100 000e laina ja talo, ni miten ne voi tollaselle jättää? 🤔 Ja tosiaan on iso kynnys soittaa lasuun tai poliisille
Alanon20
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Alanon20 » 2.11.2020 13:03:46

Mun mies on välillä sanonu et se tekee ittellee jotain. Mut koskaan ei tee. Jotenki tuntuu et se on vaan huomion hakua. Haluaa että miä reagoisin kauhistumalla ja vannomalla rakkauttani. Sit on hirveen vaikee ymmärtää sitä kun sille sanoo että nyt sulla on tilaisuus valita, joko haet apua tohon ongelmaas, pidät lapses, talon ja kaiken, tai sit sen omien sanojen mukaan se antais lapset niiden äidille ja muuttaisi ite yksiöön. Ja sanomattakin on selvää millasta sen elämä sit olis. Ni ennemmin se valitsee napit ja yksinelon. Vaikka ei sit kuitenkaan hoida asioita niin että myytäis talo ym eikä koskaan enää tarvis olla tekemisissä toistemme kanssa. Se käyttäytyy ihan sillee et jos en miä jaksa katella tota ja rakastaa sitä kaikesta huolimatta, ni se tuhoaa mun elämän taloudellisesti
Viimeksi muokannut Alanon20 päivämäärä 2.11.2020 15:30:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Alanon20
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Johanna26 » 2.11.2020 13:10:01

Taidatte olla uusperhe? Me ollaan kans. Miehellä kaksi lasta. Mun mielestä tossa ois keskustelun paikka etenkin jos se on sekasin kun lapset on siellä niin lähtisin sinuna ehkä perheneuvoon? Toivottavasti saisitte asiat selväks.. Etenkin jos ootte eronnut niin ei kait loppuelämää noin vietetä. Ei ne lainat oikeesti, koittaisitte saada talon myyntiin ja jotain rotia siihen äijään. Sulla niinkuin mullakin menee elämä huolehtiessa siitä toistesta. Muista pitää itestås huolta..
Johanna26

ViestiKirjoittaja Johanna26 » 2.11.2020 13:12:21

Muista että se on sun miehen valinta muuttaa sinne yksiöön ja luopua lapsista. Munkin mies uhkailee ja ym. Odottaa ettå säälin ja hellyn. Vaikka todellisuudessa hankkis varmaan äkkiä uuden naisen itelleen. Et oo vastuussa toisesta
Johanna26

ViestiKirjoittaja Johanna (poistunut käyttäjä) » 4.11.2020 15:40:23

Hei Johanna26!

Kerrot miehesi huumeiden käytöstä ja omasta voinnistasi sen suhteen. Harva käyttäjä ensimmäisellä kertaa pystyy huumeista täydellisesti pääsemään eroon, kerrot kuitenkin, että miehesi on pystynyt kaksi kertaa lopettamaan huumeiden käytön. Jos hänellä on todellinen aikomus raitistua, ehkä seuraavalla kerralle onnistuu lopullisesti.

Ymmärrän täysin mitä tunteita käyt läpi, loputtomalta tuntuvat lupaukset ja pettymykset, sekä tunteen oman elämän menettämisestä, toisen huumeiden käytön vuoksi. Mielestäni tilanteenne on jo vakava, jos miehesi käyttää huumeita lasten ollessa läsnä. Perheenne tarvitsee nyt tukea ja apua. Kerrot myös, että lastensuojeluun yhteyden ottaminen on vaikeaa. Rohkaisisin sinua kuitenkin ottamaan yhteyttä lastensuojeluun tai perheneuvolaan, mielestäni näitä paikkoja turhaan vieroksutaan - molemmat tahot ovat perheitä varten, ja niiden pääasiallinen tehtävä on auttaa ja tukea vaikeuksissa olevia perheitä. Avun hakeminen on rohkeutta ja panostusta omaan tulevaisuuteen.

Tässä vaikeassa tilanteessa, muista erityisesti huolehtia omasta hyvinvoinnista ja tee asioita, jotka auttavat sinua jaksamaan.

Terveisin
Johanna
Johanna (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Johanna26 » 4.11.2020 22:26:48

Hei Johanna ja kiitos vastauksesta. Se on totta että tilanne on vakava. Olen sulkenut silmäni tältä pitkään. Tulin tulokseen että en halua tässä suhteessa enää olla. Kerroin miehelleni että muutan omaan asuntoon. Tällå hetkellä mies uhkailee yliannostuksella, ja on varma et kuolee kun lähden. Ja minä taas epäröin. Epäröin lähteä ja aiheutttaa tämän surun läheiselleni. On erittäin ilkeä ja julisti että nyt kun lähden saa hankkia muitakin naisia. Tämä emotionaalinen kiristäminen on jo niin tuttua etten enää edes pahoita mieltäni. Tuntuu että olen vastuussa hänen huonosta olostaan. Ettå jos hån tappaisi itsensä olisin vastuussa siitå. Ja jälleen epäröin tehdä kuten itselleni olisi parasta. Koitan itsekin toipua tällä hetkeööä paniikki ja ahdistuneisuushäiriöstä mutta mies ei huomaa tätä ollenkaan. Aina ne hånen ongelmansa ovat suurempia kuin kenenkään muun. Miten tästå kaikesta on tullut näin vaikeaa. Olisi hirveää ottaa omalle kontolleen läheisen itsemurha.
Johanna26

ViestiKirjoittaja Johanna (poistunut käyttäjä) » 5.11.2020 10:59:46

Hei Johanna26!

Teet varmasti oikean ratkaisun. Kuulostaa siltä, että suhteessanne on jo pitkään ollut henkistä väkivaltaa, se on väärin, sen avulla miehesi yrittää saada sinua epäilemään omaa parastasi ja pitää sinusta kiinni. Muista, että jokainen aikuinen on kuitenkin vastuussa omista teoistaan, ei kukaan muu, vaikka sinulle niin väitetään. Et myöskään ole vastuussa hänen huonosta olostaan! Huumeidenkäyttäjät usein käyttävät äärimmäisiä keinoja saavuttaakseen haluamansa, kuten itsemurhalla uhkailu, jos asia vaivaa sinua, voit esimerkiksi etsiä hänelle yhteystiedot, mistä hän voi hädän hetkellä hakea apua ja antaa ne vaikka paperille kirjoitettuna konkreettisesti käteen.

Hienoa, että olet alkanut hoitaa itseäsi. Paniikki ja ahdistuneisuus on varmasti helpompaa hoitaa ilman äärimmäistä stressiä. Olet tehnyt ison ja merkittävän päätöksen, kunnioita itseäsi ja päätöstäsi, vaikka varmasti välillä vielä epätoivoiset ajatukset vaivaavat. Toivon sinulle hiljalleen rauhoittuvaa arkea ja mukavaa syksyä.

Terveisin
Johanna
Johanna (poistunut käyttäjä)

ViestiKirjoittaja Johanna26 » 8.11.2020 00:04:41

Kiitos. Kiitos niin paljon sanoistasi. Ainakin muuttopäätös on tehty enkä aio siitä lipsua. Päätin että en aio. Kaikkea hyvää sinullekkin.
Johanna26

Seuraava

Paluu Vilpola