Moi Ruusunen ja tervetuloa tannekin kirjoittelemaan.
Mulla oli pitkaan hyvin maltillista tuo alkon kaytto aina tuohon toukokuulle asti. Lockdown alkoi ilmeisesti ahdistaa ja kun kavereita ei nahnyt niin olihan se olut hyva kaveri. Nyt on tullut sellaisia patkia etta 3-4pv putkeen (ei kuitenkaan 24/7, mutta sellaisen 8-10tunnin aikana). En nykyaan edes humallut, tulee vaan sellainen pohnainen olot. Olut jota olen juonut on tallaista paikallista olutta 3.5-3.8% joten ei ihan suomalaisen keskioluen vahvuista. Ihme kylla viini nykyaan tokkii jo kahden lasin jalkeen ellen sitten veteen sita lantraa.
Tuonne lopettajiinkin pitaisi nyt lupaukseni mukaan alkaa kirjoittaa. Tuntuu vaan etta kynnys on kova. Muutama vuosi sitten sinne kirjoitinkin, kun putket olivat rajumpia, eli viinia aamusta (aamuyosta

) iltaan ja olot oli sen mukaisia. Tuntui vaan etta siella vaihtoehto on AA tai hauta. Joka varmaan voi joissakin tapauksissa pitaa paikkansa.
Yhden kaverini kanssa juttelin viime viikonloppuna lenkin jalkeen alkon kaytosta. Hanen mielestaan minun kayttoni on hyvin kohtuullista eika mitaan syyta olla huolissaan. Olen siis nakojaan hyvin osannut salata. Juttu lahti siita etta hanen poikansa (21v) on nyt alkanut kayttamaan alkoholia reippaasti. Siina sitten juteltiin ja jotenkin koitin avautua omasta kaytostani, mutta ei ilmeisesti mennyt perille. Tanaan menemme lenkille illalla joten toivottavasti sen jalkeen pystymme taas asiasta puhumaan.
Toissa on nyt hyvin stressaavaa lahinna siita johtuen etta etana tyoskentely ja eraiden ongelmien ratkaiseminen skypen etc kokousten kautta on aarimmaisen vaikeaa. Eilenkin alkoi siis sen verran kiehumaan etta aloin iltapaivalla lipitella olutta. Olin oikein odottanut etta paasen lenkille illalla, mutta pilasin sen sitten ottamalla. Ei mitaan kanneja vaan sellainen mukavan pohnainen olo. Menikohan 8 purkkia, en ole laskenut. Youni oli ihme kylla hyvaa ja aamulla nukuin pidempaa kuin normaalisti. Aamulla oli ihan ok olo, mutta hiukan holmistynyt olo siita etta taasko lipesin. Hyva puoli oli se, etta ei tehnyt mieli jatkaa vaikka, myonnetaan, kaapissa on melko lailla olutta jaljella.
Sunnuntaina on yhden kaverin synttarit - asuvat ihan kavelymatkan paassa. Tarkoituksena grillailla kun ilmatkin vaihteeksi suosivat. En halua nyt paattaa etta en ota, silla jos sitten otankin niin pettymys on kova. Onneksi ihan sivistynytta porukkaa ja jokaisella tyopaiva maanantaina niin en usko etta yli menee. Mutta varovainen saa olla. Sinne tulee myos kavereita joita en ole nahnyt sitten maaliskuun alun.
Tanaan EI oteta!