Olet täällä

Ulpukka haluaa liittyä jengiin

Haluatko tukea ja keinoja alkoholinkäytön vähentämiseen? Me Vähentäjät on vertaistukeen perustuva keskustelupalsta kaikille, jotka etsivät muutosta alkoholinkäyttöönsä. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Ulpukka haluaa liittyä jengiin

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 31.10.2018 16:40:55

.
Viimeksi muokannut Ulpukka päivämäärä 4.11.2019 06:40:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Valoa ei olisi, jos ei olisi pimeää, johon sen voi laittaa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

Re: Ulpukka haluaa liittyä jengiin

ViestiKirjoittaja Pecorino » 31.10.2018 17:20:44

No moikka Ulpukka :) tokihan me sua voidaan ruveta alakaa :D voin ainakin omasta puolestani sanoa niin. Tervetuloa tänne vähentäjäporukkaan, täällä sitä voi pohtia omaa suhdetta alkoholiin ja oikeastaan kaikenlaista muutakin.
Pecorino
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 31.10.2018 18:05:49

Kiitos Pecorine.
Viini kuiskii, että minäkin alan sinua. Ei nyt ole aihetta huoleen. Minä en luvannut alakaa sitä.
Olo kuin kärpäsellä. Pyörin hitaasti ympyrää ja teen kuolemaa. Tiedättehän miten se pörrää ikkunaa vasten, ja lopulta uuvahtaa. Löydät sen ikkunalaudalta raatona. En aio uuvahtaa, et löydä minua raatona.

Ihanaa lokakuun viimeistä päivää. Ja vielä ihanampaa marraskuuta. Talven odotuksessa.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 31.10.2018 19:51:16

Tervetuloa mukaan porukkaan! Mahtijuttu, että löysit tiesi tänne. Muutos on mahdollinen ja sinä olet jo käynnistänyt sen.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Fridas » 31.10.2018 20:23:36

Hei Ulpukka, alamme sua! Olen itsekin tosin aivan tuore tässä yhteisössä.

Oma äitini alkoi juoda aikalailla, kun pääsi eläkkeelle. Ikävää kyllä, isä oli mukana menossa. Heille molemmille tuli stoppi, kun siskoni oli viemässä lastaan isovanhemmille hoitoon, mutta nämä olivatkin kännissä. Eivät kai kovin kovassa, mutta äitini ässä alkaa suhahtaa heti kun on vähän ottanut.

He raitistuivat sittemmin kokonaan. Itselleni on tuo viini maistunut viime vuosien aikana, ja aina näen peilistä äitini. Ei kovin mairittelevaa.

Tsemppiä sinulle ja meille kaikille tämän viinin kiron kourissa!
Fridas
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 31.10.2018 21:16:46

Kiitos teille kamut alakamisesta. Tsempit tulee kyllä tarpeeseen.
Fridas: Mulla onneksi lapset tulevat hoitoon ennakkoon sovitusti, joten silloin olen aina ollut ilman viiniä. Mulla se Otto on aina ollut iltakylässä, jos sille oveani olen raottanut. Mutta kyllähän nuo alkkismummo jutut lehtien palstoilla kouraisevat omallakin kohdalla.
Nyt viikko puolessa välissä, pari iltaa vielä kun taaplataan omin avuin, niin viikko on selvitetty. Viikonloppuna ei onneksi tarvitse miettiä viiniä, kun saa mummoilla.

Kauniita unia kaikille. Omalla kohdallani haltijakummi ei ollut paikalla, kun unihiekat oli jaossa. Eikä viinin lipitys ole kyllä nukkumiseen lisäarvoa tuonut, päinvastoin. Joten valvoessa menee öisin pitkät pätkät. Enään se ei tuota tuskaa, kun ei tarvitse aamuisin lähteä leipää tienaamaan.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Varjolilja » 31.10.2018 23:27:50

Voikko nää alkaa mua? Kyllä.
Tervetuloa vaan joukkoon!

Kiva kun kirjoitit. Täällä on hyvä jakaa asioita ja selvitellä omia ajatuksiaan!
Laitellaan viestiä!
Pienin askelin pitkätkin taipaleet taitetaan! Ole armollinen itsellesi.
Varjolilja
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja SylviaPlaa » 1.11.2018 07:32:05

kiitos Ulpukka sanoistasi! ja minunkin puolesta tooooooooosi paljon tervetuloa :D :D
mua alkoi tietysti kiinnostaa tuo sun sairautesi, mistä olet onneksi selvinnyt. en kuitenkaan halua painostaa sua mitenkään kertomaan siitä.
itselläni ei ole kop kop ainakaan vielä rynninyt tuo alkoholi arkeeni vaikka oon päivät pitkät kotioloissa minäkin ilman minkäänmoisia työvelvoitteita. mutta koskaan ei voi tietää. enkä tiedä sitäkään, että mikä ihmeen tapaus minä olen kun tämä syöpäsairauskaan ei tunnu hetkauttavan juurikaan. oikeastaan vain niinä viikkoina kun tiedossa on lekurille meno kuulemaan uusia tilannekatsauksia sairaudentilastani, olen muutaman päivän hermostunut. seuraava lääkäritapaaminen on joulukuun alussa. vielä ei tunnu missään.

hienoa että koet saavuttaneesi "oksetuspisteesi". turha tässä mitään neuvoja on tyrkyttää varsinkin, kun olet lueskellut Plinkkiä jo pidemmän ajan. eikö vain, täällä on mahtava porukka ja useimmiten varsin leppoisa ilmapiiri ja kaikki uudet otetaan vastaan ilolla.
toivotan sulle ropinalla nollapäiviä. mikä meininki tänään? eikö vain, kun tekee jotain konkreettista päätöksensä tueksi, kuten liittymällä tänne, tavoitekin "konkretisoituu".
kirjoita taas pian kuulumisiasi!
toivoo muiden ohessa Sylvia :D
SylviaPlaa
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Vilma1966 » 1.11.2018 08:34:56

Hienoa Ulpukka saada sinut joukkoomme! Ja kivaa jos jatkat murteella kirjoittelua :D

Itse ihan oikeasti pelkään juuri tuota eläkkeelle jäämistä. Siihen on vielä aikaa, mutta olen ajatellut, että korjausliike täytyy tehdä nyt, jotta se on riittävän juurtunut siinä kohtaa kun "vapaus" koittaa. Nyt tämä työ on sentään rajoittavana tekijänä. Mielelläni siis kuulen lisää sinun tarinoita, jotta voin ottaa opikseni.
Niin, ja tietysti tsemppaan sinua jotta onnistut vähentämisessä. Kyllä me kimpassa tähän pystytyään, jos vaan oikeasti halutaan!
Vilma1966
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 1.11.2018 16:07:22

Vilma 1966,

Neuvoja en tosiaan ossaa antaa, siihen ei mun viisaus riitä. Mutta omakohtasia kokemuksia senkin eestä. On kyllä uppeeta, että ennakoit tulevaa. Kas kun en itte sitä ole aikanaan ymmärtänyt.

Tää murre on kyllä niin sissään rakennettu juttu, se vain assuu mussa, sittenkin vaikka olen muualle muuttanut. Enkä oikeastaan haluakkaan siitä luopua, se on vaan osa mua, mulle murteet on suomen kielen rikkaus.

Mulle on kyllä tosi tärkeetä, ku täällä voi puhua muustakin ku siitä, että ottaako vai eikö ottaa. Ohan täsä elämäsä muitakin ulottuvuuksia. Ottamista voi pohtia yksinkin, mutta se ottamatta jättäminen. Se onkin sitten eri juttu.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Icetea_for_change » 1.11.2018 21:12:15

Tervetuloa Ulpukka!
"Controlled use is not fatal and abstinence is not immortality." (Uusi Sherlock)
Icetea_for_change
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 2.11.2018 07:41:37

Huomenta kaikille,

Huomen tässä on ollut monta tuntia, ja yölläkin piti valvoa. Vissiin viini sotkenut unirytmin, mikä on ollut mitätön vuosikymmenet. Jospa se Nukkumattikin vielä löytää mun osoitteeseen, kun viini ei ole sitä häiritsemässä. Olen huomannut, että on täällä muitakin vähäunisia.

Sylvia: Mun sairastumisesta on jo 18 vuotta, eli olen saanut ns. terveen paperit. Joudun kyllä käymään mammassa, ultrassa ja verikokeissa hamaan hautaan asti, kuten lääkäri asian ilmaisi. Syöpä oli aggressiivinen ja huonoennusteinen. Vaan niinpä siitä kahden leikkauksen, sytojen, sädetyksen ja kymmenen vuoden lääkehoidolla selvittiin. Muistona vähän toispuoleinen kroppa. Mutta eihän kolo komiassa haittaa. Puseron osto joskus hankalaa, kun nykyisin ne kaula-aukot ovat liian avaria.

Mulla oli vähän samanlainen suhtautuminen kuin sulla. Joku sairastuu syöpään, toinen johonkin muuhun. Harvemmin täältä kukaan terveenä lähtee, ikä vain vaihtelee. Olen jalat maassa oleva realisti, ja uskonpa vielä kohtaloon.
Hoitojen ja kontrollien välillä käärin asian pakettiin, ja nostin hyllylle. Sieltä sen sitten käyntejä ennen avasin. Eihän täytekakkuakaan syödä kerralla.

Eilinen päivä meni kivuttomasti, vaikkakin laiskotellen. Hieman ulkoilua. Tänään täytyy olla hieman tomerampi ja tehdä kunnon lenkki ja vähän siivota.
Kyllä munkin Sylva täytyy tehdä niitä pakkoliikkeittä, että saa itsensä ihmisten ilmoille. Välillä tuntuu, että ihan metittyy.

Mukavaa perjantaita. Ihan ilman juomishimoja.
Viimeksi muokannut Ulpukka päivämäärä 2.12.2019 07:12:02, muokattu yhteensä 1 kerran
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Daalia » 2.11.2018 09:20:40

Tervetuloa Ulpukka!

ps. musta on mahtavaa, kun kirjoitat murteella. Se antaa nimimerkille oman persoonansa. :D
Yksi on liikaa ja kymmenen on liian vähän.
Daalia
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Ulpukka » 3.11.2018 07:16:30

Huomenta kaikille,

Oi pimeys pimeys, taivaskin itkee vuolaasti tällä haavaa.

Samanlaisia mietteitä on mulla kuin Sylvialla. Sydän käy vielä rippikoulua, mutta maallinen asumukseni tuntuu aika rähäjäseltä.

Eilen keskustelin itseni kanssa, viinilasi kuiskutteli korvaan. Onneksi oma ääneni oli kuuluvampi, kuiskimiset jäi toiseksi.

Tämä viikonloppu menneekin pienten vikkelien jalakojen perässä juostessa, siinä onki vanahalle tekemistä, että perässä pyssyy. Ainakin ajatukset pyssyy pois viinistä.

Kynttilöiden valaisemaa Pyhäinpäivää Plinkkiin.
Ulpukka
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vilmasto » 3.11.2018 10:54:38

No alanhan minäkin sua Ulpukka :lol: eli tervetuloa <3
Kyllä!! ne murteet nimittäin on ihan parasta eli sääkihä sitte oisit Ulupukka ku ihan alettas nokatusten porisemmaan :lol:
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Vähentäjät