Olet täällä

Yritän nyt raitistua!

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Yritän nyt raitistua!

ViestiKirjoittaja Max 260 kg » 9.8.2014 11:30:39

Hermot menee jo tähän ryyppäämiseen.

Nytkin on takana usean viikon putki ja velkaa on kertynyt jonkin verran. Inhottaa aina lainailla rahaa kavereilta kun omat on ryypätty. Vaimokaan ei tykkää kun jatkuvasti olen tissuttelemassa. Nyt saa riittää!

Olen päättänyt aloittaa antabukset vielä tämän päivän aikana kunhan olen varma että promillet on lähteneet verestä. Onneksi niitä kaapista löytyy niin ei tarvitse empiä. Nyt vaan aloitan ja otan ne joka aamu niin hyvä tulee.

Olen katsellut tuttujeni kuvia Facebookista ja sellaisten jotka eivät hirveästi alkoholia käytä, ja jotenkin heistä huokuu sellainen rauha jota itse tavoittelen myöskin. Ehkä se johtuu juuri siitä alkoholin käytöstä että olen rauhaton, vaikka helposti kuvittelisi toisinpäin. Pitäisi varmaan saada jokin lääkitys siihen mutta en tiedä miten sen saisin.

En nyt keksi muuta avautumista tähän mutta nyt loppuu!
Max 260 kg
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Yritän nyt raitistua!

ViestiKirjoittaja Max 260 kg » 9.8.2014 11:36:43

Niin ja unohdin vielä että vatsakin oirehtii jo tosi ikävästi. Ei edes tupakkia saa poltettua kun yökkyyttää. Ja muistikin menee joka ilta. Hävettää ja vituttaa.
Toivottavasti vaimo edes pysyy kun ainakin nyt vähän pelottaa että miettiiköhän jo uuden miehen hommaamista.
Max 260 kg
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Max 260 kg » 11.8.2014 19:51:38

Täällähän sitä vertaistukea saa oikein nopeasti. Turha palsta kun ketään ei kiinnosta.
Max 260 kg
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Fragola » 11.8.2014 20:13:14

No joo, aika hiljaista tuntuu olevan, muttei kannata hermostua. Taitaa olla porukat vielä lomilla tai muutoin luonnon helmassa, vain tämmöinen juuri raitistunut roikkuu täällä. Ei varmasti vaimo tykkää jatkuvasta tissuttelusta, mutta toivottavasti tilanne on korjattavissa, kunnei kerran ole vielä lähtenyt. Oletko muuten alkanut ottaa antabusta, kuten eka viestissä aiot?
Fragola
Miedosti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Totuus vai tequila » 11.8.2014 20:45:56

Joo, kärsivällisyyttä nyt. Aloita vaikka siitä, että raportoit tänne rehellisesti mikä on tilanne. Ja huomenna sama jne. Raittiina eli ei, mutta pidä nyt yhteys auki, etkä luovuta.
Henry (Barfly): Some people never go crazy. What truly horrible lives they must lead.
Totuus vai tequila
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lintuanna » 11.8.2014 21:34:04

Hienoa, että aiot raitistua! Sama täällä. Antabus kuulostaa kohdallas myös tosi hyvältä suunnitelmalta. Voimia koitokseen ja toivottavasti vaimo pysyy! :)
Lintuanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Max 260 kg » 12.8.2014 16:50:48

No niin rupesihan täällä ihmiset virkistymään :lol:

Joo vaimo on nyt pysynyt mutta kärsii itsekin jonkilaisista mielenterveysongelmista niin on vähän masentunut juopottelun jälkeen (juopotteli siis itsekin jonkinverran). Minä olen jo pahimmista ahdistuksista ja möröistä päässyt yli ja tänään näin tytärtänikin ensimmäisen kerran koko kesänä.

Eniten vaan ärsyttää kun vihdoinkin tyttäreni tulee käymään ja vaimo on kuin myrkyn syönyt. Ei tykkää tyttärestäni vissiin yhtään. No, omapa on ongelmansa, lähteköön kävelemään jos ei kelpaa. Tyttärestäni en nimittäin luovu kenenkään takia. Mutta tämä asia minua vielä ahdistaa.

Kävin eilen päihdehoitajalla joka oli sitä mieltä että pitäisi laittaa välit poikki kaikkiin jotka mielestäni käyttävät liikaa alkoholia ja joiden käyttö ahdistaa minua. Tähän porukkaan kuuluu isäni ja äitini ja yksi siskoista, joten on kova paikka jos tosissaan pitää poltella siltoja. Ymmärrän kyllä sen että juoppokavereista pitää luopua mutta että ihan kaikista? Tätä olen tässä pari päivää pähkäillyt.

Kovia on pitänyt tähänkin asti kokea mutta nyt tuntuu että on kovin paikka koskaan.
Max 260 kg
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Lintuanna » 12.8.2014 18:34:56

Onhan se aika tosikin iso juttu, jos puoliso ei tykkää omasta lapsesta :,(. Ei minulla ole omakohtaista kokemusta, mutta silti. Se tuntuu varmaan jotenkin niin epäreilulta ja vaikealta edes käsittää miksi asia on niin. Kurjaa, voimia sulle siihenkin!

Mä oon miettinyt ihan samaa juttua, etenkin nyt parin viimeisen päivän aikana! Mulla nimittäin myös äiti, isä ja sisko juovat. Ollaan vielä aika läheisiäkin. En kyllä enää käy heillä lapseni kanssa syömässä kuten ennen vanhaan, koska siellä oli sitä juomista. Käydään vain tietyt juhlapäivälliset eli ehkä noin 4-5krt vuodessa ja tällöin jo etukäteen suunnittelen oman osuuteni, sillä en halua juoda lapseni nähden. Vaikka siihenkin on tullut syyllistyttyä :,(. Tänä kesänä jätimme menemättä siskoni perheen kanssa reissuun, koska siskoni juo siis todella paljon ja itselläkin tullut tissutteltua ja vaikka onkin ollut aina selvä aikuinen paikalla, en silti siihen tilanteeseen halunnut enää suvun lasten kanssa, vaikka eivät enää pieniä olekaan. No, lapsi kyllä oli silti vihainen, kun emme menneet, mutta en sanonut tuota syytä hänelle ääneen. Joka tapauksessa, mitäs jos ei luopuisi tai katkaisisi välejä kokonaan vaan tapaisi esimerkiksi vain niihin kellonaikoihin ja sellaisissa tilanteissa, missä kukaan ei joisi? Oliskohan sellaisia..
Lintuanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Lintuanna » 12.8.2014 18:38:41

Ai niin muuten aloititko sä niitä antabuksia?
Lintuanna
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Max 260 kg » 12.8.2014 20:15:18

Joo alottelin antabukset. Neljättä päivää niillä mennään.

Minulla tuossa on juuri ongelmana se että en koskaan voi tietää milloin uskallan vastata puhelimeenkaan kun äitini tai isäni soittelevat päissään. Voi olla ihan mihin aikaan päivästä vain, ja eivät todennäköisesti soittele ollenkaan selvinpäin, en ainakaan muista näin käyneen pitkiin aikoihin.

Päihdehoitajani sanoi että minun pitäisi kauniisti sanoa läheisilleni jotka juovat että "Rakastan teitä tosi paljon mutta nyt en pysty olemaan teidän kanssanne tekemisissä koska käytätte alkoholia ja minulle ei tee sellainen seura hyvää" tai vastaavaa.

On kyllä kinkkisiä juttuja täytyy myöntää. Jotenkin vaan tuntuu tosi tekopyhältä sitten jos ratkeaakin itse vielä juomaan niin pistää välejä poikki sen takia.
Max 260 kg
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Arkkitehti » 12.8.2014 22:29:40

Max 260 kg kirjoitti:Joo alottelin antabukset. Neljättä päivää niillä mennään.

Hyvä valinta. Antabus mun ykkösratkaisu tässä vaiheessa, vaikka kolmatta viikkoa nyt niillä aloitellaan. Suosittelen että käyt jossain vaiheessa ottamassa kattavat verikokeet, niin pysyy tutkalla nykytilanteesta. Mulla on nyt säännöllisessä lääkärin seurannassa että mitä maksa tykkää normiannoksella. Ennen aloittamista sain tosin putsattua sisäelimet täysin kontrolliarvojen sisäpuolelle, eli sikaterveeseen ruumiiseen voi vähän tätä myrkkyä laittaakkin, jos se pitää järjen päässä.
Arkkitehti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Max 260 kg » 12.8.2014 22:34:50

Arkkitehti kirjoitti:
Hyvä valinta. Ottivatko sulta verikokeet ennen kuurin aloittamista?

Ei tällä kertaa ottaneet mutta niitä seurataan maksakokeita vähän väliä kunhan nyt pääsee taas vauhtiin. Olen nimittäin siihenkin pisteeseen antabuksilla päässyt että maksakokeita ei olisi tarvittu puoleen vuoteen koska näytti niin pitkään että ei vaikuttanut minulla maksa-arvoihin ollenkaan. Sitten ratkesinkin jo juopottelemaan, ja taas sama ruljanssi alusta.
Max 260 kg
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Tsemppiä

ViestiKirjoittaja Arkkitehti » 12.8.2014 22:40:12

Max 260 kg kirjoitti:Ei tällä kertaa ottaneet mutta niitä seurataan maksakokeita vähän väliä kunhan nyt pääsee taas vauhtiin. Olen nimittäin siihenkin pisteeseen antabuksilla päässyt että maksakokeita ei olisi tarvittu puoleen vuoteen koska näytti niin pitkään että ei vaikuttanut minulla maksa-arvoihin ollenkaan. Sitten ratkesinkin jo juopottelemaan, ja taas sama ruljanssi alusta.

Hyvä juttu että sulla on nyt kuitenkin A-ammattilaisia taustalla joilta voi kysellä. Kannattaa kyllä tosin käydä ihan lekurin yleistarkastuksessa muutoinkin jos on niitä vatsavaivoja yms. Meinaan ettei tartte epätietoisuudessa elää jos siellä sittenkin jotain ikävämpää muhii.

Tsemppiä, ja pidähän meidätkin kartalla että missä mennään! :)

PS.
Pystytkö järkkäämään niitä tapaamisia muksun kanssa kaksistaan niin ettei tulisi niitä tummia pilviä taivalle puolison läsnäollessa? Keksikää muksun kanssa yhdessä jotain kivaa tekemistä kokonaan kodin ulkopuolelta. Mäkkäriin, leffaan, rannalle, puistoon, huvipuistoon, yms.
Arkkitehti
Vahvasti panostava jäsen

Re: Tsemppiä

ViestiKirjoittaja Max 260 kg » 12.8.2014 23:02:34

Arkkitehti kirjoitti:Kannattaa kyllä tosin käydä ihan lekurin yleistarkastuksessa muutoinkin jos on niitä vatsavaivoja yms. Meinaan ettei tartte epätietoisuudessa elää jos siellä sittenkin jotain ikävämpää muhii.

No vatsavaivat johtuu minulla refluksitaudista ja alkoholi pahentaa vatsaoireita ja tulehduttaa koko vatsan melko pahastikin. Se on leikattukin ja nyt syön loppuikäni sitten lääkkeitä siihen.

Pitää miettiä niitä tapaamisia muualle tosiaan, se voisi olla yksi keino. En vain oikein tiedä mihin ne ikuisesti saisi järkättyä.

Pidän teitä tosiaan ajan tasalla jatkuvasti kunhan kerkeän vastailla.
Max 260 kg
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

Re: Tsemppiä

ViestiKirjoittaja Arkkitehti » 12.8.2014 23:09:07

Max 260 kg kirjoitti:Pitää miettiä niitä tapaamisia muualle tosiaan, se voisi olla yksi keino. En vain oikein tiedä mihin ne ikuisesti saisi järkättyä.

Meidän pitäjässä Kirjasto on aika kiva vaihtoehto myöskin, varsinkin jos ilmat on huonommat ja kylmemmät tuolla ulkosalla.
Arkkitehti
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Me Lopettajat