Olet täällä

....................

Saunassa keskustellaan huumeista haittojen vähentämisen näkökulmasta. Luethan Saunan säännöt. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen. Viuhahda paikalle!

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

....................

ViestiKirjoittaja toivoton31231 » 8.12.2017 17:29:20

................
Viimeksi muokannut toivoton31231 päivämäärä 5.1.2018 15:38:13, muokattu yhteensä 2 kertaa
toivoton31231
Miedosti panostava jäsen

Re: lyricariippuvuus ja toivoton masennus

ViestiKirjoittaja Lavuska » 8.12.2017 19:31:15

^ Tosi kurjaa, kun mieli painuu alas ja kaikki tuntuu toivottomalle. Tietenkin asiasta tekee vielä ilkeämmän jos ihan itsarifiiliksissään tuppaa olemaan. Ei ole herkkua :( Varmaan kaikista paras olisi saada sitä ihan kongreettista keskusteluapua. En tiedä onko sinulla semmoiseen mahdollisuus, mutta kannattaa aikaa varailla. Joo jos tosiaan julkisella puolella asioi saattaa asia olla hankalakin järjestää noin niinkun ihan lähitulevaisuuteen.

Kuuulostaa kuitenkin pienelle toi siun Lyrica annos jos se siis on 75mg mikä riittää poistamaan masennusta. Itse varmaan ihan surutta nauttisin tuon annoksen päivässä jos se vaan auttaa. Mielestäni tuo annos on kovin marginaalisen pieni ja sen voi joskus tulevaisuudessa ajaa nolliin semmoin ajan kanssa kaikessa rauhassa :) Nythän on tärkein saada nuo suikkarifiilikset hevonkuuseen ja jos tuo määrä Lyricaa auttaa niin eipä muuta kun syö sitä vaan surutta. Ajattelee sitä Lyricapurkua, kun kasetti on semmoin paremmassa kunnossa :)

Efexoriin en oikeen ota kantaa, kuten en muihinkaan masis-psykoosi-neurolepti-akselin lääkkeisiin. Itse olen niistä saanut vaan kamalat olotilat ja oireet muutenkin. Tosin miulla on illassa 3.75mg Mirtazapiinia unettomuuteen. Onko siulla joskus aiemman tuo Efexor auttanut ? Jos on auttanut niin aloittele se ihan omatoimisesti. Ei siihen lääkärin siunauksia tarvitse, jos on siulla ihan reseptillä oleva lääke. Kuulostelee jonkin viikon mitä se teettää :)

Vaan sinuna sitä Lyricaa ottaisin jos se tosiaan auttaa ja se siun tarvittava annos on pieni. Joo ja tokihan Lyricaan toleranssit kasvaa. Miullakin on tuo Lyrica reseptillä kipuihin. Otan sitä ainoastaan kipuihin harvakseltaan. Tai joo jokin aika sitten sitä alkoholipäissään nautiskelin huomattavan määrän :?

Tsemppiä paljon ja jaksamisia siulle !! :)
Lavuska
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja toivoton31231 » 8.12.2017 19:45:05

............
Viimeksi muokannut toivoton31231 päivämäärä 25.12.2017 19:17:14, muokattu yhteensä 2 kertaa
toivoton31231
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lavuska » 8.12.2017 20:12:21

^ No joo tottahan tuokin, jos aivokemiat on osumaa saanut, niin välttämättä keskusteluapu ei olekaan avuksi, siis niihin aivokemioihin :). Itsekkin olen doupannut gapa-reseptorini kovinkin surkeeseen kuosiin, joskin tässä nyt omalla mittapuullani hyvinkin raitista elämää viettelen, ja on selkeesti jopa merkkejä, että tässähän saamari soikoon alkaa normalisoitumaan ihan vaan hissun kissun :) Mutta joo jos tuntuu, ettei se keskusteluapu auta, niin piste, eipä sitä mitenkään väkinäisesti kannatakkaan mennä mihinkään turisemaan :)

Tuohan hei on jo selkee suunnitelma, kun ajattelet Lyrica-annoksesi tasauttaa tuohon 300mg. Eihän sekään ole vielä mikään eeppinen annos mielestäni. Ja jos tosiaankin auttaa siihen toivottomuuteen niin ota ihmeessä vaan sitä Lyricaa. Toki en ketään kannusta mitään ottamaan, mutta ovathan lääkkeet keksitty juurikin eri vaivoihin :)

Mielialalääkkeitä mie kyllä vältän, koska niistä tulee todella kipeä olo. En varmaan ole ainut, jolle sen ryhmän lääkkeet aiheuttaa kamalia vaivoja. Tuo miun marginaali annos Mirtazapiinia ei käsittääkseni vielä mieltä sorki tuhannen rikki.

Kannataisikohan siun tasauttaa se noin 300mg Lyricaa noin niinkun pitkin päivää ? 75mg x 4 tai toki riippuen minkä vahvuisia ne siun Lyricat sitten on. Mie uskosin, että pitkin päivää kannattaisi se lyrica ottaa. Kunhan se annos on sitten tasainen kokoajan, niin kuulostelee sitten oloaan mikä se on :) Kaikki lääkkeenpurkupläänit vasta sitten, kun alkaa olla henkisesti tasapainossaan :)

3x75mg päivässä onkin joo siulle määrätty annos, en heti edes hokannut :) Pitäskös siun tuolla hei kokeilla ? Tuli vaan mieleen, että siun lääkkeethän loppuu liian aikaiseen jos nappaa 300mg ja sitten niitä pitää hommia turuilta ja toreilta, missä on taas omat riskinsä. Mut jos menisikin tuolla 75mg x 3 päivässä :)
Lavuska
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja toivoton31231 » 8.12.2017 20:21:46

..................
Viimeksi muokannut toivoton31231 päivämäärä 5.1.2018 15:36:50, muokattu yhteensä 1 kerran
toivoton31231
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lavuska » 8.12.2017 21:09:53

Annoksen tasaaminen varmaan olisi nyt se tärkein juttu, ettei se määrä jojoile milloin mitenkin. Kyllä se kroppa aistii milloin mitenkin on lääkettä elimistössä, ja toki mielialakin heilahtelee sen mukaan. Eli tosiaan nyt jos saisit sen annoksen tasaiseksi. Tietenkin jos jotakin oloja hakee, niin vaikea pitää annosta tasaisena. Mutta jos haluat juurikin elää normaalia eloa normaaleilla lääkeannoksilla olisi tärkeää saada se lääkeannos tasaiseksi. Toki tämä vaan on miun mielipide monien joukossa :)

Seinään lopetuksissa ei oikeen ole vähäsintäkään järkeä varsinkaan lääkkeiden osalta. Kokemusta kyllä löytyy useistakin kylmistä kalkkunoista :( Benzojen seinään lopetuksessa meinasin joskus kuolla. Mielarilääkkeistä tulee taas todella epämääräsiä oloja, kun ne lopettaa. Lyrican ammoin lopettelin seinään, taisin syödä 150mg päivässä jonkin vuoden. Ihmeempiä kitkuja en edes havainnut. Liekö tuo pieni annos siihen syy. Todennäköisesti taustalla oleva benzolääkitys hillitsi refloja. Alkon olen joskus koittanut lopettaa seinään. Ei onnistu ( Benzoilla lopetus käy helposti ) Pirin olen lopettanut täysin seinään, en juuri oireillut, mitä nyt pinna oli melko tiukalla, ja roimin kyllä sitä vuositolkulla. Oparit ( miedot semmoiset ) lopetellut seinään, ja tokihan vähän nihkeää oloa teettää :? Mutta juu eipä mitään ainetta kannattaisi seinään katkaista, vaan hiljalleen laskee annoksia :)

Mistähän tuo miun kumma seinään lopetus vuodatus oikeen sikisi :) Varmaan koittelin kertoilla, ettei tosiaan ainankaan seiniin kannata siun nyt mitään lopetella, vaan koittaa saada se Lyrica annos tasaiseksi. Eikä kannata olla itselleen liian ankara, jos joutuu ottamaan lääkettä. Armollinen on osattava myös olla itselleen :)

Kyllä sie vielä elämästä pystyt nauttimaan !!! :)
Lavuska
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja toivoton31231 » 9.12.2017 11:44:37

...................
Viimeksi muokannut toivoton31231 päivämäärä 5.1.2018 15:35:41, muokattu yhteensä 1 kerran
toivoton31231
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Lavuska » 9.12.2017 14:41:27

^ Miulla tuo Pregabalin on määrätty ahdistukseen, niin ainankin siinä lukee, joskin käytän itse sitä särkyyn ja hermosärkyyn tarkemman sanottuna. Ehkä kerran viikkoon joudun sitä kipuun ottamaan, tai joudun ja joudun kaipa sitä ilmankin pärjäisi :) 150mg on miun semmonen aika vakiannos minkä lohmasen aina kerralla. Mielestäni auttaa melko hyvin tuohon hermokipuun. Olen kuitenkin välttänyt päivittäistä käyttöä sekä toleranssien minkäänmoista nousemista, kun tuota päihdeongelmaa on ollut niin paljon. Mie en kyllä ketään tunne jolle olisi suoranaisesti masikseen määrätty Pregabalinia. Enkä osaakkaan sanoa tarkalleen käytetäänkö sitä mielialannostattajana. Pitäskös siun vaan sanoa kylmänviileästi, että mielialasi on ihan maassa ja tarvitset pregabalinia sitä nostattamaan, ettei nyt ihan vaivu synkkyyteen ? Lääkäri tosin saattaa funata, että hetkinen meneekö tämä nyt viihteilyksi asiakkaalla. Yksityisellä sektorilla todennäköisesti lekuri melko empimättä annosta nostaisi semmoiseksi, mitä tarvitsisitkin. Jotenkin vaan miulla semmoinen mutu-tuntuma, että Lyricankin kirjoittamista ollaan jollakin tapaa rajoiteltu, vaikkakaan tuskimpa se mikään ongelma tosiaan on yksityisellä. Julkisella kyllä. 225 x 225mg siis olisi siulle se oikea annos ? 450mg siis päivässä, eihän tuokaan ole maailmanlopun annos, söisi sitä vaikka aikansa ja joskus sitten vaikka laskisi annosta jos sille tuntuisi. Nythän on tärkeää saada annos kohdilleen ja elellä tervettä elämää :)
Lavuska
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Whyme88 » 18.12.2017 11:37:05

Moikka. Olen useita kuukausia lukenut näitä keakusteluja lyricasta ja omalta osaltani ehkä helpotti ja ahdisti lukea että en ole ainoa kenen elämää lyrica pyörittää, ei ole ollut ketään kenelle puhua koska hävettää että olen jäänyt tahattomasti koukkuun tähän paskaan mikä minulle määrättiin 2 vuotta sitten hermo kipuun. Kukaan ei voisi edes aavistaa mikä koukku minulla on koska päälle päin kaikki näyttää olevan hyvin olen opiskelija, työssä käyvä äiti ja siinä syy miksi en edes asiasta ole kehdannut puhua tai hakea apua. Annokset tolen noustua on ollut kuolettavan vaarallisia 4g koska sitä euforiaa ei enää tuonut edes tuo annos. Olen useasti yrittänyt lopettaa tuloksetta mutta nyt olen ollut 1,5 vk ilman ja seinään oli pakko lopettaa koska jos lyricaa olisi kaapissa niin söisin ne. Oli niin sairaat viekkarit (taas kerran) ja luulin kuolevani siihen ahdistukseen, masennuksen, unettomuuteen ja hikoiluun. Mutta nyt näen jo valoa tunnelin päässä enkä himoitse sitä myrkkyä enään paitsi En ole koskaan päässyt näinkään pitkälle lopetuksen kanssa. Tsemppiä tiputukseen ja lopetukseen kyllä tahdon voimalla ja avulla jos uskaltaa vain pyytää niin pääsee irti. Toivon että en enään koskaan repsahda. Btw Tietääkös kukaan kun Kelalta tuli kirje että olen hakenut liikaa lyrejä ja asia pitää selvittää. Mitä niille sanon? Että mä vedin kaikki koska musta tuli teidän silmissä "nisti" vaiko selittelen ympäri pyöreät koska en tähän lopetukseen vielä kelan stressiä jaksaisi.
Viimeksi muokannut Whyme88 päivämäärä 18.12.2017 19:02:41, muokattu yhteensä 1 kerran
Whyme88
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Welmeri » 18.12.2017 13:08:03

Tervehdys kaikille pitkästä aikaa. Siis olen se joka teki topicin "voiko ihminen olla ilman persettä" ja no joo se siitä en ole siis kirjoitellut tänne vuoteen.

Mutta mulla on kyllä resepti lyrica 2*150/vkr ihan vaan "ahdistuneisuuteen" ja kyllä aina jostain syystä ne kerkee loppua ennen seuraavaa settiä ja vähän hävettää hakea ne aine 3kk lääkkeet sen 3viikkoa etuajassa, mutta olen ehkä vähän erikoinen tapaus sillä syön niitä sillointällöin ja en ole kokenut siitä riippuvuutta. On myös 4mg rivat päivään ja ne auttaa mulla paljon paremmin, kun menny n10v bentsoissa välillä ilman (helvetti) Nykyisin menee 1-2mg päivässä

Lopettaminen/vähentäminen lääkkeistä on kyllä tehtävä pikkuhiljaa ja oman pään mukaan. Vaikea antaa muuta neuvoa, koska en suosittele sen korvaamista toisella lääkkeellä/päihteellä.

Tuohon Kela hommaan, niin mulle tuli muutama vuosi sitten sama asia, että liikaa oon käyny hakee xanoria. No onhan se liikaa jos saa 300mg alpoa haettua kerralla ja toista samaa valmistetta uudella paperisella respalla ennen kun edelliset oli loppu. Vastasin vaan et oon hakenut eri valmistetta lopetuksen takia ja jotain muuta seliseli, niin ei tullut mitään vastausta edes koko asiasta.
Welmeri
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Whyme88 » 18.12.2017 15:53:18

Welmeri kirjoitti:Tervehdys kaikille pitkästä aikaa. Siis olen se joka teki topicin "voiko ihminen olla ilman persettä" ja no joo se siitä en ole siis kirjoitellut tänne vuoteen.

Mutta mulla on kyllä resepti lyrica 2*150/vkr ihan vaan "ahdistuneisuuteen" ja kyllä aina jostain syystä ne kerkee loppua ennen seuraavaa settiä ja vähän hävettää hakea ne aine 3kk lääkkeet sen 3viikkoa etuajassa, mutta olen ehkä vähän erikoinen tapaus sillä syön niitä sillointällöin ja en ole kokenut siitä riippuvuutta. On myös 4mg rivat päivään ja ne auttaa mulla paljon paremmin, kun menny n10v bentsoissa välillä ilman (helvetti) Nykyisin menee 1-2mg päivässä

Lopettaminen/vähentäminen lääkkeistä on kyllä tehtävä pikkuhiljaa ja oman pään mukaan. Vaikea antaa muuta neuvoa, koska en suosittele sen korvaamista toisella lääkkeellä/päihteellä.

Tuohon Kela hommaan, niin mulle tuli muutama vuosi sitten sama asia, että liikaa oon käyny hakee xanoria. No onhan se liikaa jos saa 300mg alpoa haettua kerralla ja toista samaa valmistetta uudella paperisella respalla ennen kun edelliset oli loppu. Vastasin vaan et oon hakenut eri valmistetta lopetuksen takia ja jotain muuta seliseli, niin ei tullut mitään vastausta edes koko asiasta.

Joo no mulle kans vähennetty ja nostettu ja määrätty 4 eri vahvuutta, lääkäri itse ollut sitä mieltä että voin itse säädellä lyrica annoksia. Tottahan toki hain kaiken ulos minkä sain. Olihan ne herkkuu mulle! Mä selittelen ummet ja lammet ja toivon pääseväni sillä. En jaksais tosiaan lekureiden syynäystä tai kela korttiin merkintää. Itseppä olen ryssinyt. Himo oli lyreihin vaan liian suuri. Tänää taas saanu kärsii viekkareista kunnon hiki kohtauksia pukannut ja mieli maassa vaikka valoa tunnelin päässä näkyykin. Osaako kukaan kertoa että lopettamisen jälkeen kauan menee et tää masis loppuu?!
Whyme88
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 18.12.2017 18:04:29

Jos vaan rahaa on sen verran millä maksaa, niin niit droppeja voi ostaa myös ns. ilman kelakorvausta (paitsi bentsot, opparit ym.)...
Eli jos pari viikkoa liian aikaisin meet hakee lääkkeitä apteekista, ja apteekkari sanoo et on liian aikaista kelan korvauksen takia, niin jos vaan respa on voimassa eikä siihen ole laitettu mitään erikois rajoituksia, niin sanot vaan kassalla et otan ilman kelakorvausta ja maksan täyden hinnan. :wink:
Toki kohtuus siinäki, et jos oot hakenu edellis viikolla vaik kuukauden satsin niin eihän sillo apteekkarikaan voi myydä enempää, mut jos on vaik kolmen kuukauden annoksesta kyse ja pari viikkoa aiemmin meet hakee uusia, niin sillon onnistuu kyllä.
Ja tiedän ku oon itte noin tehny muutaman kerran. :)
-Tää maa on syntinen laulu, elämä vitsi, kuolema nauru.
Turhaa tääl on vitutukseen hukkuu, anna pois sun lapsesi nukkuu...

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Whyme88 » 18.12.2017 18:18:14

Zeus76 kirjoitti:Jos vaan rahaa on sen verran millä maksaa, niin niit droppeja voi ostaa myös ns. ilman kelakorvausta (paitsi bentsot, opparit ym.)...
Eli jos pari viikkoa liian aikaisin meet hakee lääkkeitä apteekista, ja apteekkari sanoo et on liian aikaista kelan korvauksen takia, niin jos vaan respa on voimassa eikä siihen ole laitettu mitään erikois rajoituksia, niin sanot vaan kassalla et otan ilman kelakorvausta ja maksan täyden hinnan. :wink:
Toki kohtuus siinäki, et jos oot hakenu edellis viikolla vaik kuukauden satsin niin eihän sillo apteekkarikaan voi myydä enempää, mut jos on vaik kolmen kuukauden annoksesta kyse ja pari viikkoa aiemmin meet hakee uusia, niin sillon onnistuu kyllä.
Ja tiedän ku oon itte noin tehny muutaman kerran. :)

Mulla nyt vaan oli että 4 eri vahvuutta määrätty ja uusia reseptejä niin pystynyt puolen vuoden aikana hakee reippaammin vähennysten ja nostojen takia. Ei kyllä perse kestäis ostaa ilman kela korvausta, ja toivon että ko. Lääkettä ei enää edes tarvitsisi hakea. Tai niin päätin että enään en lyricaan koske kun pahan koukun sai aikaseks, silloin kun tätä määrättiin sairaalassa lekuri sanoi että koukkuun ei voi jäädä. Jäin, jopa minä vaikka luulin aina olevani terästä kaiken päihteiden suhteen koska katsoin koko lapsuuteni isän hihaan heittoa/ sekakäyttöä ja äidin ryyppäämistä ja aina kääntänyt sen vahvuudeksi että ei omalle kohalle tapahtuisi mitään vastaavaa. Tapahtuipa kumminkin, hirveetä myrkkyä.
Whyme88
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Zeus76 » 18.12.2017 19:34:31

^ Okei, ymmärrän.
Sit toivon tosissani et pääset siitä irti lopullisesti, ja toivotan sulle tsemppiä siihen taisteluun riippuvuutta vastaan.!! :?
Tiedän kyllä mitä se ilman oleminen vaatii, ja helppoahan se ei ole.!
Mut kyllä sä selviät, ku oot jo noin hyvään alkuun päässy..!
Ja täällä saat kyllä tsemppauksia ja kannustusta, jos se vaan yhtään auttais.
Pistä aina kuulumisia tulemaan mikäli yhtään kiinnostaa täällä "roikkua" ja kyllä tänne ihan muutaki tarinaa mukaan mahtuis, jos vaan yhtään siltä tuntuu ja "juttu-seura" kiinnostaa. :wink: :)
-Tää maa on syntinen laulu, elämä vitsi, kuolema nauru.
Turhaa tääl on vitutukseen hukkuu, anna pois sun lapsesi nukkuu...

Zeus.76@yahoo.com
Zeus76
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Winston-84 » 19.12.2017 05:10:48

Zeus76 kirjoitti:Eli jos pari viikkoa liian aikaisin meet hakee lääkkeitä apteekista, ja apteekkari sanoo et on liian aikaista kelan korvauksen takia, niin jos vaan respa on voimassa eikä siihen ole laitettu mitään erikois rajoituksia, niin sanot vaan kassalla et otan ilman kelakorvausta ja maksan täyden hinnan. :wink:

Kyllä ne ihan Kela-korvauksenkin kera antavat lääkkeet ulos ilman mitään mutinoita, jos ne hieman etuajassa hakee. Itse olen hakenut monesti, ihan tämän nykyisen tiukan systeemin aikana, PKV-lääkkeitä juuri tuollaisella liukumalla, että 3 kk:n tropit paria viikkoa ennen, kuin reseptin mukaan niiden pitäisi olla lopussa, eikä mitään ongelmia ole tullut sen enempää Kelan, kuin apteekinkaan kanssa. Taitaa olla ihan Kelan ohjeissakin jotenkin niin, että 1 kk lääkkeiden kohdalla ne voi hakea max. viikkoa ennen, 2 kk lääkkeiden 2 viikkoa ennen ja 3 kk lääkkeiden 3 viikkoa ennen. Eihän Kelakaan voi olettaa, että ihmiset pääsisivät aina apteekkiin tismalleen sinä päivänä, kun viimeinen nappi on syöty. Apteekkisopimuksen kanssa toki voi olla hyvinkin tarkkaa, ettei määrätystä hakupäivästä livetä yhtään ilman erityisjärjestelyitä ja tiukempi syyni voi olla myös 100 %:sti korvattavien lääkkeiden kanssa :? .

Whyme88: Älä nyt helvetissä Kelalle avaudu mitään "olen nisti ja vedän kaiken kerralla" -juttuja. Tuo nimittäin todennäköisesti vaikeuttaa jatkossa minkä tahansa PKV-lääkkeiden saantia, jos sellaisia ihan oikeastikin tarvitsisit ja ilman mitään väärinkäyttöjä. Lisäksi Kela voi hyvinkin ilmoittaa moisesta myös lekurille, jonka kanssa voi sitten tulla ongelmia, toki lekurista riippuen. Voit selitellä juuri noilla lääkärin luvalla tehdyillä eri annosten kokeiluilla ja vaikkapa sillä, että olet hukannut lääkkeesi joskus, kun unohdit laukkusi bussiin tmv. Tietenkään tuollaisetkaan eivät läpi mene, jos olet lääkkeitä oikeasti ja usein tosi isoja määriä ennen aikojaan hakenut. Sitten seuraa KT-merkintä(Korvaus toimistolta) Kela-korttiin, mikä tarkoittaa sitä, että sun on maksettava apteekissa täysi hinta lääkkeistäsi ja sen jälkeen erikseen anottava Kelalta korvaus niihin, josta sitten päättävät, miten päättävät. Tuo koskee toki vain Lyricaa, jos muiden lääkkeiden kanssa et ole vastaavaa harrastanut ja sikäli ei varmaankaan tilanteessasi niin valtaisa katastrofi ole, jos sulla on kerran tarkoitus päästä tyystin Lyricasta eroon tai ainakin huimasti suitsia sen käyttöä.
Winston-84
Vahvasti panostava jäsen

Seuraava

Paluu Sauna