Olet täällä

25 vuotta riittää..

Valtti tarjoaa vertaistukea liikaa pelaaville. Keskustelualue tuotetaan yhteistyössä pelihaittoja ehkäisevän ja vähentävän Peluurin kanssa. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Re: 25 vuotta riittää..

ViestiKirjoittaja Anja63 » 25.12.2019 10:53:27

Uusi Vuosi koittaa ja toivottavasti siitä tulee parempi ja pelaamaton.
Onnittelut, että pystyit olee pelaamatta vaikka oli haastava tilanne. Mä en pystynyt, olin monta päivää liian kovan paineen alla syistä mitä en viitsi täällä avata sen enempää.
Aika paska olo kun herää seuraavana aamuna ja huomaa että se olikin totta olen pelanut rahoja joita olisi tarvinnut seuraavan kk:n elämiseen. Just nyt tuntuu, että olen täysin arvoton ja vastuuntunnoton ihminen. Nyt täytyy vaan itse selvittää tämä sotku minkä olen järjestänyt.
Aika kurjaa, että Joulu pitäisi olla rauhottumisen juhla, mutta kaikki mitä siihen liittyi tämä vuonna eslm. Ostokset, valmistelut jne oli kaikkea muuta kuin kiireetöntä, mietin monta kertaa onko tässä mitään järkeä? Jos ei olisi jälkikasvua niin en viettäisi joulua lainkaan.
Lopuksi pelaamatonta 2020 vuotta kohden käy tie!
Kohti oman elämän hallintaa
Anja63
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Msdreamer » 26.12.2019 19:54:11

Anja, joulun pitäisi olla juhla minkä kukin viettää miten haluaa, oli jälkikasvua tai ei. Itse päätin jo parikymppisenä, että en kuluta rahaa lahjoihin tai esitä kodinhengetärtä ruokkimalla kaikkia.

Tuliaisia tuon kelle haluan reissuista ja lahjoja annan muuten jos tulee eteen jotain sellaista että haluan jollekin antaa, sen ei pitäisi olla mikään pakotettu pakko niinkuin joulun kulutusjuhla.

Itse en ole koskaan ymmärtänyt ihmisten joulustressiä, tuntuu että monta se enemmän ahdistaa kuin todellakaan rentouttaa. Muista että sinä saat ihan itse päättää mitä teet ja et.
Still searching for freedom.
Msdreamer
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Anja63 » 26.12.2019 20:23:42

En laittanut mitään loistokasta joulua ja ostanut monia lahjoja. Täällä pääkaupunkiseudulla jouduin vaan siihen hulluimpaan jouluruuhkaan lahjoja metsästäessä, koska olin muun ajan töissä. Ruokaostokset olin ajatellut tehdä silliin kun on jo hiljentynyt hieman ja tuloksena oli että monet tarvikkeet oli jo kaupoista loppu. Itselleni en kaipaa kummosempaa mutta lapselle yritin jonkinmoisen joulun tehdä koska paineita oli sen vuoksi että tämä oli meidän ensimmäinen joulu kahdestaan. Ihan turhaan stressasin kun lapsi ei kuulemma edes pidä jouluruuasta :mrgreen:
Ensijouluna olen viisaampi kaiken suhteen.
Kohti oman elämän hallintaa
Anja63
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 27.12.2019 11:20:44

Laskuri näyttäis lukemia
1 vuosi, 1 kuukausi ja 1 päivä :D

Se on ollu pitkä tie tarvottavaksi..

Onneks avovaimo on pysyny tukena koko matkani ajan..

Mutten ehkä ole enää koskaan oma itseni? Jotain on muuttunu.. Nyt joulun aikaankin yritin miellyttää kaikkia ja unohdin siinä samalla rakkaimpani :cry:

Pelaamattomuus jatkukoon..

On ollu aikoja ku miettiny, ett pelaamalla sais helpotusta raha-asioihin.. Mut en oo käyny ku kerran Veikkauksen sivuilla tämän matkani aikana.. Tarkastin rajoitukset - ne on edelleen voimassa.. 10€ per viikko voin siirtää - mut eipä ole tullu siirrettyä :D joten yli 25 vuotta kestäny vakion peluukin on loppunu kokonaan!!

Urheilun seuraaminen on nykyään perin tylsää, ku ei tarvitse jännittää lopputulosta.. Silti joka aamu edelleenkin katson teksti-tv:n sivun 235 ja seuraan miten suosikkini ovat pärjänneet.. Mutta pettymykset ovat jääneet poies :) ku vetoja ei ole ollu tehtynä..

Pitäis kuulema keskittyä enemmän itseeni!? Siis omaan hyvinvointiin.. Mut aina olen yrittäny laittaa avovaimon ja nyt vielä lapsemmekin omien tarpeitteni edelle..
Sen takia olen varmaan ollu pidemmän aikaa väsyny jollain tapaa..

Tulossa uusi vuosi ja uudet kujeet..
Peliriippuvainen tulen olemaan aina, mut pienin askelin kohti parempaa elämää..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 1.1.2020 12:21:04

Vuosi vaihtui ja olo on hyvä..

Tällä kertaa en tehny uudenvuoden lupauksia - ainakaan painoni pudotukseen liittyen.. Pystyn olemaan onnellinen myös ylipainoisena - mut - suklaan syöntiä täytyis vähentää, ku aiheuttaa muita ongelmia..

Pelit poissa elämästäni jo yli 13 kuukautta!!

No, miten se on muuttanu eloa..

*En narskuttele hampaita öiseen aikaan, ku ei oo siitä stressiä..
*Muutenkaan en oo kuulema ollu ku persiille ammuttu karhu..
*Rahaa on ollu viimeisinä 3 kuukautena koko ajan tilillä..
*Sitä myötä myös pystyny maksamaan elämiseen meneviä kuluja puoliks - niinku parisuhteessa yleensä on tarkoitus..
*Säästöönkin saanu muutaman satasen, noin niinku pahojen päivien varalle - jotka voivat ilmaantua jo kuluvana vuonna!?

Eli - pää osin elämä hymyilee mulle, mut muistanko hymyillä takaisin..

Kaikille meille oikein hyvää ja pelaamatonta aikaa vuodelle 2020..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 12.1.2020 23:47:01

Jos ei laskut hirveästi petä, niin pelaamaton päivä nro 412 menossa..

Pelit ei oikiastaan kiinnosta lain..
Paitsi VAKIO on taas nostanu päätään.. Tän viikon riviä jo katselin sillä silmällä, mut en pelannu - näytti liian helpolta :mrgreen: mut olis kuitenkaan osunu!?
PITKÄVETO olis helppoa rahaa?? Ku vaan jaksais pelata yhdellä kohteella ja olis tyytyväinen muutaman euron voittoihin.. Tuollakin tapaa olen pitkää tehny, mut aina on lähteny lapasesta ja pitäny kerrointa ruveta kasvattamaan :twisted: ja senhän tietää ettei ne sit enää osu..
Kerran sain 10 pelin pitkän osumaan - 10€ panostus ja muistaaksein n. 250€ tuli..

Nämä pelit jotka vaatii tuurin lisäks myös taitoa, ne on niitä mitkä nyt kiinnostais..

Mut auton katsastus on taas ens viikolla, niin eiköhän vikojen korjaamisiin taas muutaman satasen saa uppoamaan.. Olkoon siinä jännitystä elämään :shock:

Ilman pelejä on muuten yllättävän paljon vapaata aikaa..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja pelurimies » 13.1.2020 07:49:03

Hienosti olet ollut pelaamatta 8) . Mieti minkälaiset pelihimot on jos kerran pelaat...
Päiväsi pelaamattomana ovat minulle suorastaan kadehdittavat, mutta Perästä tullaan.
pelurimies
Miedosti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 15.1.2020 12:57:57

Auto on katsastettu ja ihme on suuri :shock: ei mitään niin isoa vikaa etteikö ajaa saisi.. Muistaaksein 4 vuotta sit oli rekisterikilven valo palanu ja piti vaihtaa, en vaihtanu.. No nyt huomasivat taas sen olevan palanu :lol: joko vaihtais..?? ja toine parkkitalo oli palanu, sen kyllä tiesin :) no, nyt se toimii.. Oon ajatellu ku auto täyttää kohta 16 vuotta, niin on ruvenna muuttumaan ralliautoks - äänet on kovemmat.. Mut vissiin syy olikin pakoputkistossa :roll: se olis ainut vika mikä pitäis iha korjauttaa, ku uskalla ryömiä tunkin varassa auton alle.. Mut tuokin vika vaan korjaus kehotus :D

Olin aivan varma ett korjuuseen joutuu ja satasia palaa, mut säästöähän sieltä tuli..

2 vuotta sitte.. jos näin olis käyny, niin varmuudella osa satasista olis menny peleihin.. Nyt jätän väliin ja yritän "säästää" elämiseen..

Oon jo useamman vuoden laskenu perheemme kaikki menot ja ympäri pyöreästi se on ollu keskiarvoisesti 40tuhatta per vuos.. Siinä on asuntolaina, laskut, ostot, lomat, siis ihan kaikki :mrgreen:
Tämä vuos pitäis saada elettyä alle 30tuhanteen, ku asuntolaina tauolla - vain korot maksetaan.. Ku avovaimo hoitovapaalla ja saa tukia alle 400€ kuussa..

Mistä voi pihistää - syömisestä..??

Päivä 415.
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja Göran » 15.1.2020 15:06:57

Hienoa PorcoRosso ja hiukan myöhässä isot onnittelut tuosta vuoden rajapyykistä :D

On mukava lukea sun onnistumisista, voidaan varmasti sanoa että mies on muuttunut, mutta vain ja ainoastaan parempaan suuntaan!
Göran
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja PorcoRosso » 18.1.2020 00:53:22

100.

Työpäivä suurimmalta osalta veikkauksen myyjänä.. No ei siinä mitään, nykyään - pelaamattomuuden alussa oli hieman hankalampaa :shock:
Työkaverin lähdettyä töistä poikkesi sit tekemään päivän EuroJackPottinsa ym. ja heitti siinä vitsillä ilmoille, ett täytyyhän peliriippuvaisen pelinsä tehdä :twisted:
Siinä vaiheessa mielessä kävi kaikkea tuskaa - Oma vika tietenkin, ku en oo kertonu omasta peliriippuvuudestani..

Myin varmasti työvuoron aikana yli 10tuhannella eurolla Veikkauksen tuotteita ja arpoja.. Ja vain tuo edellä mainittu lause sai vereni kuohahtamaan - sisäisesti.. Ku en voi asiakkaiden nähden ruveta "riekkumaan"..

En haluaisi myydä yhtään Veikkauksen lappua, mut en tohdi potkujakaan sen takia ottaa..
Niinpä olen osastoni parhaimmistoa osaamisen perusteella - mutta kuitenkin vielä amatööri..
Alussa sitä peilasi paljon enemmän omaan pelaamiseen, mut nyt se on vaan työtä!!

Göranille kiitokset tsempeistä ja todella mukava kuulla sinusta jälleen, pitkän tauon jälkeen..

418 päivä aluillaan ja taival jatkuu..
PorcoRosso
Vahvasti panostava jäsen

Ollut pelaamatta

ViestiKirjoittaja ytrewq » 18.1.2020 11:52:56

Itse olen myös iltavuorossa nähnyt kaupan kassalla tyhjiä lottolappuja yhteensä monen satasen edestä. Ja sitten kerran aamuvuorossa näin kun kaupan myyjä tyhjensi pelikoneet niitä taisi siellä olla 2. 20e ja pienempiä rahoja oli varmaan pari-kolme tonnia tuohon aikaan ei tainnut olla pankkikorttikonetta pelikoneissa.

Kuvottavaa olisivat nuo rahat voineet jotenkin muuten käyttää.

P.S kaupan kassoja piti noissa aamu- ja iltavuoroissa siivota.
Kirveelle olisi töitä!
ytrewq
Vahvasti panostava jäsen

Edellinen

Paluu Valtti