Olet täällä

Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Aa ei salli kaikkia ihmisiä, se on fakta.

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 10.9.2019 13:00:35

lomapuisto kirjoitti:
Raitistumiskokemus.
Kyllä siihen porukkaan saat liittyäkin vierailun sijaan, ja yksi raitistumiskokemus lisää antaisi uskoa ja toivoa vielä kärsiville alkoholisteille. On paljon ihmisiä, joita ei mielellään muualle päästetä, on siis mahtavaa, että sillä merkillisemmälläkin sakilla on paikka, josta ei tyrkitä pois.

Oletko juopotellut Afrikassa?

Ymmärrän tai ainakin yritän. Mitä luulisit jos kertoisin raitistuneeni Suomessa erittäin tabu aiheisella 22%:lla thc pitosella trooppisella sativa kannabiksella cbd<1% + 14%:lla thc pitosella indicalla cbd<1%? Ei sellaista ryhmää olekkaan, ei ainakaan lähiseudulla. Reseptejä Suomessa vajaa 300kpl:tta.

Tai jos kertoisin tavoitteenani olevan näiden jättäminen taakse turhina troppeina psykedeelisillä lääkeaineilla? Lisäksi käytän reseptillä Metyylifenidaattia joka on huumausainelääke josta ei kannata pahemmin huudella vaikka se ei juuri minua päihdytäkkään edes max-annoksella.

En ole.
Viimeksi muokannut Mastodontti päivämäärä 11.9.2019 06:41:42, muokattu yhteensä 4 kertaa
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

Re: Kysy mitä vaan seuraavalta ja vastaa edelliselle. Osa 3.

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 10.9.2019 13:34:50

On niin monta kivaa kysymystä, että vastaan useampaan viime tunteina kysyttyyn. :)

Oletko jonkun eduskuntapuolueen jäsen?
- Olen. Vihreissä vuodesta 2016.

Millaisissa ryysyissä kuljit alkoholistina?
- Melko samanlaisissa kuin nyt selvinpäinkin. Tai nuorempana olin ehkä enemmän ns. punkkarin näköinen. Nyt siihen näkyy vain viitteitä. :D

Mistä sait idean alkaa kirjoittaa päihdelinkkiin?
- Taisin löytää foorumin samalla, kun etsin tietoa A-klinikasta, jonne sitten päädyin asiakkaaksi. Elettiin alkuvuotta 2007.

Oletko juopotellut Afrikassa?
- Kyll maar olen. Marokossa vuonna 2003. Se oli ihan kamalaa. :shock:

Kysymys seuraavalle:
Oletko joutunut koskaan ns. bodysheimauksen uhriksi, tai onko ulkonäköäsi pilkattu tai sille naurettu?
(kysymyksen taustalla tämä uutinen: https://yle.fi/uutiset/3-10950525 )
¤ Siitä on lähdettävä että tähän on tultu. ¤
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Onneli47 » 10.9.2019 15:19:33

Hirmuisesti kysymyksiä. Tekee ihan hirveästi mieli vastata kysymykseen, että olenko juopotellut Afrikassa. Kyllä olen ja vieläpä alaikäisenä hurjalla 1980- luvulla ja siitä on iloiset muistot. Ei tainnut kukaan reissuporukasta olla täysi-ikäinen. Onni oli matkassa eikä mitään ikävää sattunut ja juopottelukin oli aika maltillista välillä baarissa ja välillä hotellilla kuunnellen korvalappustereoista Eppujen Afrikka-aiheista laulua, jonka nimeä en nyt muista, siis se Sarvikuonojen maa. Aurinkoa otettiin, historiakohteita kierrettiin ja jossain määrin biletettiin, kun mitään ikärajoja ei missään kyselty. Ah huoleton nuoruus!

Bodysheimauksen uhriksi en ole joutunut. Ja olen todella vahva bodypositive-ajattelun kannattaja.

Mikä on sellainen ruoka, jota voisit syödä aina? Siis vaikka aamupalaksi, lounaaksi jne ja päivästä toiseen etkä kyllästyisi? Onko sinulla sellaista ruokaa tai ruokalajia? Minulla se on juustovoileipä ja ruisleivällä. Ikinä en kyllästy.
Onneli47
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 10.9.2019 18:49:17

Enköhän mä pitsaa jaksais syödä aika kauan, varsinkin jos täytteitä sais vaihdella.

Muutakin kiinnostavaa on tosiaan kysytty ja paljon:

* Mulla ei ole puoluekirjaa, ei edes niitten piraattien.
* Dokaillessani pukeuduin enimmäkseen HenkkaMaukkaan, teen niin vieläkin, tosin mulle kelpaa lukuisat muutkin pikamuotiketjut.
* Katkoja takana nolla.
* Putosin plinkkiin googlaamalla tipattoman vaikutuksia.
* Afrikan mantereella en ole dokannut, Kanarialla joo.
* Jos Afrikkaan päätyisin, en usko että mikään paikallinen pontikka tai muu herkku houkuttais niin paljon, että olis ihan pakko maistaa.
* Dokaillessa lempiharrastukseni oli "biletys". En tee sitä enää.
* Olen tullut läskeistäni kiusatuksi noin ikävuodet 4-19.

Latasin tollasen korttimaksuja automaattisesti luokittelevan appsin, jonka inspiroimana kysyn: Mihin rahasi menevät?
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja mies metsänreunasta » 10.9.2019 19:02:04

[quote="Tyräkki"
Latasin tollasen korttimaksuja automaattisesti luokittelevan appsin, jonka inspiroimana kysyn: Mihin rahasi menevät?[/quote]

Tarkkaa kirjanpitoa ei ole. Hiukan näppituntumalla siis vastailen.

Suurin menoerä on asuminen.
Siinä on monenlaista kulua, mutta yhteenlaskettuna ne ovat se iso rohmu budjetissani. lämmitys, kunnossapito, vakuutukset,sähköt,vesi, jätemaksut, kiinteistövero, ruohonleikkurinpensakin... kaikenlaista joutuu aina uusimaan korjailemaan, kummasti siihen vaan rahaa menee. Kulkeminen, työmatkat ja työhön liittyvä tavaran ja työkalujen kuljetus tietysti, mutta on sitä hupiliikkumistakin aika paljon.
Työkalut ja niiden kunnossapito, yllättävän iso rahanreikä, kun aloin asiaa ajattelemaan.
Mutta kun tavallaan on pakko... jos aion satunnaisia töitäni jatkaa.

Netti-puhelin-ym kyllä ne ottavat osansa

Ruoka, joo, mutta ei se kuitenkaan vielä määrättömän kallista ole kun ei ole tullut kovin kronkeliksi opeteltua.

Harrastukset minulla on aika halpoja, -eikä niihin tietysti paljon varoja olisikaan.
Teatterissa käyn joskus, kaupungilla kulkiessani kahvittelen, kenoonkin laitan muutaman euron... huutokaupasta voi tarttua mukaan sellaista jota en ikipäivänä tarvitse mutta kun vois tarvita...

Jonkun harrastuksiini liittyvän kirjan ostan silloin tällöin.

Vaatetavaraa vähän ja harkiten, usein kirpputoreilta.

Kai ne pääasiat siinä ovat.

Kysymys oli taas niin hyvä että mitä minä sitä heti vaihtamaan, annetaan sama seuraavallekin.
mies metsänreunasta
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 11.9.2019 06:54:00

Tyräkki kirjoitti:Mihin rahasi menevät?

Lääkekannabikseen jota Kela ei korvaa, laskuihin ja terveelliseen ruokaan sekä parturiin. Vaatteisiin, perus pakollisiin roiniin/niiden korjauksiin, taxiin/bussiin/junaan, siivous/hygieeniavälineisiin, sisustus juttuihin, kirjoihin ja harrastuksiin sekä yksityisiin lääkäreihin hammashoitoa myöten+10e Italialaiseen Aloe Vera hammastahnaan+muutamaan perus lisäravinteeseen. Joskus myös siivouspalveluihin kun olen välillä laiska paska ja inhoan sitä puunausta.

Lisäksi kohtapuoliin niihin laillisiin lääkepsykedeeleihin seurantoineen joka toivottavasti ei vie minua konkurssiin.

Mikä on lempi karkkisi?
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 11.9.2019 07:36:05

Vuokra 452 e/kk
Sähkö yhteensä noin 15 - 17 e/kk
Julkisella liikenteellä liikkuminen n. 60 - 110 e/kk riippuen siitä, joudunko ramppaamaan paljon Hell-sinkin puolella.
Vaatteet: vaihtelee kuukausittain tarpeen mukaan. Joskus ei tarvitse ostaa mitään, joskus jotain. Viimeisin vähän kalliimpi hankinta oli 70 euron kengät.
Kuntosaln jäsenmaksu: 62 e/kk
Läppärin nettiliittymä: 19,90 e/kk
Puhelinliittymä (rajaton netti ja hupelut) 25 e/kk.
Siinähän ne jatkuvasti juoksevat kiinteät kulut. Lisäksi olen tällä hetkellä erään kirjakustantamon kirjoittajavalmennuksessa, joka maksaa 90 euroa per verkko-oppitunti.
Satunnaisesti ostan jonkun maksukanavan kuukaudeksi tai pariksi, Netflixin tai Ruudun. 8-10 e/kk.

Ruokaan menee rahaa vaihtelevasti. Joskus päivän safkat saa muutamalla eurolla, joskus menee pari-kolme kymppiäkin, jos syö ulkona.
Käyn harvakseltaan leffassa, konserteissa (bändien keikoilla siis), ja maksullisissa tapahtumissa. Eilen ostin liput Maukka Perusjätkän 40-vuotisjuhlakonserttiin (13 e) ja hankittuna on myös lippu Sabatonin keikalle Hartwall areenaan (72 e).

Talar du svenska? Skriv något roligt på svenska här? :)
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 11.9.2019 18:15:33

Nå men, 8 8 7 6..

Nå jåå, oli pakko.

Laitetaan nyt runokin vielä:
Ö ö, hö ö, hö öns mö.

Milloin on nukkumaanmenoaikasi?
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 11.9.2019 19:10:56

^ Härlig! :)

Menen nukkumaan vaihtelevasti, mutta en yleensä kovin myöhään. Klo 22 lienee yleisin aika, joskus vähän aikasemminkin, joskus myöhemmin. Yökukkuja en enää ole. Nuorempana olin, ja se oli joskus vähän rasittavaakin.

Lempikarkkikysymys jäi vahingossa vastaamatta. Lempikarkkini on ehdottomasti Läkerolin xylitol -pastillit. Niitä saa eri makujakin salmiakista minttuun jne. Hammaslääkärini ihan suositteli xylitol-tuotteita, ja sokerittomina nuo on melko vähäkalorisiakin.

Katsotko olevasi voimakkaasti oman sukupuolesi edustaja, eli ns. tosimies tai tosinainen, vai onko sinussa yhdistyneenä sekä maskuliinisia että feminiinisiä puolia (miten nyt kukin ne käsittää) ?
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Mastodontti » 12.9.2019 03:07:35

vadelmamunkki kirjoitti: tosimies

On testattu jopa geneettisesti kromosomi tasolla :mrgreen:

[Poistettu asiatonta. -Päihdelinkin moderaattori]
Mastodontti
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja vadelmamunkki » 13.9.2019 12:10:15

Ehkä oli vähän vaikea kysymys. Kysyn seuraavan.

Tänään on perjantai 13. päivä. Oletko tänään varovaisempi kuin muina päivinä?
vadelmamunkki
Vahvasti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Tyräkki » 15.9.2019 19:58:47

En. Perjantai 13. päivä ei hetkauta mua sen enempää, ei myöskään pitkäperjantai.

Mitä, jos jotain, hyvää dokaaminen toi elämääsi?

Mä en usko, että mun ja äijän "suuri romanssi" olis saanu alkuaan ilman väkeviä voiteluaineita.
Tyräkki
Vahvasti panostava jäsen

Ollut juomatta

ViestiKirjoittaja Jorg.Buttgreit » 15.9.2019 21:03:05

Dokaamalla jotenkin pääsin joihinkin ihme sfääreihin aivokopassani, johon selvinpäin en yllä.. tunteisiin joita ei selevinpäin (kaikken vähiten töissä) esiintyy.. mutta hintana olivat sitten ne karmeat krapulatuntemukset joita tulee påerästä..

Osaatko nyt? tai oletko ennen osannut Spagaatin?
En Mottoile
Jorg.Buttgreit
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja metsänpeitto » 18.9.2019 17:16:39

Jorg.Buttgreit kirjoitti:Dokaamalla jotenkin pääsin joihinkin ihme sfääreihin aivokopassani, johon selvinpäin en yllä.. tunteisiin joita ei selevinpäin (kaikken vähiten töissä) esiintyy.. mutta hintana olivat sitten ne karmeat krapulatuntemukset joita tulee påerästä..

Osaatko nyt? tai oletko ennen osannut Spagaatin?

Oliko spagaatti nyt se toinen jalka eteen ja toinen taakse? Vai jalat suoraan sivulle?

Tuo ensiksi kuvattu menee toisin päin ns. pohjaan asti, toisinpäin jää vajaaksi. Tämä täti on suht notkea, vaikken ole ohjattua/tavoitteelista liikuntaa juuri harrastanutkaan.

Kuuntelin radiosta ohjelmaa, jossa käsiteltiin jotain uudehkoa kirjaa "Rakas keho" tai joku vastaava. Nuorilla ja vanhemmillakin on valtavia ulkonäköpaineita. Muistan itsekin miltei vihanneeni teininä erinäisiä kohtia kehossani, nenää, jalkateriä ja liki kaikkia kohtia vuoronperään. Nyt vaikka kuinka kaivan, en enää löydä mitään sen kaltaisia tunteita. Toki joitakin iän myötä rapistuneita kohtia löytyy, mutta olen saavuttanut jonkun ihanan välinpitämättömyyden, etten mieti miltä näytän vaan jotenkin vaan olen ja elän kehossani. Tavallaan kiinnostavampaa on se miltä tuntuu tai mitä (kehollaan) voi tehdä kuin se, miltä se näyttää. Tuo ohjelma muistutti, että tosiaan toisinkin voisi olla.
Kysymys: Oletko tehnyt kehorauhan vai tunnetko jatkuvaa tyytymättömyyttä fyysiseen olemukseesi?
metsänpeitto
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja vilmasto » 18.9.2019 17:18:19

En ole osannut ennen enkä varmaan siis nytkään :lol: enkä nyt viitsi edes kokeilla...vaikka eihän sitä tiedä vaikka yhtäkkiä osaisinkin :shock:

Tässä just peiliin katsoin ja sieltä tuijotti väsyneen näkönen keski-ikänen akka. Yövuorot takana niin ei todellakaan mikään pirteä näky.
Tuikitavallisen näkönen suomalainen blondi vaan silmissä ehkä pilkahdus iloa kun ensi yönä saa nukkua kotona.
Mitäpä sinä sieltä peilistä näet kun katsot siihen?!

EDIT. näköjään kirjotin yhtäaikaa metsänpeiton kanssa ja vastasin kuitenkin buttgreitin kysymykseen :lol:
vaan mun kysymyshän on oikeestaan samanlainen kun metsänpeiton. Peiliin siinäkin pitää katsoa!
Believe you can and you´re halfway there.
vilmasto
Vahvasti panostava jäsen

EdellinenSeuraava

Paluu Me Lopettajat