Olet täällä

Uusi alku

Me Lopettajat on keskustelupalsta niille, jotka jo seilaavat selvillä vesillä tai horisontissa siintää elämä ilman alkoholia. Kirjoittaminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvoja: Päihdelinkin toimitus

Uusi alku

ViestiKirjoittaja Cora » 6.1.2021 15:14:51

Moikka!
Olen Cora, keski-ikäinen nainen ja haluan lopettaa alkoholin käytön. Toivon, että tämä vuosi tuo muutoksen alkoholin käyttööni, koska olen niin kyllästynyt siihen. En saa siitä enää suurtakaan huvia, ja on ehkä parasta lopettaa tai ainakin yrittää sitä. AA ei minua kiinnosta, joten olisi mahtavaa, jos apu löytyisi täältä. :)

Olen taistellut alkoholin kanssa jo pitkään, eikä käyttö oikein pysy kohtuuden rajoissa. Ehkä siksi olisi nyt parasta yrittää lopettaa alkoholin käyttö kokonaan. Olen lueskellut kirjoituksianne ja tämä vaikuttaa kiinnostavalta paikalta. Läheiseni käyttävät alkoholia enimmäkseen kohtuudella, mutta en koe sopivani enää siihen joukkoon.

Tsemppiä mukana oleville! :)
Jokainen päivä on uusi mahdollisuus. :)
Cora
Miedosti panostava jäsen

Re: Uusi alku

ViestiKirjoittaja Miika » 6.1.2021 18:35:10

Moi.
Olet oikeassa paikassa. Helppoa juomisen lopettaminen ei ole, mutta itse olen päättänyt yrittää niin monta kertaa kuin tarvii, että se onnistuu.
Tsemppiä lopetukseen.
Miika
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Cora » 7.1.2021 12:49:51

Kiitos tsempeistä Miika! Niitä tarvitaan nyt. :)
Cora
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Nayris » 7.1.2021 15:57:34

Hei Cora, tervetuloa joukkoon! Täältä kyllä löytyy vertaistukea, itselleni tuo pakonomainen juominen on vielä tuoreessa muistissa mutta usko pois, siitä pääsee irti. Ja olosi käy koko ajan vaan paremmaksi. Tsemppiä!
Nayris
Vahvasti panostava jäsen

Ollut raittiina

ViestiKirjoittaja Cora » 8.1.2021 16:39:47

Kiitos Nayris! Toivotaan, että tämä alkoholin juomishalu menee tästä ohi pikkuhiljaa. Olen jo muutaman kerran voittanut itseni, vaikka päähäni on tullut ajatus lähteä ostamaan alkoholia. Pitää olla tarkkana, ettei käy hullusti. :roll:
Cora
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Cora » 9.1.2021 23:53:34

Neljäs alkoholiton päivä. ❣ Tuntuu jo vähän paremmalta ja nukkuminenkin on sujunut paremmin. Toivottavasti turha valvominen loppuu tähän. ☺ Alkoholi on käynyt mielessä monta kertaa, mutta en ole lähtenyt ostamaan sitä.
Cora
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Miika » 10.1.2021 00:36:51

Cora kirjoitti:Neljäs alkoholiton päivä. ❣ Tuntuu jo vähän paremmalta ja nukkuminenkin on sujunut paremmin. Toivottavasti turha valvominen loppuu tähän. ☺ Alkoholi on käynyt mielessä monta kertaa, mutta en ole lähtenyt ostamaan sitä.

Hienoa!! Alku on aina vaikein, mutta älä luovuta.
Miika
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja kedonkaunhein » 10.1.2021 11:56:20

Hei Cora,

Loistavaa! Itsekin aloitin uuden elämän 1.1. kun tajusin olevani täysin loppu ryyppäämiseen ja hyvien päivien hukkaamiseen krapulassa / edelleen humalassa. Vielä vähän auki, laitanko korkin kokonaan kiinni, vai yritänkö kohtuudella. Luultavasti se ei onnistu. Täällä ollaan oltu ilman humalaa nyt 8 päivää. Kerran maistoin ystävältä jotakin uutta siideriä, mutta thats it ja sitä en laske juomiseksi. Alkoholin maku ei laukaise itselleni ryyppäämistä, vasta kun alkaa nousta päähän niin silloin mennään. Varsinkin viinin kanssa. Mietoja pystyn juomaan helpommin kohtuudella, ja se onkin tavoitteeni jos juomista aion joskus koittaa. Nyt kuitenkin lähitulevaisuuden tavoite on olla täysin tipatta ja katsoa miten menee.

Perjantaina tuli todella kova juomishimo ja se kesti pidempään kun yleensä. Aloin heti syömään ja join kokista, ja kun himo meni ohi olin niin iloinen. Se todellakin meni ohi!! Hain kaupasta alkoholittoman viinin, pahaa oli, joten ensi kerralla menen hakemaan sen Alkosta kunhan pahin on takana etten sitten ratkea alkoholillisiin juomiin.

Tsemppiä Cora ja kaikki muutkin asian kanssa painivat!!
kedonkaunhein
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Cora » 10.1.2021 20:50:43

Miika kirjoitti:
Hienoa!! Alku on aina vaikein, mutta älä luovuta.

Miika kiitos, joo en aio nyt luovuttaa. ☺
Cora
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Cora » 10.1.2021 20:54:28

kedonkaunhein kirjoitti:
Tsemppiä Cora ja kaikki muutkin asian kanssa painivat!!

Kiitos tseppiä sinullekin Kedonkaunhein! :)
Cora
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Cora » 14.1.2021 00:35:31

Minulla meni kuusi päivä alkoholitta, mutta sitten erehdyin vähän ottamaan. :roll: Tänään on onneksi uusi päivä ja aion viettää sen selvin päin kuten loppuviikonkin. En pidä enää yhtään juomisesta enkä krapulaisesta olosta, joten todellakin toivon raittiuden jatkuvan. Ehkä minulla on silti niin kova pää, että täytyy välillä kokeilla, vielä alkoholi maistuisi - mene ja tiedä. 🤷‍♀️
Cora
Miedosti panostava jäsen

ViestiKirjoittaja Cora » 16.1.2021 18:46:43

Olen päässyt jo takaisin raittiuteen, mutta kyllä tuo putoaminen otti päähän. Pitää olla suunnitelmallinen ja valpas, ettei sorru jälleen alkoholin käyttöön. :shock:
Cora
Miedosti panostava jäsen

Paluu Me Lopettajat